Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin imetyksen, itken rumia rintojani

Vierailija
26.03.2016 |

Ei mitään ole jäljellä, roikkuvaa nahkaa ja venyneet nännit. Kaikki kiinteys pois, rakenne on, no, ei rakennetta. En voi sanoin kuvailla miltä tämä tuntuu, aivan kuin naiseus olis viety tai jotain. En löydä enää sopivia rintaliivejä joissa nämä lerpakkeet pysyis sisällä. En enää koskaan aio näyttäytyä miehelle ilman vaatteita. Miten rakentaa itsetuntoa jotta voin ryhdistäytyä ja olla ylpeä että olen saanut lapseni ruokittua?! Olenko koskaan enää sinut itseni kanssa vai jonotanko kohta silikoneja laittamaan. Auttakaa :(

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintoja on oikeasti niin monen näköisiä ja muotoisia. Meille on pakkosyötetty tätä näkemystä, että sellaiset kiinteät silaripallot on ainoat oikeat.

Ole ylpeä siitä, että olet ruokkinut niillä lastasi! Se on suuri saavutus ja tärkeämpää kuin pinnalliset murheet. Se, että mielestäsi rintasi ovat rumat ja roikkuvat ei tarkoita sitä ettetkö voisi olla muiden/miehen mielestä kaunis.

Kroppa muuttuu synnytyksen jälkeen ja vie aikaa opetella tuntemaan se uudelleen ja arvostamaan sitä. Muutoshan on usein aika massiivinen verrattuna synnyttämättömän kroppaan.

Jos sinusta tuntuu, että asia vaivaa etkä pääse siitä yli vaikka parissa vuodessa niin harkitse niitä silareita. Jokaisella on kuitenkin oikeus olla tyytyväinen itseensä.

Vierailija
2/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali <3

Nyt saan shaibaa niskaan mutta jos rinnat on noin pahana ettei löydy edes sopivia rintaliivejä ja sekin ettei  kehtaa miehelle enää näytäyttyä, joten jos on varaa niin sinuna ottaisin ne silikonit. Siinä saisit rinnat kuntoon, kehtaat näyttäytyä miehelle ja varmasti mieskin vaan tykkäis :) Oletko keskustellut tästä asiasta miehesi kanssa? hän varmaan ihmettelee miksi "piilotat" itsesi häneltä. Voit sanoa suoraan miten näet asian ja mainita silareista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko imetyksen lopetuksesta on aikaa? Mulla tissit palautui kunnolla vasta n. vuosi imetyksen lopetuksen jälkeen; tosin mulla on muutenkin vain a-kuppi ja olin aika nuori, alle 25 kun tulin äidiksi.

Raskausaikana hieman roikkuivat ja se roikkuminen jäi.. mutta kiinteys palasi ja muoto. Nännitkin vaaleni. Mutta se on pitkä prosessi.

Vierailija
4/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota silarit, sellaiset tavalliset, ei mitään ilmapalloja. olet imettänyt lastasi, voit aivan hyvin palkita itsesi sillä! sehän alkaa olla jo ihan nykyaikaa, että me taviksetkin otetaan vähän täytettä :) ei siinä oo mitään pahaa! rinnat nyt kuitenkin on vähän sellaiset, että jos imetys ne ns pilaa, niin eipä ne siitä enää itsestään täyty..

Vierailija
5/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä nyt ihan vielä heitä kirvestä kaivoon. Mä lopetin uuden vuoden tienoilla imetyksen (imetin 1,5-vuotiasta, joten imetyskertoja oli enää tosi vähän, yl. 1-2 päivässä), ja eilen, kun katsoin itseäni peilistä, tajusin, että hei, rinnathan ovat nyt tosi eri näköiset kuin silloin.

-

No, mulla on kiinteä iho, eli paljon kollageenia ihon alla, joten ihoni palautuu aika hyvin, MUTTA luin juuri erään ketjun täällä siitä, miten joku isorintainen oli saanut rinnat ihan eri muotoisiksi, kun oli alkanut käyttää liivejä yölläkin. Ja tiedätkö, mäkin luulen, että kun ostin sopivat ja tukevat rintsikat, ne ovat muovanneet rintojani uudestaan. Joten: varmasti on vaikeaa löytää hyviä rintsikoita, mutta osta vaikka kahdet käyttöön ja pese usein, kohta voi olla, että rinnat muuttuvat hieman, ja sopivien rintsikoiden löytäminen onkin helpompaa. Eli tukevat ja istuvat rintsikat ja vielä tilanteeseen sopivat (eli käytät urheillessa tukevia urheilurintsikoita). Kokeile tuota, että käytät alkuun yölläkin liivejä, eihän siitä haittaakaan ole. Mutta älä ainakaan kuljeskele kotonakaan rintsikoitta näin alkuun. Mä olin ennen tosi paljon ilman liivejä, nyt kun rinnat ovat pehmeämmät, se ei enää tunnu hyvältä.

-

Nuo vartalon muutokset eivät ole helppoja, eikä rinnoistasi tietenkään enää tule sellaiset kuin ennen lapsia. Mutta ei tämä vielä mikään lopullinenkaan muoto ole!

Vierailija
6/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rinnoille aikaa palautua, ei ne tuollaiseksi jää.

