***HAAHUT VIIKKO 8***
Kommentit (56)
Täällä myös peukut pystyssä Nonnalle!!! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd
Hitto, mul oli eilen illalla oviskivun tapaista alavatsassa ja äijä veteli niin täysillä sikeitä etten kerenny herättämään viel " tositoimiin" . Edellisenä päivänä kyl puuhailtiin, mut jos se ovis oli eilen niin enpä sit tiedä... Koitin vihjailla et jahka töistä kotiutuu tänään niin sitten!!! Saas nähä.. Ettei mee ihan " hukkaan" tää kierto..
T: Liliane kp17/28
Tarviiko kertoa muuta? Korkealta ei tiputtu, eilenhän jo sanoin, et mulla on sellainen olo, etten ole raskaana, mutta kun vuoto yöllä alkoi...voi herranjumala niitä kipuja. Viime kierrossa oli ihan sama. Joku väitti joskus, et liikunta auttaa kuukautiskipuihin...eipä näytä vaikuttaneen mulla, vaikka eilen olin oikein kunnon rääkkijumpassa.
Nyt sitten kierron pituudeksi tuli 33 päivää...on siis kp 1/27-33. Mieltä lämmittää (ja vitutusta poistaa) kuitenkin puolentoista viikon päästä häämöttävä tutkimusaika. Silloin pitäis olla muutama päivä ennen ovista ja ehkä ultrallakin näkyis, et onko siellä munasolua kypsymässä vai ei...Jokin tässä kropassa kuitenkin mättää, kun kivut on näin hirveet...eilen aamulla lämmöt oli 37,04, mutta illalla tipahtivat sitten rytinällä 36,5:n tietämille. ja raskausoireet oli ihan selkeät...onneksi en testaillut, olis voinut olla vielä kauheampi tapa aloittaa torstaipäivä.
Nyt töihin. Joudun tekemään tunnin pidemmän päivän omistajan pyynnöstä kun on niin paljon henkilökuntaa sairaana. Illalla kattoon Saippuaprinssiä. Toivottavasti se edes naurattaa!
Nonna
Joo, ei tullu meille marrasvauvaa. Viime yönä alkoi jumalaton vuoto eli ekat menkat km:n jälkeen ja ajallaan..Kyllä alkaa tuntumaan siltä ettei meille suoda enää lapsia.
Liliane; toivottavasti olette saaneet oviksen hyvin hyödynnettyä. Ja kyllähän ne simpat muutaman päivän elää (meillä todistettavasti n. viikon...) vaikka ette olisikaan eilen enää ehtineet varmistella. Plussaonnea!!! bdbdbdbdbd
Nonna-80; Voi itku! Minä ehdin myös jo niin toivoa, että teillä olisi vihdoin tärpännyt. Onneksi teillä on kuitenkin nuo tutkimukset jo niin lähellä edessä. Tsemppiä ja lohtuhali!
nipsu-79; pahoittelut myös sulle tädin vierailusta! Nyt vaan uudella innolla seuraavaan kiertoon, jookos? Kyllä se tärppi sieltä vielä teillekin tulee!
LT: Tänään olisi taas spinning-päivä. Mites muuten muut " urheilevat" haahuilijat, meinaatteko jatkaa tuollaisia vauhdikkaampia lajeja myös jos/kun raskaudutte? Itse olen ihan kahden vaiheilla, toisaalta ei viitsisi ottaa turhaa riskiä, tuossa lajissa kun syke nousee kumminkin,ainakin mulla, aikasta paljon. Sitten taas toisaalta voisi ostaa sykemittarin (ovatkohan kuinka kalliita?) ja siitä sitten katsoa ettei syke nouse liikaa. En viitsisi lopettaa liikuntaa ihan kokonaan kun mulla on taipumusta kerryttää raskausaikana noita kiloja ihan liikaa. Lenkkeily, kun mulla ei ole niin kauhean säännöllistä. Ja sitten taas toisaalta, noita raskausajan juttuja on ihan turha tässä vaiheessa miettiä, kun nyt ensin edes joskus raskautuisi ;)...
nolottaa kun olen niin harvoin mitään kirjoitellut ja silloinkin vain enimmäkseen omaa napaa. Niin kuin nytkin. Testasin tänä aamuna apteekin omalla plussan :o) nyt on sitten kaikki mahdolliset jäsenet ristissä, että tämä tajuaisi pysyä matkassa mukana.. Itkettää ja naurattaa, pelottaa ihan hirveästi, että tämäkin parin päivän päästä vuotaa pois :o/
Toiveikasta torstain jatkoa kaikille!
