Pelkään aivan hirmuisesti olevani raskaana!!
Kommentit (33)
Voit mennä kouluuun (opiskelussa ei ole ikärajaa), voit harrastaa, voit viettää omaa aikaa ja parisuhdeaikaa. Pitäkää kuitenkin parisuhteesta sen verran huolta nytkin, että sitä on vielä nelikymppisenä.
Turvaverkkoa voi rakentaa muuhunkin kuin sukulaisuuden varaan. Nyt vain hankkimaan auttavaisia ystäviä tai kokeilemaan maksullisia hoitajia.
Kaiken kauhun ja pelon keskellä minulla on voimakas tunne siitä, että tästä selvitään ja että näin oli tarkoitettu.
ap
Tieto lisää tuskaa, mutta antaa kuitenkin aikaa suunnitella tulevaa ja järjestellä asioita tulevaisuuden helpottamiseksi. Varmaankin joudut tinkimään itsellesi tärkeistä asioista sekä lapsiisi liittyen, ja tekemään enemmän kompromisseja kohta kolmen kanssa. Mutta kyllä siitä aina selviää, vaikka raskasta olisi. Voisitko saada vanhempia lapsia osa-aikaiseen hoitoon tai edes kerhoon, nuorimmaisen vauva-aikana. Muista vielä että siitä esikoisestasi voit saada jo jonkin verran apua vauvanhoidossa, tilanne on kuitenkin vähän toinen kuin 2 pienen kanssa. Oletko käyttänyt MLL:n lastenhoitoapua, tai juttele neuvolassa tilanteestasi ja kysele löytyiskö sitä kautta esim. kodinhoito apua tms.
Onnea kaikista tunteistasi huolimatta, voimia ja rakkautta! Vaalikaa toisianne miehen kanssa!
Olen 26 vuotias ja meillä kaksi lasta 3v ja 1,5v. ENsimmäinen aloin odottaa kun hiukan lepsuiltiin kondomin käytöstä (oma moka, jos näin voi sanoa), toinen sai alkunsa vaikkei ikinä unohdettu ehkäisyä. Minulta jäi koulu kesken kun aloin ensimmäistä odottaa. Rakastan lapsiani yli kaiken, enkä ikinä kadu heidän syntymäänsä. Tiedän, että olisimme joku päivä kuitenkin perustaneet perheen, he tulivat vain yllätyksenä. Perhe-elämä sopii siis meille ja minä viihdyn lasten kanssa kotona. MUTTA, olen nyt alkanut pikkuhiljaa saamaan sitä omaakin elämää takaisin ja suunnitellut parin vuoden päästä palaavani kouluun... JA nyt pelkään olevani taas raskaana! Kuukautiset myöhässä vain päivän, mutta jotenkin on tosi vahva tunne raskaudesta. En tiedä miten pääkoppa kestää jos taas olen raskaana. Rakastan lapsia, mutten kyllä kestä kolmatta kertaa sitä henkistä hullunmyllyä... :(((
ap
on kamala henkinen taisto pakottaa itsensä rakastumaan vauvaan ja näkemään ne hyvät puolet... Abortti on täysin poissuljettu, sitä en pystyisi läpikäymään, varsinkaan kun minulla on nämä kaksi.
ap
Tämä kohta jäi vähän epäselväksi. Vauva syntyisi lokakuun lopussa ja olisi vuoden vanha lokakuussa 2007. Mikset voisi silloin aloittaa koulua uudestaan? Tai vaikka jo alkusyksystä 2007? Lapset voi laittaa hoitoon, ei niiden kanssa tarvi kotiäitinä olla, jos sitä ei halua...
En kuitenkaan usko, että pystyisin niin pientä hoitoon viemään. Koulualoitus ei kuitenkaan ole ainut asia. Emme vain halua kolmatta lasta. Ainakaan vielä. Kuopus valvotti meitä ensimmäisen vuoden niin että nukuimme puolen tunnin pätkissä. Vaikka olemmekin nauttineet lapsista, on viimeiset kolme vuotta ollut välillä raskastakin aikaa. Haluaisi vaihteeksi jotain omaakin. Käydä miehen kanssa kahdestaan syömässä (ilman, että tissitakiainen hälytää heti takaisin), haluttaisiin nukkua kahdestaan vierekkäin (ilman, että vauvaa tarvitsee hakea syömään) jne. Itsekästä, mutta eikö siihenkin ole oikeus?
ap
Itsekin pelkään raskautta ihan hemmetisti, mutta eri syistä. Ja nyt tosiaan kuukautiset ovat tulleet ajallaan ym. Ja minulle taas abortti on vaihtoehto.
Mutta voin silti kuvitella miltä sinusta tuntuu. Minkälainen turvaverkko teillä on? Hoitoapua? Mummut ja vaarit? Ystävät?
Nyt varmasti pelottaa, mutta varmasti se rakkaus sieltä tulee jos raskaus tosiaan on varma.
Miehen vanhemmat kuolleet, omani viidensadan kilometrin päässä. Omani soittelevat ja kirjoittavat, lähettävät paketteja jne, mutta arkielämään ei heistä ole helpotusta. Kummeja lapsilla ei ole, koska emme kuulu kirkkoon, eikä heitä ole näin kastettu.
Ystävillämme ei ole monilla vielä lapsia ja heillä on omat opiskelu/työ/juhlimisjuttunsa...
Ilman apua on hyvin pärjätty tähän mennessä, mutta kolmannen tullen voisi apu olla toisinaan tarpeen. Mieheni on yrittäjä, ja tekee toisinaan pitkää päivää..
ap
hassua kyllä, mietin eilen nimenkin jo uudelle tulokkaalle...
Mutta kun se tunne, kun matto vedetään aina jalkojen alta kun meinaa päästä ylös...
ap
Kaipa jokainen raskaus on aina omalla tavallaan mullistava - oli se toivottu/suunniteltu tai ei. Pelko on inhimillistä.
Mutta samalla sisulla eteenpäin vain kun olette tähänkin asti menneet.
Oliko kuukautisesi nyt päivän myöhässä? Jospa huomenna tekisit testin?
Sitten se on niin lopullista ja on pakko alkaa tehdä suunnitelmia. Sitä haluaisi jotenkin lykätä. Tyhmää, tiedän. Rinnat on arat, eikä ole yhtään sellainen olo, että kuukautiset alkaisi. En kyllä muista, onko tuo rintojen arkuus mahdollista näin aikaisin, siis JOS olisin raskaana. Toisaalta, on minulla kierto ennenkin heikennyt.. Mutta jotenkin nyt vaan on niin varma olo, samoin kun on ollut kahta edellistä odottaessa.
ap
Juu ja kyllä, rinnat voi olla arat jo tuossa vaiheessa.
Hormonaalista ehkäisyä ei kroppani kestä, sterilisaatioon en vielä pääse. Mielestäni olemme huolehtineet ehkäisystä niin hyvin kuin voimme.
ap
Jos todella raskaus olisi _noin_ hirveä asia, niin ehkäisy pitäisi hoitaa todella hyvin kuntoon. En usko että ap on kokeillut kaikkia mahdollisia hormoneja (esim. minipillerit, ehkäisyrengas, monet eri pillerimerkit), kuparikierukkaa, kondomin kanssa Pantex-oval ehkäisypuikkoa (jossa ei ole mitään hormoneja) jne. Vaihtoehtoja kyllä löytyy.
Jos ei ole noita em. asioita kokeillut, niin turha valittaa.
aikaa nukkua miehen kanssa vierekkäin, käydä elokuvissa, syömässä. Vauva on aina lahja, joka kyllä valloittaa sydämen ja löytää paikkansa teidän perheessänne.
Kuparikierrukkaa en ole kokeillut, koska sen käytössä on melko suuri raskauden riski. Varmasti olisi ollut muitakin hormonaalisia ehkäisyjä olemassa. Hormonikierrukkaa käytin ja lähes kaljuunnuin, iho on aivan tulehtunut ja märkivä, kärsin voimakkaista vatsakivuista ja jatkuvista itkukohtauksista. Halusin kuolla.
ap
Ehkäisypuikko nimittäin on ollut käytössä.
ap
Niin ja minä en huomannut mitään mollausta tässä ketjussa...