Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Toukokuisten uusi viikko 20.2. ->***

20.02.2006 |

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin J:n kanssa viime viikolla pari päivää mun äidillä koiranpennun vahtina, ja sitten oli tein pari työvuoroa, joten jäi pinoilu vähemmälle...

Mun piti käydä nyt kotihoidontuella ollessa töissä silloin tällöin, mutta se loppui nyt! Ei kohdanneet mun ja työpaikan tarpeet, siellä ois tarvittu iltavuoroihin pitkin viikkoa ja mä taas en voi niitä tehdä kun miehellä alkaa kohtapuoliin Suomenlinnassa kurssi eli ei ehdi kotiin ajoissa illaksi. Pomo antoi sitten rivien välistä ymmärtää ettei homma toimi ja tein sitten johtopäätöksen että sanon itseni samantien irti, kun ei mun panos riitä, ettei tule kenkää. Joka tapauksessa en olisi enää kouluun palattuani olisi millään kerennyt siellä töitä tekemään. Ja sitten koulun kesälomilla voin tehdä oman alani (hoitoala) hommia. Mutta nyt ei siis muuta kuin good riddens, tätä likkaa ei enää kaupan kassalla nähdä =). Nyt pärjäillään miehen palkalla ja kotihoidontuilla, jotka on isompia kuin mun äitiyspäiväraha...

Mulla alkoi sitten kuukautiset, tällä kertaa oikeasti. Pari väärää hälytystä on ollut, jotka ei sitten olleetkaan mitään. Mutta perjantaina ne sitten alkoi, ilman mitään erehtymisen mahdollisuutta. No, johan ehdinkin jo 1,5 vuotta olla ilman.

IMETYS/SYÖMINEN:

Minäkin imetän edelleen, öisin kerran-pari ja päivällä pari kertaa, lähinnä nukuttamistarkoituksessa. Vaikka rinnat on välillä aika tyhjän tuntuiset, maitoa kyllä tuntuu riittävän, ja pidemmän imetystauon huomaa kyllä heti. J syö tosi hyvin omatekoisia soseita, vaan ei kaupan. Kaikki hedelmäsoseet tosin ostan kaupasta. Korvikkeita meillä menee oikeastaan vaan mukiharjoitteluun. Tarkoitus olisi siirtyä suoraan sitten " tavallisiin" maitotuotteisiin jahka sen aika on.

EROAHDISTUS:

Meillä on kanssa ollut tätä mutta onneksi ei liian pahana. Äiti on ykkönen, jonka perässä tullaan vessaankin. Mutta on ollut mumminsa hoidossa parisen kertaa kuussa muutaman tunnin ja ihan hyvin on mennyt.

J sai kolmannen alahampaan perjantaina, muuta ei ole poika muuttunut juuri mitenkään. Heitin juuri suurimman osan 68-senttisistä vaatteistaan laatikkoon, että vien ne kellariin.74-senttiset on vielä pikkasen reiluja mutta parempia kyllä kuin liian pienet. 8kk-neuvolassa pituutta oli 70,5cm, joten kaipa poika kasvaa vaikkei sitä silmä erotakaan =). Meillä on seuraava neuvola vasta ens kuun puolessa välissä, ja sekin on joku ryhmäneuvola... Saas nähdä mitä siellä sitten...

Nyt hyvää viikonalkua kaikille!!

-sannael ja J

Vierailija
22/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä täytyy sanoa kanssa, että mukavaa sakkia nämä toukokuiset. Musta vaan tuntuu siltä, että muiden vaavit olis vanhempia kun meidän L. Hän ei siis vieläkään konttaa eikä ryömi. Pyörii vaan kauheeta vauhtia lattialla. Kyllä sieltä välillä yritystä pyllyn nostoon näkyy, mutta aika vähäistä...Kyllä meillä sitten perässä tullaan. Vissiin aikas paljon... No huonompia uutisia on, että meillä ollaan koko perhe sairaana. Kaikilla flunssaa ja kurkkukipua. Inhottavaa tämmönen sairatelu, kun ei sille oikeen voi paljoa mitää tehdä. Nenätippoja vaan ja niistäjällä räkä pois..Inhottavaa!!

