Selitys miksi en juo!?!? Help me
Moi! 0lemme mieheni kanssa yrittäneet lasta monta vuotta. Nyt testi näytti plussaa vihdoinkin!! Olemme kuitenkin lähdössä kavereiden kanssa useaksi päiväksi reissuun ja alkoholia käytetään varmasti päivittäin. En halua kertoa mahdollisesta raskaudesta vielä joten mikä olisi vedenpitävä selitys juomattomuuteen.. tarvin apua todella. Ei nyt varmaan saa mitään lääkekuuriakaan pikaisesti. Kaverit haluaa nähä lääkepurkin jos yritän vedota lääkekuuriin....
Kommentit (56)
Millaiseen reissuun, tai siis mistä ostatte alkoholin ja missä sitä nautitte? Kaupoista alkoholittomia siidereitä, tölkit näyttää samalta kuin alkoholillisetkin ja ostaa vaikka yhden tavallisen, juotat ukolles sisällön tai kaadat pois ja tilalle alkoholitonta. Baareissa haet itse yksin tiskiltä tai miehes hakee ja sulle alkoholiton. Ruokaillessa ravintolassa tietty vähän vaikeampi tilata sitten toisten kuullen. Siinä voi tietty sanoa, että otit panadolin päänsärkyyn, etkä nyt viitsi juoda alkoholia koska parasetamolihan ei käy yhteen viinan kanssa.
Sano, että yritätte lasta. Vielä ei ole tärpännyt. Uusin hedelmöityshoito lääke vaatii 4 kk tms aika alkoholitonta aikaa toimiakseen...
Onneks joillakin on niin vitun hyviä kavereita ettei ne kysele vaikka ootte viikon lämpimässä lomalla etkä juo. Mun kavereita nyt sattuu kiinnostaan kun yleensä en lasiin oo sylkeny 😀 kiitos kaikille asiallisesti vastaajille
Tarvitsee lääkärintodistuksen, jotta saa olla juomatta alkoholia. Only in Finland...
Vierailija kirjoitti:
Onneks joillakin on niin vitun hyviä kavereita ettei ne kysele vaikka ootte viikon lämpimässä lomalla etkä juo. Mun kavereita nyt sattuu kiinnostaan kun yleensä en lasiin oo sylkeny 😀 kiitos kaikille asiallisesti vastaajille
Se voi vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti jos käyttää alkoholia runsaasti.
Omaat kyllä todella upeita ystäviä! Vai että joudut jopa lääkkeet näyttämään heille, jotta voit olla RYYPPÄÄMÄTTÄ? Mitähän ihmettä. Tätä Suomimenoa olen aina ihmetellyt, mutta tässä kyllä on pohjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moi! 0lemme mieheni kanssa yrittäneet lasta monta vuotta. Nyt testi näytti plussaa vihdoinkin!! Olemme kuitenkin lähdössä kavereiden kanssa useaksi päiväksi reissuun ja alkoholia käytetään varmasti päivittäin. En halua kertoa mahdollisesta raskaudesta vielä joten mikä olisi vedenpitävä selitys juomattomuuteen.. tarvin apua todella. Ei nyt varmaan saa mitään lääkekuuriakaan pikaisesti. Kaverit haluaa nähä lääkepurkin jos yritän vedota lääkekuuriin....
Miksi kirjoitit 0lemme käyttäen O:n sijasta nollaa? Luulitko pääseväsi asian kanssa kun koira veräjästä? Kuinka tyhmänä sä meitä oikein pidät? Olet selityksen velkaa.
Nauratti tämä! Nerokasta & pöhköä!
Joko käytät tekosyynä maksa-arvojen kohoamista tai esimerkiksi alkoholin aiheuttamia rytmihäiriöitä (krapulassa). Tuskin kukaan alkaa noista syistä inttämään tai vaatimaan todisteita. Olet sitten yhtä hilpeänä kuin kännissä niin juopuneet kamusi eivät edes muista juomattomuuttasi illan mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kavereita, jos on pakko juoda.
Onko Suomi ainoa maa missä pitää selittää miksi ei juo?
On, suomalainen kun ei edes uskalla vierasta silmiin katsoa ellei ole kaatokännissä, suutaan ei saa auki muulloin kuin kännissä, tuntee olevansa jotain elämää suurempaa kännissä.
Hävettää olla suomalaisena lomareissulla ulkomailla, siellä oletuksena on että jokainen suomalainen on housuihinsa paskova ja kuseva juoppo.