Rutkasti vauvaliimaa ja tarrasukkia mukaan!!!
Onnittelut vilijonkkalle plussasta! :)
Mulla on nyt menossa kp 26/28-32(-36). Eikä oo minkään näköisiä oireita suuntaan eikä toiseen. Ei tunnu yhtään siltä, että olisin raskaana. Eikä kyllä tunny yhtään siltäkään, että menkat olis alkamassa. Hmm.. Mitähän tästä pitäisi ajatella?
Kotona on 4 Aconin testiä ja aconillahan voisi plussan nähdä jo 7-11 päivää hedelmöityksestä. En vaan millään uskalla testata! Pelottaa aivan sairaasti, että nega sieltä napsahtaa. Silloin putoan kyllä korkeelta ja kovaa... Olettaen, että ovis oli viime viikon maanantaina, niin nyt olis sitten 10 päivää hedelmöityksestä. Eli ainakin viikonloppuun odotan. Silloin jos se nega tulee, niin sit se tulee ja siihen on uskominen, eikä tartte selitellä ja uskotella itselleen että testasin liian aikaisin.
Pirpula
Hei!
Paljon onnea kaikille plussanneille!!!!Ihanaa, kun viikoittain tulee tähänkin pinoon plussia..
Joku kyseli tuosta liikunta-jutusta..Itse kyllä liikun ihan normaalisti/liikuin, jos tulen/olin raskaana. Olen liikunta-alalla, joten kroppani on tottunut liikkumaan päivittäin. Sykkeen kanssa pitää vaan olla hieman tarkkana, ettei se nouse liian korkeelle. Mutta toisaalta sen kyllä huomaa itse, koska tulee huono olo. Sitähän sanotaan, että uusia lajeja ei saisi aloittaa, mutta jos on tottunut liikkumaan, voi harrastusta jatkaa aika kauan. Tottakai yksilökohtaisia eroja on..
ON: Kp19/24-26. Oon nyt vähentänyt tätä palstailua ja ajattelin nyt pysyä poissa vähän aikaa. Vauva-jutut pyörii päässä vähän liian tiuhaan, joten pakko ottaa pieni aikalisä.
Vielä kerran onnea kaikille ja tarrasukkia:)
Jumppis
Toivottavasti nyt olisi pysyvä plussa, täällä peukut pystyssä bd bd bd bd bd bd bd bd bd !!!!!
Nonna ja Nipsu: Voi kurja, että vuoto kuitenkin alkoi... Ei soisi niin kellekään täältä!
Nonnalle erityistsemppaus tutkimuksiin, toivotaan että apu löytyy!!
(.): ei suurempia toiveita tän kierron suhteen... Jotenki ihan pessimistinen olo, kun ei tullut ovista kunnolla hyödynnettyä. Mä oisin ollut valmis ;) koska vaan (hih..) mut mies on ollut pari viimeistä päivää niin väsynyt pitkän työpäivän jälkeen et on nukkunut kuin tukki jo heti alkuillasta. Plaah, mälsää..
Liliane kp18/24
Aivan ihana ilma ulkona, aurinko paistaa ja on pikku pakkasta. Kunpa ei tarvitsisi mennä töihin niin sais ulkoilla.
Vilijonkka: Onnittelut plussasta!!! =) Lähetän sinulle sylintäydeltä vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan mukaan!
Nonna ja Nipsu: Voi kurjuuksen kurjuus!! Olin niin varma että teilläkin tulis plussat, mutta se ikävä täti tuli kuitenkin.. Ikävää. =( Nyt seuraavaan kiertoon teette sellaiset taiat että se täti-paholainen tajuaa pysyä poissa. Tsemppiä!
