Menisitkö töihin tässä tilanteessa?
Ennen pääsiäistä alkanut jo flunssa ja olin töistä pois. Huomenna olisi taas töitä ja lämpöä on vielä 37,5 ja hillitön yskä ja kurkku vähän kipeä. Tuo lämpö ei tunnu laskevan ollenkaan. Teen tavallista pakkaustyötä liukuhihnalla, välillä aika fyysistä. Kannattaako töihin mennä jos aamulla on vielä lämpöä, voiko olla jotain haittaa?
Kommentit (10)
En menis. Ilmoittaisin ta:lle jo vaikka tänään jos mahdollista. Ja huomenna lääkäriin. Ei tartte edes kuumetta olla. Jos tuntuu, ettet käy täysillä kurkkukivun ja yskän kanssa, niin sulla on oikeus jäädä kotiin!
Mene aamulla lääkäriin ja hae saikkua. Ei töihin siis.
Naiset ja saikku sopivat yhteen kuin tomaatti ja basilika.
Mulla sama, tosin tänään ollut lämpöä 34 - ja kylmää hikeä pukkaa, mikähän tuommonenki lukema on? Karsea yskä, yskiessä käy rintakehään. En tee fyysistä työtä, mutta puhua pitäis koko päivä. Olo on kurja. Töihin vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama, tosin tänään ollut lämpöä 34 - ja kylmää hikeä pukkaa, mikähän tuommonenki lukema on? Karsea yskä, yskiessä käy rintakehään. En tee fyysistä työtä, mutta puhua pitäis koko päivä. Olo on kurja. Töihin vai ei?
Saikku jatkuu tietysti. Ei mihinkään töihin.
köh, köh kirjoitti:
Naisflunssaa pukkaa?
Ei, kun lääkärin mukaan kuulemma ihan perusflunssaa jotka on nyt liikkeellä. Nieluviljelykin otettiin, eikä senkään tuloksissa ainakaan mainittu naisflunssaa.
ap
No en välttämättä menisi. Kuume tai edes lämpö on kuitenkin merkki siitä, että kehossa on käynnissä jonkinsortin sairastelutila.
Eikä se kuume välttämättä ole ainoa sairauden merkki, itselleni nousee kuume todella harvoin, viime kerrasta taitaa olla yli 10 vuotta. Ja edellisen kerran olen ylipäätään ollut kipeänä kuusi vuotta sitten ja olen aivan varma, että kun joskus kipeänä olen, niin ei siihen paljoa vaadita, että olen täysin toimintakyvytön.
En menisi. Kuume on merkki siitä, että täytyy vielä levätä. Pahimmassa tapauksessa voi saada sydänlihaksentulehduksen ja lähteä henki, kun lähtee kuumeessa tekemään fyysistä työtä tai urheilemaan.