Meillä on kanssa vasta 2 hammasta. Alaikenet mun mielestä kaikki on turvonneen näköiset, eli kai sieltä jonkin ajan päästä tulee kahdelle kavereita.

Mulla alkaa työtkin torstaina ja en nyt sit tiiä, et pitäiskö heti jäädä sairaslomalle? Onko jollain muulla samaa? Nää flunssat on aina vähän semmosii, et ei oikeen tiiä, et mahtaako saikkarii saada..No täytyy huomenna kattella mikä olo on ja sitten mennä terkkarille käymään.

Ei nyt muuta kummallista, kun hauskaa viikkoa toukomuruille!!=)

T: Wera ja L

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkään en ehdi kertoa kaikkia kuulumisia, kun pitäis kirjoittaa niitä hlvtin esseitä. Tänään aion rutistaa ne pois, kun ukki on illan kotona ja leikittää Hillaa. Hilla on ihan ukin tyttö. :) Olemme siis vieläkin mummolassa Perjantaina mennään kotiin rempan ja sotkun sekaan... yh. :( Mies ei ehdi tehdä remppaa täysillä joka päivä, kun sillä on aika liikkuva työ, siksi remppa venyy ja paukkuu.

Hillalla on taas nuha. Neljäs kerta nyt. Hampaita on alhaalla kaksi. Ne on vasta ihan aluillaan. Hampaanpesu on Hillasta kivaa. EN vaan tiedä kuinka puhtaat niistä tulee, kun tyttö työntää kieltä ulos vaan ja nauraa hohottaa.

Muuten ei mitään kummempaa kehityksen suhteen, paitsi että Hillasta on tullut ihan kauhee kiukuttelija, jos asiat ei hoidu hänen toivomallaan tavalla. Esim. jos ei saa syödä kaukosäädintä tai kännykkää, tai vetää liinaa pöydältä, tai ei saa syödessä lattialle heittämäänsä lelua heti käteensä niin ihan kauhea huuto. Minkähänlaista kahden vuoden päästä... KOitan olla tiukkana!

Kirjojen lukeminen on lattialekkien ohella Hillasta kivaa. Se aina kääntää sivun ja osaa näyttää tutusta kirjasta auringon lisäksi linnun ja kissan. Kaikenlaiset nallet on myös supersuosittuja! Ih ja iiih, kun ne pitäis kaikki saada kerralla suuhun :)

Yöt on kauheita... Tuhat kertaa herätään yöllä ja tissi on AINA pakko saada suuhun. Eli maitoa riittää vaikka muille jakaa tuon yösyömisen takia. Hyvähän se niin on. :)

Terkut Toukoille!

Vierailija
24/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan huvitti, ku luin teidän Hillasta.. Taitaa meidän Danilla olla myös samanlainen tempperamentti. Siis niin tautinen huuto tulee nykyään joka jutusta mitä ei saa.. Jos ei saa vetää liinaa pöydältä, näprätä kaukosäädintä tai tv:tä jne. Tuntuu, et välillä ei oo muuta ku huutoa.. Kirkuu vielä ku ei saa kiivetä joka paikkaan, ku äiti pelkää kaatumisia. Ihanaa tämä vauvanelämä ;)

Viime yö oli kyllä meillä taas ihan mahdoton. Dani ittekin ihan oli aamulla väsyksissä yöllisistä heräilyistä.. Varmasti kaikki asiat ovat tällä hetkellä niin kiinnostavia, ettei malta nukkua. Muuta syytä en keksi. Ois vaan nii ihana joskus itte nukkua. Tässä taitaa kohta muuten vauvakuumeet kaikota..

Meillä Danilla on vaatteista käytössä 74cm ja osa jopa 80cm. Kovaa on kasvuvauhti. Luulen, et pituus olisi nyt jotain 75-76cm Danilla. Pitkä poika, mutta aika hoikka -reilu 9kg.

Jaa-a, taas aika mennä..