Titi: Mitäs sinulle kuuluu??
Porkkana: Mitäpä sinulle kuuluu? Joko teillä on lapset parantunut?
Oma napa: Päivä kerrallan mennään eteen päin ja toivotaan että olis jo tuo 6.3. jolloin olis se alkuraskauden ultra. Jännittää kovasti.
Huono-olo on vaivannut eilisen ja tämän päivää, mutta mitään ylös asti ei ole tullut.
Mitään muuta ihmeellistä ei olekaan, mutta tissit on kipeät.. =)
Viikonloppuna olis laskiainenkin... =) Menettekö mäkeen? Me mennään lauantaina laskeen mäkeä ja syömään hernekeittoa yhden pariskunnan kanssa. Kun minullakin on pitkästä aikaa viikonloppu vapaata. =)
Aurinkoista torstain jatkoa kaikille!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 5+0 (huikea 6.viikko alkaa =) )
Eli menkat alkoi viime yönä hurjalla vuodolla. Ekat menkat km:n jälkeen ja jopa ajallaan tai himpun verran etuajassa. Eli kp vaihtui ykköseksi. Tuntuu ettei jaksa enää!!
Vilijonkka: Onnea plussasta! Toivottavasti on kestävää laatua. Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan!! =)
Pahoittelut niille, joille täti saapui. Toivottavasti seuraavalla kerralla tärppää. Tsemppiä!!
ON: Täällä kanssa odotellaan menkkoja alkavaksi. Tänään on kp 31/29-30 eli myöhässä ovat. Edelliset alkoivatkin just oikeana päivänä ja samoin oli viime kesäisen km:n jälkeiset menkat ajoissa. Nyt harmittaa josko nämä kierrot alkavat taas muuttua epäsäännöllisiksi tämän toisen km:n myötä. =( Juuri kun ehdin iloita niitten säännöllisyydestä, niin nyt tekevät tämän. Tosi ärsyttävää!! Normaalia tuttua poltetta on kyllä ollut alavatsalla, mutta mitään ei vain kuulu.
Miehellä on talviloma, joten on jääny nämä kirjoittelut vähemmälle. Ajattelin kuitenkin nyt jotain laitella, kun Vilijonkkakin oli plussannut. =)
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
vuoto alkoi päivällä, ei ole kipuja eikä määrältään suurta tämä, mutta vielähän voi tilanne muuttua. Salaa toivon, että olisi ihan viatonta vuotoa..mutta eipä kai tässä auta kuin ottaa vaan hetki kerrallaan. Mieli on kyllä nyt aika apeana :o( Aamuinen plussa oli niin vahva, että olin varma tämän nyt vihdoin jatkuvan... mä en kestä enää näitä pettymyksiä, takana nyt reilu vuosi yritystä ja näitä pettymyksiäkin jo ihan tarpeeksi. Itkettää niin ettei mitään määrää :o((
Vilijonkkka: voi kurjuus, että vuotoa on tullut! :( Toivottavasti olisi vain vaaratonta tuhruttelua!! Voimia sinulle!
Nonna: kurja kun pitkä kierto ei tarkoittanut plussauutisia! Onneksi kuitenki nyt pian pääsettä aloittamaan hoitoja, joiden kautta sitten toivottavasti oman pikkuisenna saisitte!
Nipsu: pahoittelut tädin tulosta! :( Voimia sinullekin ja kunhan muutama päivä taas kuluu, niin uuteen kiertoon ja yritykseen taas uudella innolla, eikö!?