Miksi ihmeessä aikuisen ihmisen pitää keksiä tekosyitä ja valheita ollakseen juomatta??
Toimikaa sun miehen kanssa tiiminä ja blandailkaa sulle sopivasti muiden katseilta piilossa alkoholittomia drinksuja. Siis esim niin, että miehesi lasiin laitatte appelsiinimehua ja viinaa, sun lasiin appelsiinimehua ja vettä viinapullosta. Lopeta jossain vaiheessa näiden valedrinksujen kumoaminen vetomalla pahaan oloon, ettei kukaan ala ihmetellä miks et tuu känniin ollenkaan. Humalaiset ihmiset ei tosin sitä varmaan edes huomaa. Onnea plussan johdosta!
32 jatkaa.
Baarissa selität baarimikolle tilanteen niin se voi ujuttaa sulle alkoholittomia drinksuja vaivihkaa, ainakin jos sillä on pelisilmää.
Serkkuni teki näin kun oli ekalla kolmanneksella työporukan viinanhuuruisissa pikkujouluissa baarissa. Aina kun muut tilas prikallisen mojitoja, serkku hiipi baaritiskin tuntumaan ja baarimikko nosti huomaamattomasti alkoholittoman version tiskille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä aikuisen ihmisen pitää keksiä tekosyitä ja valheita ollakseen juomatta??
No eihän ap taidakaan olla aikuinen, kielenkäytöstä ja kaveripiiristä päätellen. Oikeasti aikuisten ei tarvitse kenellekään selitellä sen enempää juomattomuuttaan, tai ei ainakaan tarvitse lääkepurkkeja tai mitään diagnoosilappuja esitellä.
Mä oon miettinyt jo valmiiksi tätä ongelmaa! Ja joo ei monen mielestä varmaan oo mitään ongelmaa, mutta mun kaveriporukassa on tapana juoda viiniä. Joten jos en joisi kaikki kyl haluaisi selitykset . Mut jos haluaa nähdä vaivaa huijaukseen niin silloin alkoholittomat drinkit tai sit sanot, että teillä on hwdelmöityshoidot käynnissä. Jossain vaiheessa kuitenkin kaikki saa tietää lapsesta toivottavasti niin en ainakaan esittäisi/valahtelisi kauheasti...
On olemassa tiettyjä lääkkeitä jotka aiheuttaa antabus reaktion. Esim ruusufinniin tarkoitettavaa geeliä. Se vähentää punoitusta. Silloin ei saisi juoda alkoholia lainkaan. Kaikille se ei reaktiota aiheuta mutta yleinen neuvo on että ei juoda alkoholia ollenkaan.
Sano että alkoholi laukaisee migreenin joka saattaa kestää useita päiviä. Et halua pilata lomaasi sillä.
Minusta tämä on typerä ongelma.
Itse lopetin kokonaan alkoholinkäytön, koska halusin lopettaa. Syynä ei ole alkoholiongelma eikä raskaus eikä lääkkeet eikä dieetti, vaan ainoastaan halu olla juomatta. Illanvietoissa minulle on tuputettu alkoholia ja jankattu että kai sinä nyt edes yhden voit ottaa, ei siitä mitään haittaa ole. Aina olen sanonut vain napakasti, että olen lopettanut alkoholinkäytön enkä kommentoinut syitä siihen mitenkään. Miksi aikuisen pitäisi perustella itseään muille?
terveisin nyt jo kolme vuotta juomatta
En oo vuosiin juonut ja edelleen se on joillekin hämmentävä asia. Mitä sitä selitteleen, mä sanon aina että tänään mä en juo. Jos tulee lisäkysymyksiä, sanon että en halua juoda ja se siitä aiheesta sitten. Ihme meininki kun joutuu selittelemään tämmöstä asiaa.
sanot että jokin lääke, vaikka e-pillerit on nostaneet maksa-arvosi pilviin. Nyt et sitten voi käyttää lääkkeitä, alkoholia tai e-pillereitä, kunnes maksa-arvot tasaantuu. Mulle kävi joskus noin, että maksa-arvot pompsahti pilviin. Syy ei koskaan selvinnyt. Kävin sitten verikoekontrolleissa, aluksi noin kolmen vkon välein. Muutaman kuukauden olin ilman alkoholia, e-pillereitä ja lääkkeitä ja tuona aikana tilanne normalisoitui. Vaiva ei onneksi ole uusiutunut.