Vierailija
25/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea teidän muiden kirjoituksia itsestänne ja vauvoistanne! Aina en ehdi kirjoittamaan, mutta luen aina tekstejä silloin tällöin. Vertaisryhmä on siis verraton!:)

Meillä siis neiti kohta 9kk, kontaa vauhdilla, seisoo tukea vasten, ottaa ehkä pari askeltakin. Saattaa vähän jo irroittaa otettakin ja kokeilla, josko pysyisi omilla tolpillaan. Ja kun pyllähtää, tulee nauru ja taputukset päälle. Taputtamaan typykkä oppi viime viikonloppuna ja kaikelle pitää taputtaa! Kun isi lähtee aamulla töihin, äiti ja isi vilkuttaa, mutta tyttö taputtaa. :)

Imetän vielä ja yöt meilläkin on risaisia. Ajattelin toteuttaa jonkun sortin unikoulua, alkaa kohta silmäpussit roikkua polvissa... Ääh!

Toukokuu20:lle ja muille korvikkeesta yms.: Olen antanut n. 4kk ikäisestä lähtien korviketta nokkikisesta, pulloa ei huoli. Edelleenkään määrät eivät ole suuria, vaikka juominen nokkamukista ja tavallisestakin sujuu hyvin. Eli tisu on tytön mielestä parasta vieläkin! Mutta jos edellisestä ruokailusta/maidottelusta on aikaa, silloin kyllä uppoaa, ja isin kanssa myös hyvin. Vauvajogurtit on meillä hitti ja varmaan tavallinenkin sitten kohta maistuu. Mahavaivoja ei meillä ole tullut.

Äipykkä20: Maillä on myös hampaat tiukassa. Alaetuhampaita tehtiin 3kk ja nyt kutittavat hampaat ylhäällä edessä. Toivon, että tulisivat hiukan helpommin. ELi yölevottomuus meillä on varmaan osittain myös hampaista johtuvaa...

Eroahdistuksesta: Meilläkin se alkoi yhtäkkiä 8kk iässä, kun ennen ei ollut mitään. Ei tarvinnut äidin kuin hävitä näköpiiristä, tuli hätä tytölle. Mutta nyt 3vkoa myöhemmin tilanne alkaa jo vähän helpottaa ja tyttö voi jo itsekseen leikkiä ihan rauhassa toisessa huoneessa hetken. Eli aikansa kutakin!

Mukavaa ja aurinkoista viikkoa kaikille! On lähdettävä aurinkolasiostoksille, kun niin ihanasti paistaa! :)

T: Laurastiina ja S. 26.5.

Vierailija
26/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tänne aiemmin kirjotellut, mutta nyt luin teidän " tarinoita elävästä elämästä" (mikä oli muuten aivan ihanaa!) ja on pakko kysästä yhtä juttua.

Monella muullakin tuntuu asustavan siellä kotosalla sellanen pikkuinen tättärä, jolta alkaa omaa tahtoa löytyä ihan tarpeeksi. Joku kirjoitti siitä, että protestia tulee, jos menet kieltämään. Näin on myös meillä. Tällä hetkellä myös syöminen, vaipan vaihtaminen, pukeminen ja välillä oikeastaan ihan kaikki on melkoista rimpuilua. Nukkumisesta en edes aloita... Mutta siis siihen kysymykseen eli onko kellään sellaista tapausta, että äitin pitäisi istua vieressä ihastelemassa pikkuisen leikkejä, mutta puuttua ei missään nimessä saisi. Siis en nyt ole raukalta kädestä leluja viemässäkään : ) mutta siis välillä on pakko puuttua touhuihin, kun on vielä aika uhkarohkeita nuo toisen yritykset (enemmän halua ja uskallusta kuin kykyjä...). On se kyllä ihmeellistä kun alkaa tuo persoona puhjeta kukkaan : ) ja välillä kyllä myös aika väsyttävääkin...

Minähän alan ihan päästä vauhtiin. Juttua alkas tulla ihan kiitettävästi, mutta nyt tuo meidän persoona heräsi eli ehkäpä myöhemmin lisää.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
27/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk, toinen työpäivä on takana. Eilen kun tulin kotiin, niin tippa linssissä halailin poikaa kun nyt vasta oikein tajusin, että tästä lähtien arkipäivät ollaan tosiaankin erossa :( Eihän pojalla kotona isän kanssa mitään hätää ole mutta äiti on " eroahdistuksesta" sykkyrällä. En olisi kuvitellut reagoivani näin, mutta kyllä kai tähänkin tilanteeseen tottuu. Sinänsä ihan kiva mennä töihin pitkän tauon jälkeen mutta ikävä siis vaivaa.