Pirpula: toivottavasti sinä saisit tästä kierrosta plussan! bd bd bd bd
Enni-Maija: pääsetkö huomenna inssiin? Toivottavasti! Peukut ja kaikki varpaatkin on täälä pystyssä, että nyt pikkuinen saisi alkunsa! bd bd bd bd bd bd
Oma ).( niinhän tääläkin taas kävi, että täti antaa merkkejään.. Tänään aamulla oli jo enemmän vuotoa ja ajattelinkin, että nyt alkoi uusi kierto, mutta vuoto tuntuu siitä laantuneen, joten en ihan osaa sanoa onko tänään kp1 vaiko vasta huomenna. Joten tämäkin kierto on sitten lyhyt, vaikka niin luulin, että tämä olis 28-29 luokkaa.. Tänäänhän on joko kp1 tai sitten kp25/24-29. Et silleen.
Tsempitykset kaikille!
-Sani, joka on menossa yöks töihin
nyt vaan pikaisesti (.), kun korpeaa taas niin.. prkleesti..
ultrassa tänään oli yksi 16mm ja yksi 14mm follikkelit, eli aivan liian pienet että huomenna voisi tehdä inssiä.. lisää hormonia ei enää pistetä, kun ei voi ultralla seurata tilanteen kehittymistä koska ensiviikolla on sitten hiihtoloma, joten ei ole edes yksityiset auki, julkisesta puhumattakaan..
lääkäri suositteli lh-testejä, (pregnyliä ei voi pistää, kun ei voi ultralla ajoittaa, kun on laitos kiinni, ja ilman pregnyliä ei kyllä ole ollut lh-huippuakaan näissä vahvoissa homonikierroissa) ja kotiromantiikkaa, mutta mun äiti tulee lauantaina meille viikoksi, että saattaa sen romantiikan kanssa olla vähän hiljaista..
eli olen ajanut 300km lääkärireissuja, ja ottanut noin 200e lääkkeitä ja hormoneita, ja maksanut 44e polimaksuja ihan turhaan tässä kierrossa..
kysyin lääkäriltä että miten sitten jatketaan, että yritetäänkö inssiä sitten seuraavaan kiertoon, vai mennäänkö ivf:ään, ja hänpä antoi tyhjentävän vastauksen, että soita sitten kun kuukautiset alkaa, niin katotaan sitten.. jepjep.
ottaa päähän. menen nukkumaan. kiitos että saan kiukutella.
-ennis- kp15
Enni-Maija:Onpas tosi inhottavaa!!!Luulis,että noissa hoidoissa otettais huomioon loma-ajat tms.Toihan on ihan järkyttävää,että ensin laitat ensinnäkin hirveet rahasummat ja muutenkin kuvittelisin hoitojen olevan raskaita henkisestikin ja sit lyödäänkin luukut kiinni,et me ollaan nyt lomalla,koita pärjätä :-S Ärsyttävää!!!!!
En nyt kovin tarkkaan muuten ole seuraillut tässä ihan viimepäivinä haahujen tapahtumia,eli ihan yleisesti onnitteluja plussanneille ja pahoittelut uusille ja tädin yllättämille.
Sari,vierailulla :) ja eilen ultrattu pieni ihmistaimi 13+1 =D
Ihanaa kun on perjantai! =)
Minullakin on pitkästä aikaa koko viikonloppu vapaata. Jipii!!
Vilijonkka: Voi kurjuuksien kurjuus!! Onko vuoto ollut runsasta...?
Enni-Maija: Voi että jos kaikki on mennyt ns. turhaan. Olet oikein kunnolla satsannut tähän kiertoon ja sitten käy näin. Ikävää. Ei se lääkärikään nyt kovin hyvää vastausta antanut sinulle siitä uudesta kierrosta. Outoa.
Pirpula: Joko olet testaillut...??! =) Plussa onnea!!!
Oma napa: Tänään virallisesti alkoi 6.viikko. Se eka raskaus meni just tällä viikolla kesken ja se viime vuotinen meni 8.vko:lla.. Voi kun kaikki menis hyvin.
Tänä aamuna on tehnyt pikkusen huonoa, join heti kylmää vettä ei auttanut. Koitin syödä jotain se auttoi hetkeksi, mutta nyt sitten taas on vähän heikko-olo.
Eipä oikein muuta tähän masuun kuulu, ne samat vanhat oireet ovat edelleen.
