Osallistu! Kerro vauvasi odotusajan nimi.
Hei! Opiskelen Joensuun yliopistossa ja teen vauvojen odotusajan nimien keruutyötä.
Kerro minulle millä nimellä kutsutte vauvaanne odotusaikana. Kerro myös nimeämisperuste, siis mistä nimi tulee, miksi se on annettu.
Esimerkiksi: " Kutsumme uutta tulokasta nimellä Pikku Myy. Nimi on Muumi-kirjoista ja vauva vaikuttaa terhakalta kuin Muumisadun Pikku Myy"
Voit laittaa vastauksen minulle sähköpostiini: shakir@cc.joensuu.fi
tai voit myös vastata tänne vastausketjuun, jos et halua vastata sähköpostilla.
Tarvitsen noin 200 nimeä, joten olisin todella iloinen jos vastaisitte.
Kiitos paljon osallistumisesta!
Terveisin Ayla Shakir
Kommentit (45)
Meillä esikoinen oli alli/möke. Möke tuli möykky-sanasta. Kun varmistui että odotan poikaa niin tuo Möke jäi puheisiin. Nyt kun odotetaan toista lasta ja on selvinny tettä hän on tyttö, niin on nyt sitten Alli. Ja tuo Alli nimi tuli Alien-sanasta. Esikoinen näytti yhdessä ultra kuvassa ihan alienilta kun kasvojen luut ja kuopat vain loisti. Ja Alli on minusta ihan tytön nimi :D Tampere on paikkakunta. rv21
Meillä on vaavin nimenä Taateli :) sekun vaan tuntui niin sopivan hellittelynimeksi sekä tytölle, että pojalle.
Kouvola
eri&taateli rv14+5
Papu tuli siitä, että alussa alkio näyttää ihan pavulta (taitaa muuten olla aika yleinen tekonimi, olen kuullut useista muista Pavuista). Benito / Benita (emme tiedä sukupuolta) tuli etunimeksi Mussolinin mukaan, koska sikiö on ottanut mahani ja ruokahaluni tms. haltuunsa iavna diktaattorin elkein...
Meidän esikoisen työnimi on (ehkä hieman mielikuvitukseton) Toukka. Nimi löytyi aika itsestään. Olen itse biologi, joten luontoaiheinen nimi tuli jotenkin helposti mieleen - ja tärkeää oli myös se että nimi olisi aika sukupuoleton... Välillä käytetään myös hellittelynimeä " Toukkis" . Ihan pian odotamme Toukan " kuoriutuvan" pieneksi perhoseksi...
Jostain syystä sukuni oli raskauden puoliväliin saakka täysin varma että tulossa on tyttö. Tätini nimesi siis tulokkaan jo Sylviksi ja sillä nimellä Joulupukkikin tiesi syntymätöntä vauvaa muistaa. Joulun jälkeen täti totesi että " voihan se olla poikakin" ja Sylvi sai rinnalleen myös Sylvester-nimen. Näitä emme kuitenkaan kotona käytä, ainoastaan sukulaisten kanssa keskustellessamme.
Asumme Helsingissä
Suhni
oli Touho. Oli niin aivan mahdoton touhuamaan masussa, että muuta nimeä ei voinut ajatella. Pojasta kasvoikin oikea Vaahteramäen Eemeli, ja puhuimmekin aina miehen kanssa, että jos toisen pojan saamme, niin nimeksi tulee Eemeli. Nyt kun olen rv 20 ja tämä uusi tulokas on ehkä vieläkin vilkasliikkeisempi, niin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin alkaa kutsua häntä Eemeliksi.
Tampereella asustelemme.