Peetulla tapahtui yhtäkkiä viikonloppuna iso harppaus eteenpäin liikkumisessa. Ryömimisestä siirryttiin kokonaan konttaukseen (ja vauhtia piisaa) ja polviseisonnasta ihan oikeaan seisontaan eli nyt seisotaan koko ajan jossain ja me juostaan perässä ottamassa koppeja ettei tule haavereita. Kehitys etenee näköjään välillä ihan harppauksittain.

Nyt rentoutumaan työpäivän jälkeen ja odottelemaan pojan heräämistä :)

Jaksamisia ja mukavaa viikkoa kaikille toukoille!

Likk@

Vierailija
28/34 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yritän imettäessä muutaman rivin kirjoittaa. Mä olen ollut jo 2,5 viikkoa töissä ja hyvin on mennyt. Tosin eilen ja tänään mies on ollut kuin myrkyn niellyt, kun olen palannut töistä. Taitaa alkaa mökkihöperyys iskeä, kun ei ole juuri missään käynyt päivisin. Olen yrittänyt patistaa muskariin yms, muttei ole uskaltautunut toistaiseksi. Itsehän aina luuhkasin päivät vaikka missä, koska pelkästään kotona ollessa seinät meinaa kaatua ainakin mun niskaan.

Selvittiin ihan hyvin mun viime viikkoisesta päivystyksestäkin. Nyt tuli pidettyä se pakollinen unikoulu/yösyöttöjen lopetus. Ihanaa! Tyttö päätyy kyllä joka yö jossakin välissä meidän väliin, mutta nukahtaa suhteellisen helposti ilman tissiä. Olihan neiti itkenyt aikamoisesti tuona yönä, kun olin poissa, mutta sen jälkeen on nukkunut kyllä paljon paremmin.

Syömisestä ja imettämisestä oli juttua. Mä imetän vielä 3 kertaa päivässä ja tänään neiti sai ensimmäisen kerran korviketta tilkan. Hyvin oli kuulemma maistunut. Aiemmin on syönyt vauvajugurtteja ja niistä ei mitään vaivoja ainakaan ole ilmaantunut. En jaksa enää oikein pumppailla (muutoin kuin töissä päivystäessä pakon edessä), joten siksi ajattelin, että on helpompi antaa korviketta ennen kuin kohta alamme kokeilemaan hapanmaitotuotteita.

Ja meidän tyttökin vihdoin konttaa ja vauhtikin on hirmuinen. Nousee polviseisontaan ja pyrkii kovasti kokonaankin seisomaan. Kaikki kielletty kiinnostaa meilläkin ja muistaa kyllä aina uudelleen ja uudelleen yrittää kiellettyihin paikkoihin. Suuttuessaan hakkaa vimmatusti jalkojaan lattiaan ja on niin hassunnäköinen :-)

Eroahdistus on tosi inhottavaa. Meillä on sitä pahasti ja se ahdistaa kyllä ainakin mua. Jos olen näkyvillä, on neidin päästävä syliin tai lahkeeseen roikkumaan. Kun taas olen poissa, on tyttö kuulemma oikein aurinkoinen. Näin myös kun mummi tai mummu ovat olleet lapsenlikkana meidän hiihtolenkkien aikana.

Mutta nyt siivoamaan. Mies lähti tuulettamaan päätään hiihtolenkille ja toivottavasti palaa paremmalla tuulella. Taisi eilen suuttua, kun ihmettelin, miksei ollut ehtinyt siivota päivällä... Ugh. Pitäisi kai pitää suu kiinni tuosta siivousasiasta, mutta kun en malta. Mies ei ole siivonnut varmasti kertaakaan sinä aikana, kun mä olin kotona äitiyslomalla ja toivoin, että siivoisi edes nyt kun on kotona. Muttei kuulemma ehdi? Olen tietenkin tyytyväinen, että hoitaa tytön ja koiran hyvin ja laittaa ruuankin, mutta mua ärsyttää niin vietävästi alkaa heti työpäivän päätteeksi siivoamaan. Meidän on kai palkattava siivooja viimeistään syksyllä, kun molemmat palataan töihin. Lopetan nyt valittamisen ja kaivan imurin esiin :-)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille toukoille.