Oikein ihanaa päivän jatkoa kaikille!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 5+1 =)
ja samalla lasten ja miehen hiihtoloma!
Pirpula; Toivottavasti sieltä plussa paukahtaisi testiin! Mitä kauemmin jaksat odottaa testin tekoa, sitä todennäköisempäähän se on, että alkanut raskaus testissä näkyy. Näin ei siis tule tehtyä " turhia" testejä (sanoo, niiden tekemisen mestari ;)). Mutta siis plussaonnea sinulle kovasti toivotan!!! bdbdbdbdbd
Jumppakärpänen ja Liliane; Teilläkin on piinaviikot käsillä! Tsemppiä piinailuun ja plussaonnea!!! bdbdbd
vilijonkkka; Voi itku! Toivottavasti kyseessä olisi vain harmiton vuoto. Pidän peukkuja teidän puolesta!!! bdbdbdbdbdbdbdbd
sani-74; Harmi, että teilläkin täti kolkuttelee jo ovella. Eikö se piru ymmärrä pysyä poissa! No, nämä olisivat sitten viimeiset menkat pitkään aikaan! Tsemppiä!
Enni-Maija; no, olipa íkävää! Ja jouduit vielä turhaan maksamaan nuo kalliit lääkkeetkin, ei siis ihme että ketuttaa! Voimia ja tsemppiä teille!
Sartsu; kylläpä on sullekin noita viikkoja kertynyt kauheasti! Vastahan sinä plussasit :D!
ON: Nyt olen siis kolmena aamuna mitannut lämmöt, 36,7 , 36,7 ja tänä aamuna 37? Nyt siis kp 9/28-30. Ei kai tuo vielä ole oviksesta johtuvaa? Olenko nyt siis tulossa kipeäksi, juuri ennen lomaa... Oliko se muuten vielä niin, että lämmöt nousee vasta oviksen jälkeen vai jo oviksen aikana?
Enni-Maija kurjuuksien kurjuus, että nyt noin kävi!! :( Siis yksityisetkin gynet on ens viikon lomalla? Onpa ihme homma! Luulis, että sillon niillä riittäis asiakkaita.. Tsemppiä ja voimia sinulle!
Sartsu: Ihanan pitkälle olet jo raskaudessasi päässyt ja ultrassakin ehtinyt jo käymään! Ja luultavasti kaikki ollut hyvin. Onnittelut siitä! Ja onnellista loppuodotusta sinulle!
Maria: Mikä sinun " normaali" lämpö on? Eikös lämmöt mee niin, että kierron alusta ovikseen lämmöt on normaalit ja sitten just ennen ovista lämpö laskee ja oviksen tapahduttua lämmöt nousee..?? Vai tietääkö joku paremmin?
Oma ).( tänään on sitten se kp 1/24-25(-29) näköjään viime kierrot on nyt ollut tuota lyhyempää sorttia. No kun jotain positiivista pitää yrittää etsiä ettei oo raskautunut, niin eipä tuu mahotonta juhlarumpaa marraskuulle, kun meillä esikoinen on syntynyt lokakuun lopussa ja marraskuun lopussa kuopus, niin jos pikkuinen olis saanut nyt alkunsa niin olis tullut synttärit siihen väliin ja siinä on vielä isäinpäiväkin.. :)
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
Mulla meni myös aika vaihtelevasti, loppua kohden enemmän, noin kymmenisen päivässä. Itseasiassa aloittelin lakkoa jo aikaisemminkin, mutta en pystynyt yhtä päivää olla ilman :(. Sitten vain päätin, että siskoni hääpäivästä alkaen olen ilman ja toistaiseksi niin on nyt mennyt. Hirveää kamppailuahan tuo on edelleen... Koko ajan ajattelee, että jos vielä kuitenkin yhden... Se olisi sitten viimeinen... NIIN VARMAAN! Tunti kerrallaan vielä mennään. Silloin kun olen ollut raskaana, polttamatta oleminen on ollut helppoa, mutta nyt saa todellakin taistella omia himoja vastaan... Tsemppiä myös sulle lakkoiluun!!! :)