Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syysi kuulua kirkkoon?

Vierailija
27.03.2016 |

Itse kuulun, koska tietynlainen Jumalan pelko, en uskalla erota. Mies yrittää saada eroamaan, kirkon monet julkitulot ovat täysin vastoin omia mielipiteitäni. Jos eroan, se on todella suuri askel minulle. Olen lukenut Uuden testamentin alusta loppuun ja rukoilen iltaisin, silti kirkko ei enää tunnu omalta vaikka Jumala tuntuukin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tällä hetkellä rehellisesti vaan siksi, että haluan kirkkohäät ja aion kastaa seuraavan lapseni myös kirkossa. Yksi jo kastettu. Lapset pääsee riparille yms. Koulujen kirkkokäynneille. Kai se on vaan on sit semmonen tapa..

Enpä nyt itekää oikee tiiä miks :D

Riparille pääsy ei ole kiinni siitä että kuuluuko kirkkoon. Uskonnottomanhan täytyy käydä ripari voidakseen liittyä kirkkoon. Koussakin saa mennä kirkkoon, vaikka ei olisi kirkon jäsen.

Oikeastaan sinulla ei ollut yhtään oikeaa syytä kuulua kirkkoon. Ainoastaan tuo tapauskovaisuus.

Oletpa ilkeä ihminen. Ehkä ap tiesi, että riparin voi käydä ja koulujen kirkkoihin voi osallistua, mutta niin kuin tähänkin alkuperäiseen viestiin oli vielä korjattu perinteet. Ap ehkä haluaa lapsiensa oppia kirkollista elämää ja sehän käy kätevästi juuri koulun kautta. Meillä ainakin suvussa lapset kastetaan ja naimisiin mennään kirkossa. Ne on tapoja, mutta myös ihan oikeita syitä kuulua kirkkoon. Et voi sanoa, etteikö jollain olisi oikeaa syytä. Kirkkoon ovat kaikki tervetulleita, syystä tai toisesta. Itse et taida tätä ymmärtää kommenttisi perusteella

Vierailija
42/44 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko, mutta kuulun kirkkoon voidakseni äänestää kirkollisvaaleissa arvoliberaaleja ehdokkaita. Kirkon päätöksentekoon tarvitaan lisää nuoria, feministejä sekä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen puolustajia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Jumalaan, kirkko tekee todella paljon hyvää, kuuluu elämääni, käytän kirkon palveluita. Ei ole olemassa mitään yhtä kirkon kantaa, jonka vuoksi sinun kannattaisi erota. Siellä on erilaisia näkökantoja ja tapoja suhtautua asioihin. Vain uskolla on väliä:)

Vierailija
44/44 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen agnostikko, mutta kuulun kirkkoon voidakseni äänestää kirkollisvaaleissa arvoliberaaleja ehdokkaita. Kirkon päätöksentekoon tarvitaan lisää nuoria, feministejä sekä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen puolustajia!

Kyllä koska se on hyvä keino laimentaa koko kirkko siihen pisteeseen, ettei se enää kiinnosta.

Raamattu melko selkeästi kieltää naispappeuden sekä tuomitsee hyvin jyrkästi (lievästi sanottu kuolemantuomiosta) homostelun. Kun kirkko täyttyy näistä kukkahattutyypeistä jotka suvaitsee kaikkea paitsi valkoista heteromiestä, niin sen sanoma muuttuu tyystin eikä enää vastaa raamatun oppeja, joten koko järjestö on yhtä humpuukia uskonnon kannalta.