Bamse ja neiti (9.5.)

Vierailija
29/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti minunkin kiitellä teitä Toukoja, kun nämä pinot on pysyneet asiallisina ja lämminhenkisinä, kuitenkaan muuttumatta sisäpiirin touhuiksi. Odotusaikana vieroksuin Toukokuun toivojen pinokkoja, vaikka niihin kirjoittelinkin, juuri sen takia, kun tuntui että siellä vaan ne toisensa tuntevat keskenään turisee. Näissä pinoissa on onneksi eri meininki =)

Nyt ei muuta. Jatketaan kivojen pinojen kasaamista!

-sannael ja J

ps. Koskas se Toukojen sanomatalon tapaaminen nyt sitten onkaan luvassa? Ens kuun alussa?

Vierailija
30/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=aquablue] Viime viikolla jäi pinoutuminen väliin, joten nyt sitten päätin tulla kertomaan kuulumisia ja lueskelemaan teidän kuulumisia.

Olivia tosiaan konttailee ja on oppinut nousemaan tukea vastenkin. Ja vähän pääse liikkumaankin tukea vasten. Älytöntä miten nopeaa on nyt kehittynyt, kun kolme viikkoa sitten vasta peruutteli taaksepäin lattialla eikä muuta juuri tehnytkään. Turhaanpa sitä oli huolissaan tytön liikkumaan oppimisesta! Saa kyllä nyt silmä kovana vahtia ettei mene koskemaan kukkiin ja kaikkeen muuhun kiellettyyn. Ja itku tulee kun kieltää! =)

Juuri huomasin kun katselin neidin ikeniä, että neljä hammasta taitaa olla pian tulossa ylös. Ennestään on vain kaksi hammasta alhaalla. Kaksi hammasta kuultaa jo läpi. Sen takia onkin varmaan ollut nyt aika sylivauva, kovasti haluaa syliin ja halailee... Toivottavasti ei vaan tule unettomia öitä hampaiden takia... Meinaa äiti olla aika väsynyt kun nykyään Olivia heräilee 7-8 aikaan, ennen 9-10. Ei oo oikeen vielä tottunut siihen rytmiin...

Oikein mukavaa viikon jatkoa kaikille!!!

mamao, Olivia (18.5.) ja masuasukki 9+2 (huomenna eka neuvola!=))

Vierailija
31/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun täytyy minunkin sanoa, että mukavaa porukkaa on täällä toukokuisissa. Monet hyvät vinkit ja vertaistuet on täältä saatu. Joten jatketaan samaan malliin.

Meillä ei ole nyt tullut uusia kehitysaskelia; ryömien edetään ja seisomaan noustaan tukea vasten aina vaan kun se on mahdollista. Hienosti on Eero oppinut laskeutumaan alas, harvemmin enää tulee kolisten alas. Leveä hymy paljastaa kaksi hammasta alhaalla.

Yöt sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Nukkumaankäynti on nyt ollut taistelua; pitäis vaan väsyneenäkin päästä kampeamaan seisomaan pinnoja vasten. No, ehkäpä tuokin on joku ohimenevä vaihe.. toivoa sopii.

Meillä taitaa imetys olla loppusuoralla. Eero ottaa enää aamumaidot äidiltä. Joskus harvoin myös malttaa päivällä asettua rinnalle. Sekä pullosta että nokkamukista ottaa korviketta. Ruokailu sujuu vaihteeksi hyvin, syö rauhallisesti annoksen ja juo nokkamukista maitoa.

Eroahdistus näyttäisi olevan menossa ohi. Aika kivasti viihtyy myös itsekseen. Tokihan sitä pitää välillä tulla kesken touhujen tarkistamaan äidin olemassaolo. Vieraat ihmiset tarkastelee hyvin miettiliäästi ja vakavilla kasvoilla, mutta ei enää parahda itkuun. Väsymyskin mielestäni vaikuttaa vierastamiseen; mitä väsyneempi sitä enemmän vierastaa.

Mukavaa viikkoa toukoille!

