Mistä johtuu tunne tyhjästä vatsasta?
Muutaman viikon ajan olen potenut tätä outoa vaivaa. Jarkuvasti tuntuu, kuin vatsa olisi tyhjä. En ymmärrä mistä vaiva voi johtua. Vatsani ei ole kipeä, eikä murise, mutta ikäänkuin vatsa olisi kokoajan tyhjä, vatsanpohjassa sellainen omituinen tyhjä tunne jota tuntuu yleensä kun on nälkä.
Olen syönyt kokoajan samalla tavoin - ruokavalioni ei ole muuttunut lainkaan mihinkään suuntaan. Syön aamupalan, 2lämmintä ateriaa ja iltapalan. Ruokavalioni on terveellinen.
Vatsa tuntuu tyhjältä kokoajan, myös vaikka olisin juuri syönyt paljonkin. Tunne ei häviä vaikka kuinka söisin tai mitä söisin.
Muita oireita ei ole. Olen 22vuotias.
Kommentit (5)
kokeile juoda riittävästi aterioiden yhteydessä, itselläni auttanut
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on se sinun terveellinen ruoka?
Aamupalalla maitorahkaa ja mehukeittoa tai puuroa, marjoja ja keitetty kananmuna.
Lounaalla ruokaisa salaatti, esimerkiksi kanasalaatti.
Päivällisellä vaikka pari pihviä, salaattia ja raejuustoa. Iltapalalla esimerkiksi ruisleipä ja hedelmä.
Aterioilla vettä tai maitoa ja muutenkin päivän mittaan vettä.
Vierailija kirjoitti:
Juon aterioiden yhteydessä vettä ja muutenkin. 2-3l päivässä.
Tämä tyhjän vatsan tunne alkoi pari viikkoa sitten mutta olen syönyt samoilla ruokatottumuksilla vuosia. Olen normaalipainon rajoissa. 170cm ja 68kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon aterioiden yhteydessä vettä ja muutenkin. 2-3l päivässä.
Tämä tyhjän vatsan tunne alkoi pari viikkoa sitten mutta olen syönyt samoilla ruokatottumuksilla vuosia. Olen normaalipainon rajoissa. 170cm ja 68kg.
Alkuperäiseen kysymykseen eli toi voi olla närästystä tai esim. stressiä (minä syön stressiin, koska tuntuu, että on koko ajan nälkä...)
Ohis eli et varmasti tuolla ruokavaliolla pysy tuossa painossa. Joko syöt jättimäisiä annosia, et liiku yhtään tai sitten syöt paljon muutakin. Ja veden litkimisesi on myös huolestuttavaa.
Minkälainen on se sinun terveellinen ruoka?