Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen hedelmöityshoitojen tuotos, sain juuri kuulla

Vierailija
27.03.2016 |

Vanhemmat sitten päättivät kertoa, vasta kun olen aikuinen. Siskoni on myös. Veljeni taas ei ole, vaan sai yllättäen alkunsa luomusti.

Äidillä on endometrioosi. Minua on yritetty 3v ja siskoani 2v, molemmat lopulta saatu alkuun koeputkihedelmöityksellä.

Ja en ole ennen kuullut koko äidin endometrioosista, nyt se saattaa olla minullakin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Kivat vanhemmat.

Vierailija
2/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei ole. Endosta kärsivällä on seitsenkertainen riski kärsiä itsekin endosta, mutta mitenkään varmaa se ei siis ole, Jos raskaaksi tulo ei luomusti onnistu, kannattaa mennä herkästi tutkimuksiin. Hoidot ovat tehokkaita, kuten teidänkin sisaruskatraasta voi päätellä.

http://www.endometrioosiyhdistys.fi/fi/tietoaendometrioosista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten äitisi endometrioositieto olisi vaikuttanut elämääsi lapsena? En muutenkaan ymmärrä, mitä kamalaa keinoalkuisessa raskaudessa on.

Vierailija
4/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, siis piti sanoa, että endosta kärsivän lapsella....

Vierailija
5/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tosiaan siellä labrassa sattunut iso virhe, kun ovat noin tyhmän ihmisen saaneet aikaiseksi.

Vierailija
6/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten äitisi endometrioositieto olisi vaikuttanut elämääsi lapsena? En muutenkaan ymmärrä, mitä kamalaa keinoalkuisessa raskaudessa on.

En ymmärrä minäkään. Meillä ei löynyt mitään syytä sille, että esikoista ei meinattu millään saada aikaan, mutta olen kertonut hänelle jo pienenä, että äiti ja isä tarvitsivat lääkärin apua. Asia on lapselle ihan evvk.

2

Vierailija
7/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ongelmasi siis kertomatta jäänyt endometrioosi vai hedelmöityshoidot?

Vierailija
8/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis todella odotettu, kaivattu ja suuresti rakastettu. Miten kaunis tarina!

Vierailija
9/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapselle pitäis kertoa koeputkihedelmöityksestä, varsinkin jos ei edes käytetä luovuttajan soluja?

Vierailija
10/10 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat sinua ainakin toivoneet, kun ovat käyneet rankat hoidot läpi. Ehkä he eivät kertoneet lapsena, ettet kokisi itseäsi erilaisena?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi