Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### ENSIKOT ### vko8

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäis sitten lähteä parin päivän reissulle hakemaan vauvin kalusteita...hirvittää jo valmiiksi istua autossa,muutenki on yhtäkkiä alkanu turvotus vaivaamaan. Huomas eilen hyvin miten nesteet kerääntyy;litkin päivän aikana normaalit pari litraa vettä ja illalla huomasin etten oo kertaakaan käyny vessassa! Sormus jumittaa ja jalat on kans aika kivat palleroiset. Kyllä mä ootan sitä kun reissu on tehty ja pääsee kotiin sisustelemaan pikkumurua varten! Siinä vaiheessa varmasti helpottaa=)

Meillä on NapNap aika samantyylinen tilanne;jos sitä neuvolantädin sijaista ei lasketa,niin ei oo mullekaan sinänsä puhuttu jättivauvasta,mutta itteä pelottaa ja PALJON!!!Sf-mitta mulla oli alkuun reilusti yläkäyrän yläpuolella,siitä tasoittui hetkeksi ja kun lääkäri mittas niin hieras epäuskosena silmiään(tuo jo riitti pelottelemaan),oli taas vilahtanu taivaisiin! Lääkäri tosin mittasi mun mielestä melkosen reilulla kädellä,mittanauhan pää kun hipoi tuota..riemunappulaa..!

Nyt on mitta taas tasoittunu keski- ja yläkäyrän välille,mutta mulla on seuraavaksi eessä lääkärineuvola joten saapa nähdä kuinka huimat lukemat se nainen taas saa..

Oon kyllä itteä yrittäny lohduttaa sillä ettei ko. mitta kerro välttämättä yhtään mitään lapsen koosta. Siihen kuitenkin vaikuttaa niin moni asia ja yksilöitähän me kaikki ollaan,kuten meidän vauvatkin!

Ja kaveri oli sitä mieltä ettei kannata muutenkaan liikaa ajatella pelkän synnytyksen kannalta,vaan sitäkin kumpi on helpompi hoitaa:reilun parin kilon minivauva vai isompi jytkäle. Molemmat tehneenä oli sitä mieltä että isompi on vähän " valmiimpi" vauva..mutta yksilöllistäpä tuokin ja vauva on varmasti koosta riippumatta yhtä rakas=)

Täytyypä alkaa valmistautumaan reissuun..jospa selviäis jo huomisillaksi kotiin niin hyvä ois! Mutta taitaa käydä niin että anoppilassa vietetään pari yötä=/ Vaan ei kai siinä mitään.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!!!!!

-Ankka & vauvAnkka 34+6-

Vierailija
22/45 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Täällä aurinko paistaa ja houkuttelee minuakin ulos, mutta ajattelin kuitenkin toivotella kaikille mukava viikonloppua. Ja samalla nostella vähän pinoa, ettei vallan putoa näkyvistä.

Pepsikselle onnittelut kirjallisten läpäisystä! =) Ja harmittelut hiivasta. =(

Pikku-millille onnea uudesta asunnosta! =)

Mites Napnapin neuvola?

Eilen olin laskettelemassa koko päivän ja ilta olikin sitten ihan voimatonta vetelehtimistä. Kerran pyllähdin peffalleni rinteeseen siinä päivän aikana ja vähän mietin, että mahtaakohan se jotain vaikuttaa, mutta ei kai sentään... Kuulin myös juttua, että pupuilut oletettujen menkkojen aikana vois olla riski alkuraskauden aikana. Tiedättekös te jotain sellaisesta?

Mitään ihmeempiä oireita ei vieläkään ole, vain noita rintoja aristaa. Eli hyvällä mielellä odotellaan ja miehen kanssa tulevaa suunnitellaan(aamulla luettiin Odotus-lehden vaunutestiä ym.)

Hyviä vointeja toivottelee Amy ja EkaVekara 5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukotellaan makoisasti¿ meni yö vähän harakoille kun mies ei saanut unta ja päätti sitten muakin valvottaa =) ei haittaa kun ne yöt on aina kovin mukavia kun mies ei saa unta. Silloin aina jutellaan paljon paremmin kuin muuten. Kolmen jälkeen mies siirtyi sitten peitto kainalossa sohvalle katsomaan telkkaria ja mä yritin saada unta, mutta iski nälkä¿neljän aikaan kävin sohvalla vierailulla ilta-/aamupalan merkeissä ja sen jälkeen uni maistuikin.

pepsille onnittelut kirjallisten läpimenosta ja isot tsempit inssiin!! Kurja vaiva tuo hiiva =/ mulla oli myös rakenneultran aikaan, mutta sen jälkeen on pysynyt pois. Liekö mitään vaikutusta sillä kun lääkärin neuvosta ostin apteekista lactasyd-intiimipesuainetta ja oon syönyt gefilus-kapseleita. Ei ainakaan hiivaa oo sen koommin tullut.Nyt odotan iskeekö kun toi antibioottikuuri aikanaan loppuu.

amy, tuskinpa sellaisesta pikku pyllähtämisestä mitään haittaa on. =) Vauva on niin pieni vielä ja hyvin suojassa. Eri asia olisi jos sitten vatsan ollessa iso muksahtaisi suoraan vatsalleen.

Mun tarvis ruveta pikkuhiljaa valmistautumaan. Lähdetään mun vanhempien kanssa tunnin päästä ajelemaan pääkaupunkiseutua kohti mun kummitädin häihin. =)

[color=red]pikku-milli & paco 31+1[/color]

Vierailija
24/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=goldenrod3] Onnea pepsimaxille kirjallisten läpimenosta!

Perjantainen neuvola meni ihan hyvin, kaikki oli ok. Verenpaine on hieman kohoamaan päin, mutta ei ainakaan vielä vaadi mitään toimenpiteitä...

WCAnkka: Mä olen myös yrittänyt ajatella asiaa niin, että ainakin vauva olisi " valmiimpi" hieman isokokoisempana, sen kanssa pääsisi nopeasti vaikka ulos sun muuta... en tiedä, onko todellisuudessa näin, mutta täytyy sitä itseään jollain lohduttaa=) Ja niin kauan kuin se vauva pysyisi alle nelikilosena, niin se synnytyskään ei niin pelota... mutta, arvioitahan nuo vaan on, todellisuuudessa vauva voi olla pienempi tai isompi... Mutta jotenkin tästä loppuodotuksesta on mennyt kaikki mielenkiinto pois, kun pelkästään mietin tuota kokoa ja jännitän sitä... se odottamisen ilo on ikään kuin kadonnut, aika surullista...

NapNap rv38+4 [/color]

Vierailija
25/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vauvan huonekalut hommattu,vielä kun päästäis yksimielisyyteen sijoittelusta. Tylsä ukko mulla,mikään ei tunnu kelpaavan>=/ Eikä meillä tuota tila oo pahemmin että vaihtoehtoja riittäis. Mutta se siitä.

NapNap,hyvä että neuvolassa oli kaikki ok. Sulla alkaa nuo viikot käydä niin kivasti vähiin että tuskin (ja toivottavasti) mitään maatakaatavaa pääsee enää tapahtumaankaan. Mitä sulle muuten lääkäri on sanonut lantion tilavuudesta? Että mahtuuko se vähän isompikin vauva tulemaan? Minä nyt oottelen sitä lääkärineuvolaa,mitä se sanoo mun paikoista..siihen asti ainaki yritän olla stressaamatta synnytyksestä. Sit vois alkaa pelottaa taas jos on ahdasta ja iso vauva..

Mutta aattele;naiset on kautta aikojen synnyttäneet ja nykyäänhän olosuhteet on hyvät verrattuna noihin menneisiin aikoihin=) Ja sehän on vaan otettava vastaan mitä tulee,niin kuin kaikki muukin tässä elämässä. Synnytys on sitäpaitsi niin pikainen juttu verrattuna siihen loppuelämän iloon ja vastuuseen mikä odottaa! Yritä nauttia näistä viimesistä hetkistä ennen vauvan tuloa,sen jälkeen kun ei oo enää mikään ennallaan=) Minä oon hengessä mukana,samat asiat kuitenkin pyörineet päässä täälläkin.

Mites Amy,joko on suuri uutinen kerrottu?

Miten moni täällä muuten on jo " vaan" kotona?Siis äippälomalla,saikulla,työtön tms...?

Tuleva isukki huutelee joten huomioinpa häntäkin=D

Hauskaa sunnuntaita kaikille!!!

-Ankka & 35+1-

Vierailija
26/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä toivotella huomenia näin kahden aikaan päivällä, mutta kun en mä oo ollut hereille vielä tuntiakaan =D Oltiin eilen siellä mun kummitädin häissä. Häät oli mukavat. Pienellä porukalla kivat aikuisen hääparin juhla (sulhanen 49 ja morsian 59). Mutta aika rankka päivä kyllä oli paljon istumisen kanssa. Ajomatkaa kun yhteen suuntaan kertyy pari tuntia ja siihen sitten päälle kirkossa ja hääjuhlassa istuminen. Olin ihan puhki kun pääsin kotiin ja ihan viittä vaille nukahdinkin jo sohvalle. Sitten kun mies tuli kotiin ja mentiin nukkumaan niin ei taas uni tullut kummallekaan. Tällä kerralla mäkin lähdin sohvalle telkkaria katsomaan ja heräsin siitä sitten neljän aikaan ihan jumissa. Molemmat oltiin siihen nukahdettu. Mä siirryin sitten sänkyyn nukkumaan ja nukuin vähän yli yhteen.

Eilen illalla meinas mennä hermo kun vauva potki, myllersi ja väänsi koko ajan virtsarakon päällä niin että teki oikein kunnolla kipeetä ja viiden minuutin välein sai hypätä pissalla.

Mä oon jo ihan " vaan" kotona. Huomenna on ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä, mutta kotona olen kyllä ollut jo koko helmikuun. Eikä edes oo aika käynyt pitkäks. =) Nyt tulee vielä tuo muutto tuohon niin saan sitten laittaa kämppää valmiiksi kaikessa rauhassa kun mies kahden viikon päästä lähtee viikoksi lappiin.

[color=red]pikku-milli & paco 31+2[/color]

Vierailija
27/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=goldenrod3] Niinhän se on, että pitäisi vaan olla miettimättä koko ajan niitä negatiivisia asioita, kaikkihan voi mennä ihan hyvin! Ja lääkäri sanoi, että vauva kyllä mahtuu tulemaan. Mä vaan pelkään niitä pahoja repeymiä sun muita... ja mietityttää muiden kommentit, pelkään että joku kommentoi tyyliin: mites se vauva nyt noin iso on...? Jotenkin on sellainen olo, että mä olen nyt jotain tehnyt väärin. Ja mikä pitäisi nyt kuitenkin pitää mielessä on se, että arviot on arvioita. [/color]

Vierailija
28/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi mielessä kans,mitä muut ajattelee jos mun vauviparkani on jätti! Varsinkin nyt,kun herkut maistuu (miten niin ei enää tässä vaiheessa mahdu sapuskaa mahaan?!) niin pelottaa että vauva imee kaiken rasvan ja sokerin ja kasvaa kauhean suureksi. Ja ihmiset aattelee että oon vaarantanu vauvani tms! Mutta turha kai sitä on itteään syyllistää, yhteiskunta tuntuu sitä tekevän ihan tarpeeksi.

Nautitaan me odotuksesta ja vauvoistamme! Tää on niin ainutlaatuista, mullekaan ei tuo lastensaanti ollu mikään itsestäänselvyys.

Ja sen verran siitä synnytyksestä vielä..mulla mies lohduttelee että jos vauva on hirveän iso niin hän vaatii mun rinnalla että leikataan..mutta mä en haluais menettää kokemusta alatiesynnytyksestä!! Sattuuhan se,ihan varmasti,mutta se on yks tärkeä ja varmasti kasvattava kokemus lisää=)

Kyllä kaikki NapNap hyvin menee,luotetaan siihen,jookos!

Vierailija
29/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautitaan loppuodotusajasta täysillä! Kyllä ne vauvat masusta ulos jotenkin saadaan, jos ne on niin isoja, että eivät alakautta mahdu niin sitten sektiolla. Tuskinpa me ollaan itse omalla toiminnalla niitä vauvoja suuriksi kasvatettu=) Ja sehän on vaan hyvä, että on vauvoilla kokoa!

Vierailija
30/45 |
26.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tosiaan oli jännä jäkismatsi - huh! Ja harmi, että kultapossukerho kokoontui taas noin perinteisesti. Ei taida kauheesti olla väkeä kauppatorilla mitalijuhlissa esi yönä...

Täällä on vietetty loman jälkeistä viikoloppua hyvin rennosti, kun loma meni räkäillessä. Nyt viimeisinä päivinä onnesk on päässyt nauttimaan auringonpaisteesta. Ja kylläpä se jo lämmittää! =)

Olo edelleen tosi normaali. Jopa siinä määrin, että oon jo miettinyt, et pitäisköhän vielä varmuudeks testata... Mutta siis ei minkäänlaista vuotoa ja perjantain clearblue testi niin nopeesti selkee plussa, et uskottava se on. Neuvolaan soittaminen jäi perjantain laskettelureissun vuoksi, mutta yritän huomenna työpäivän aikana ennättää soitella.

Suurta uutista on nyt kerrottu kahdelle parhaalle ystävälle. Vanhemmille ajateltiin kertoa, kun on ekat sydämensykkeet nähty. Ja vielähän en siis tiedä, miten meidän kaupungin ultrat ym. menee. Mutta voihan sitä sitten käydä yksityisellä, jos ei kunnaliisella tarjota ennen np-ultraa. Huomenna lienen viisaampi.

Nyt täytyy varmaan vähän miettiä, mitä muksujen kanssa huomenna opiskelis koulussa. Tiistaina vokin sitten vaikka liukua koko päivän laskiaismäessä. Tai ainakin ottaa aurinkoa ja hakea pisamia, kun oppilaat laskee... ;o)

Sunnuntaiterveisin, Amy ja EkaVekara rv 5+3

Vierailija
31/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tää tipahtanu..missä kaikki on????

Meillä oli isännän kanssa oikein hyvä aamu;sen sisko oli huomannut kuinka tää yks sukulainen on pääsemässä meidän väliin ja piti pienen puhuttelun ukkokullalleni,joka tietysti siskoaan kunnioittavana miehenä tuli siitä järkiinsä. Mun ois ollukin turha puhua sille tästä asiasta,kun ko sukulainen painostaa miestä just mun suhteen...välikädessähän se raukka oli pahasti ja kuka siitä kärsii ellen minä.Ja hän ite.

Mutta anyway,se siunattu nainen siis pelasti tämänkin tilanteen ja hyvä niin,mulla alkoi olla jo niin voimat lopussa ettei ois eilisenkin kaltaista menoa enää pitkään jaksanut.

Ja se neuvolahan meillä oli tänään..vauvi liikkui niin hurjasti että sydänäänet heitteli miten sattui,mies ja terkka siinä sit keskenään naureskeli kun mulla maha pomppi ja heilui iloisesti=)

Ite keskityin vaan kuuntelemaan ja nauttimaan siitä kaikesta,on se jännä miten vieläkin vaan se pikku jumputus saa herkistymään!

Kaikki oli muutenki ok,seuraavaksi sit lääkäri parin viikon päästä.

Kirjoittakaas nyt muutkin kuulumisia,täällä alkaa tulla jo yksinäinen olo!

Vierailija
32/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippuliini, juu kylläpä sitä miehelle biletysreissuja suo, mutta ei mielellään ihan tollasia... lähti juuri poliisilaitokselle käymään. Edelleen on mysteeri mistä mies on oman mustan silmänsä saanut, mutta eilen selvisi sitten päivän mittaan se, että mies on lyönyt jotakuta baarissa ja nyt on ajokortti kyttiksellä eli rikosilmoitus on ilmeisesti tehty. Onneks ei mitään pahempaa kuitenkaan oo sattunut kun olishan se sitten otettu yöks putkaan jos pahemmin olis tapellu. Ei vaan ite muista ollenkaan ketään lyöneensä eikä saaneensa ite turpiin ja paikalla olleet kaveritkin oli ihmetelly mistä tuo ton oman mustan silmänsä on saanut kun se ketä mies löi ei ollut lyönyt takaisin... no, josko tuo jotain tästä oppi.

Tänään kävin labrassa ja sain torstaiksi ajan lääkäriin. Soitin neuvolaan kun on muutaman päivän ollut ihan samanlainen tunne vatsassa kun aina menkkojen alkaessa ja supisteleekin vähän enemmän. Pitää nyt sitten käydä lääkärillä näytillä.

Nyt täytyy mennä siivoamaan kun tulee tänään meidän molempien vanhemmat miehen synttärikahveille... ja apuva!!! tapaavat toisensa tänään ensimmäistä kertaa!

[color=red]pikku-milli & paco 30+4[/color]

Vierailija
33/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi torstaina 16.2. poika. (Rv:llä 40+5) Pituus oli 53cm ja paino 3940g, pipo 35cm. (Ei mikään ihan pikkuinen, mutta olen itsekin pitkä, 177cm)

Synnytys meni oikeen hyvin, avautumisvaihe kesti 13h 25 min (sitä ennen oli epäsäännöllisiä supistuksia 26h =/ ), ponnistusvaihe 11 min ja istukka lähti 6 minuutissa. Episiotomia tehtiin ja tuli pari repeämää, kun poika tuli aika vauhdilla. =) Paikat on aika kipeenä noista haavoista.

Imetys on pikkuhiljaa lähteny sujumaan ja on saanut vähän nukuttuakin, kun anoppi tuli auttamaan. =)

Tuun joskus myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia. Paikat ei kestä koneella istumista...

Niin, ja kiitos kannustuksista!

Anne

Vierailija
34/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annemaria, Paljon onnea koko perheelle pienestä pojasta!!!! =)

Ihanaa kun tulee näitä vauvauutisia.

Vierailija
35/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Neuvolakuulumisia. Tänään tosiaan oli lääkärineuvola. Käynti oli ihan turha ja jäi vain paha mieli sen jälkeen =( Lääkäri ei jutellut oikein mitään ja teki tosi hätäisen sisätutkimuksen. Vatsan päältä ei painellut ollenkaan. Lääkäri ei suostunut käymään veri- ym.koetuloksia läpi vaan sanoi, että niitä voi kysyä sitten terveydenhoitajalta. Myöskään verenpainetta ei mitattu eikä painoa katsottu. Sykkeen kuuntelusta lääkäri sanoi, että ei kannata edes yrittää. Koko käynti oli ohi kymmenessä minuutissa. Aika hölmistyneenä seisoin siinä oven ulkopuolella ja mieli ihan maassa. No toivottavasti parin viikon päästä neuvolassa olisi vähän kivempaa, kun ainakin viimeksi se hoitaja oli oikein mukava. Toivotaan!

Joten valitus nähtäväsi jatkuu tässäkin viestissä...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Sippu[/color]

[/quote]

Vierailija
36/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut koko perheelle pienestä pojasta! Ihanaa aikaa elätte!

Tule myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia, kun jaksat...

=) Sippu

Vierailija
37/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto,yhden viestin ehdin jo kirjailla niin kone alko tökkiä>=/Eipä ehtiny perille näköjään.

Sippuliini,harmi että sulla oli noin ikävä kokemus.Oliko lääkäri mies vai nainen? Meillä on täällä siitä mukava lääkäri että antaa miehen tulla pitämään kädestä mua kiinni,meinaa aina vähän jännittää..ed.paikkakunnalla oli tiukka täti sen suhteen,vois olla kuulemma miehelle kiusallista.Mitenköhän aatteli meidän pistäneen lapsen alulle jos ei mies kestäis mun paikkoja nähdä..?

Mutta eiköhän sulla seuraava neuvolakäynti oo mukavampi,pääset varmasti ainakin kuuntelemaan sydänääniä=)

Täällä on muuten terkan kanssa lääkärin yhteydessä aina ensin pieni juttutuokio&normaalit mittaukset,miten teillä noin..?

No niin,jospa tää nyt löytäis tiensä perille=) Tai sit löytyy samat sepustukset kahteen otteeseen,kyllä on sekin nähty(mulla tökkiiiiii..!)

-WcANkka&34+3

Vierailija
38/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=rosybrown] Oikein paljon onnea pojasta annemarialle! Ja tule toki kertomaan kuulumisia myöhemmin kun jaksat.

Hyvä että saitte wcAnkka asioita järjestykseen miehen kanssa. Niin saatte keskittyä rauhassa odotukseen ilman häiriöitä.

Ja pikku-millin kotonakin tapahtuu... toivottavasti asiat selviävät pikaisesti. Ja toivottavasti lääkärissä kaikki kunnossa!

Aika kurja lääkärikäynti sippuliinilla... mun mielestä verenpaine ja paino olisi ilman muuta pitänyt katsoa. Milläs viikolla sä nyt menetkään? Ja sydänääniä ei kuunneltu ollenkaan...? Aika kumma juttu. Koska sulla on seuraava neuvolakäynti? Tollasesta lääkärikäynnistä voisi varmaan antaa vähän palautetta...

Kyllä mullakin se ensimmäinen lääkärikäynti oli aika pikainen ja " turha" , mutta kyllä siellä ihan tietoakin tuli. Kai lääkäri tarkisti kohdunkaulan pituuden? Mulla se ekalla käynnillä oli 3cm. Ja sydänäänet kuunneltiin, silloin kuulinkin ne ekaa kertaa... tosin mulla oli ollut samana päivänä aikaisemmin eka ultra, joten silloin sain ekan " todisteen" , että mahassa tosiaan on elämää!

Mulla on ollut tänään siivouspäivä. Pesin pari koneellista pyykkiä, vaihdoin lakanat, imuroin ja pesin vähän lattioita. Rupee olee aika urakka tällä mahalla... Äsken kävin suihkussa. Kun mies tulee töistä, lähdetään mun vanhempien luona käymään, äitillä on tänään synttärit!

NapNap rv37+6 [/color]

Vierailija
39/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja lääkärikäynti sippuliinilla. Toivottavasti neuvolasta jää sitten parempi mieli.

wcAnkka, meillä on kanssa aina lääkärikäynnin yhteydessä terkalla käyntikin. Eli ei mullakaan lääkäri koskaan oo mitään verenpaineita mittaillut vaan oon käynyt ennen lääkäriä terkalla joka sitten on ottanut verenpaineen, painon, hemoglobiinin jos tarvis ja pissanäytteen. Eka lääkärikäynnillä meillä kuunneltiin kanssa sydänäänet, viikkoja silloin oli 10+3 ja hyvin kuuluivat!! =)

Vierailija
40/45 |
21.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkblue] Vähän paremmalla mielellä jo! Soittelin neuvolan terkalle ja juteltiin lääkärinkäynnistä puhelimessa. Neuvolan täti kertoi kaikki veri- ja pissakokeiden tulokset ja niissä oli kaikki ok. Sovittiin, että voin mennä parin viikon päästä kuuntelemaan sydänääniä sinne, jos haluan. Voi olla, että sitä ennen tulee kutsu ultraan, joten saankin jo siellä vähän varmistusta tästä raskaudesta.

NapNap taisi kysellä viikoista. Ne ovat vasta 9+3, joten sydänäänet ei varmaan olisi vielä kuuluneetkaan?! Jotenkin kuitenkin olisin toivonut enemmän empatiaa tuolta lääkäriltä, joka oli vielä nainen. Mulla oli kuitenkin pari viikkoa sitten se paha flunssa ja myös sen vaikutukset sikiöön pelotti. Välillä kun oli hengenahdistusta ja happi ei kulkenut ihan niin kuin piti.

Lääkäri oli tarkastanut kohdun kaulan pituuden; 3cm, kiinteä ja kiinni. Siitäkään ei sanonut käynnillä mitään, luin sen äitiyskortista sitten myöhemmin. No seuraavalle kerralle pyydän eri lääkärin ja sanon vielä tuosta tämänpäiväisestä palautetta, kun käyn neuvolassa.

NapNap on muuten ollut ahkerana! Voi kun itsekin saisi pidettyä kunnon siivouspäivän.

Voikaahan paksusti!

Sippu [/color]

[/quote]