Masentaa, kunto niin huono, mistä kannattaa aloittaa?
Elikkäs olen nyt käynyt tutustumassa kuntokeskukseen kun harkitsen jäsenyyttä sinne. Olen tosi pettynyt siihen, että olen päästänyt itseni niin rapakuntoon. Joskus aikoinaan olin tosi hyvässä tikissä niin kunnon kuin ulkonäönkin puolesta. Edelleen näytän ihan ok:lta, koska olen melko pitkät ja esim. raajat hoikat, mutta kunto on ihan p***a. Olen ns. laiha läski. Lihasta ei ole _yhtään_ eikä täten lihaskuntoakaan. Rasvaa sen sijaan on kuten ylipainoisella. Vaikka painoindeksi on normaalipainon alapuolikkaan puolella, niin rasvaprosentti viittaa liikapainoon (yli 30 %). Olen nyt käynyt kokeilemassa tunteja, joita luulin helpoiksi (bodybalance, pilates), mutta en jaksa tehdä niilläkään liikkeitä kunnolla eikä motivoi mennä enää. Mistä kannattais aloittaa? Ongelmana siis se, että lihaskunto ja liikkuvuus surkeat. Aerobista kuntoa onneksi on edes hieman. Kannattaako palkata pt? En kuitenkaan haluais mitään tappotreenejä, kun tiedän etten tule sellaista jatkamaan, vaan pikemminkin vähitellen sen verran tuloksia, että saisin rasvaa vähemmäksi ja vähän lihasta tilalle. Sen verran mitä nyt terveyden kannalta ois hyvä olla. En tod. ole mihinkään kisoihin tähtäämässä=)
100kg selälle ja kyykkyjä tekemään. Jos ei treenin jälkee lennä oksennus tai ole ripulit housussa treeni on epäonnistunut.