Niitu ja Eero

Vierailija
32/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään päivähoito hakemuksen täytettäväksi, ajoissa liikkeellä, vaiks hoitoon lähtö vasta syksyllä eessä. Mitenköhän mä raaskin jättää tota vimpulaa:O Perhepäivähoitoon olis tyttö tarkoitus laittaa, jottei sit jää isompien jalkoihin.

Meil ei ole tullut ollenkaan eroahdistusta, eikä vierastamista. Toki tyttö mittaa katsellaan alussa vieraita ihmisii. Mut joo, tempperamentti on kyl löytynyt, ja nimenomaan sillon kun kieltää alkaa apinaraivo.

Meillä on alkanut ruokaa uppomaan paremmin, sen jälkeen kun toi EKa;) hammas tuli ja yöunetkin ovat rauhoittuneet huomattavasti. Täytyy vaan täysillä nauttia nyt tästä ajasta... Vauvajugurtti on NAM ja olen antanut tytön maistaa myös raejuustoa, vooooee sitä ilmettä...kun ois multaa suuhun laittanu, mut kyl se siitä alas menee:)

Tosiaan ne touko-treffit, sovitaanko se 2.03 klo 13 vai kui?!

crobin ja y9,5kk

Vierailija
33/34 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh,hoh..alkaa meidän neiti olemaan jo aika kypsä tapaus nukkumaan, mut reilun tunnin kun jaksaisi vielä.. Nää illat on pahoja,kun päivät menee kaksilla 30min unilla.. nyt huudetaan ja mikään ei oo hyvä. Mieskin iltavuorossa tän viikon..Tilitystä..=) ja silti olis vauvakuume=)

Meillä häät ens kesänä, niin ei vielä passaa alkaa toista tekemään. En haluu olla raskaana häiden aikaan..Joo hääsuunnitelmat ovatkin aika stressaavia varsinkin kun anoppi jakelee mahtavia neuvoja yms.. kertoilee kaikille häistä jne.. ei varmaan tarvii kutsuja edes lähettää=)Muutenki ärsyttää kun itsellä aika selvä visio ja täytyy sit hienovaraisesti torjua sen ehdotukset..joo mut mukava anoppi muuten.Vähän lipsui aiheesta, mut tänne on hyvä tilitellä,kun mieskin pitää äitinsä puolta=) jahas, täytyy alkaa viihdyttää neitiä ettei aivan väsähdä!

mehiz ja neiti 9kk

Vierailija
34/34 |
23.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut varsinainen känkkäränkkä-viikko. Siiri ärjyy kovaa ja on jotenkin kovin tyytymätön oloonsa. Ulos, kun lähdetään neiti on itse aurinko. En ymmärrä, mikä vaivaa. Suuttuu myös aivan suunnattomasti, kun kielletään. Viikonloppuna kyläiltiin paljon, voiskohan neidillä olla vaan yksinkertaisesti tylsää?

Siirille syntyi viime torstaina pieni serkku-tyttö. Käytiin viikonloppuna katsomassa, ja voi sentään miten pieni! Olen aivan unohtanut minkälaisia ne onkaan ne ihan pienet vauvat. Meidän Siiri näytti aivan jättiläiseltä tämän uuden tulokkaan rinnalla. No, täyttäähän Siiri jo pian 10 kk!

Me tullaan ilomielin ens viikon tapaamiseen, jos kaikki menee ok ja ei olla kipeenä.

Meillä syöminen tökkii aikalailla tällä hetkellä. Kädessä pitää olla aina kurkkupötkö, ruisleipää tai näkkäriä. Ja sittenkin lusikka saa odotella tovin vuoroaan. Sotku on aina sormiruuan mukainen. Siiri puraisee palan kurkusta ja hetken sitä pureksittuaan sylkäisee pois. Mandariini- ja appelsiinilohkoja olen myös antanut sormiruuaksi. Ai, että niitä on kiva puristella kädessä ja katsoa, kun mehu valuu kättä pitkin. Hyvin kuitenkin maistuu. No, sotkua ei voi välttää!

Kiva tämä meidän palsta!

Hyvää loppuviikkoa kaikille mukaville toukoille!

-Elina ja Siiri (6.5.)