Rintalihasta voi myös vahvistaa, tuo ryhtiä

T. 4 x vuosi imetystä ja kauniit on

Vierailija
7/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne palautuvat kyllä aika hyvin, ellet ole kovasti lihonut ja laihtunut. 

Olin myös aivan shokissa imetyksen lopetettuani, mutta nyt rinnat ovat aivan ok.

Vierailija
8/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset hyväksyvät toisten silarit vasta jos ne "ansaitsee palkinnoksi" rintojen ns. mentyä piloille?

Muissa tapauksissa ollaan liki kurkussa kiinni jos nuori, mutta alkujaankin rumarintainen, ei-synnyttänyt nainen haluaisi hankkia silikonit :D

Vierailija
9/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita, implanteissa ei ole mitää pahaa. Omaan kroppaansa ja siinä viihtymiseen saa panostaa, oli kyse sitten pyykkilautavatsasta, kivasta väristä tukassa, meikistä, tatuoinneista tai kirurgisesta kohemtamisesta. Jätä pinnallisuuden huutelijat omaan arvoonsa, sinulla on oikeus tavoitella juuri sitä, mikä on omasta mielestäsi kaunista. Muiden hyväksyntää et tarvitse.

Vierailija
10/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heikossa jamassa on itsetunto jos se tissien ulkonäöstä murenee. Suosittelen päälääkäriä.

Vierailija
11/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että naiseutesi asuu rinnoissasi. Toki sinulla on oikeus surra rintojesi muuttumista. Viehättäviä rintaliivejä löytyy ihan varmasti kaikenlaisille rinnoille! Joudut ehkä hakemaan mallia ja kokoa tottumiesi mallien ja kokojen ulkopuolelta. Korosta muita naisellisia puoliasi! Hae uusi upea kampaus! Osta kivoja vartalotyypillesi sopivia vaatteita! Naisellisuus on paljon muutakin kuin terhakat rinnat. Terveisin 2 lasta imettänyt

Vierailija
12/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ennen sitä silarihommaa nyt ootat kuitenkin vähän aikaa. Se mikä nyt näkyy peilistä ei todnäk ole lopullinen tulos. Et tosin kertonut, kuinka kauan imetyksen lopettamisesta on, mutta epäilisin ettei kauan.

Vierailija
13/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset hyväksyvät toisten silarit vasta jos ne "ansaitsee palkinnoksi" rintojen ns. mentyä piloille?

Muissa tapauksissa ollaan liki kurkussa kiinni jos nuori, mutta alkujaankin rumarintainen, ei-synnyttänyt nainen haluaisi hankkia silikonit :D

Liittyy slutshaming-kulttuuriin ja kateuteen. Tietyntyyppiset naiset eivät osaa tuntea itseään arvokkaiksi ilman vakuutteluja siitä että muut ovat heitä huonompia. Lisäksi joidenkin naisten itsetunto ei kestä ajatusta siitä, että joku olisi sekä kaunis että älykäs, joten omaan ulkonäkönsä eteen vaivaa näkevä on pakko leimata pinnalliseksi bimboksi eikä tätä toteuttaessa rumissa sanoissa säästellä.

Vierailija
14/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite imetin 2 vuotta lastani. A-kupin rinnoista ei ole mitään jäljellä. Kylkiluut näkyy läpi jopa rintojen kohdalta :( oon tätä nyt noin 8 kk surkutellut ja kesäkuun alussa meen laittaan rinnat kuntoon :)

Vierailija
15/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kukaan ei voi sinua tuomita, jos päätät ottaa silarit. Mieti asiaa ja tee miten parhaaksi näet, sulla on täysi oikeus kauniisiin rintoihin, jos koet että ne tekevät sut onnellisemmaksi. 

Vierailija
16/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muistuttaa, että vaikka implantit ovat nykypäivää, on silarinaisten riski kuolla rinrasyöpään huomattavasti korkeampi kuin verrokkien. Implantit peittävät aina osan rintakudoksesta niin, ettei sitä nähdä mammografialla tai ultralla kokonaan. Runtaimplantit omaavilla naisilla syöpä havaitaan useammin vasta silloin, kun se on levinnyt muihin elimiin.

Vierailija
17/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko imetyksen lopetuksesta on aikaa? Mulla tissit palautui kunnolla vasta n. vuosi imetyksen lopetuksen jälkeen; tosin mulla on muutenkin vain a-kuppi ja olin aika nuori, alle 25 kun tulin äidiksi.

Raskausaikana hieman roikkuivat ja se roikkuminen jäi.. mutta kiinteys palasi ja muoto. Nännitkin vaaleni. Mutta se on pitkä prosessi.

Lopetuksesta on muutamia päiviä..

jospa nämä joskus tästä kiinteytyisi ajan mittaan, toivossa on hyvä elää.

Vierailija
18/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhoat kyllä parisuhteesi jos piilottelet itseäsi mieheltäsi.

Haluaako mies seksiä? Jos vastaus on kyllä, kelpaat ainakin sille.

Kannattaa alkaa varmaan harrastamaan likuntaa ja salilla käyntikään eiole huono juttu ja katsella pari vuotta mitä ruholle tapahtuu, minkä ikäinen ap on?

Vierailija
19/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Tuhoat kyllä parisuhteesi jos piilottelet itseäsi mieheltäsi.

Haluaako mies seksiä? Jos vastaus on kyllä, kelpaat ainakin sille.

Kannattaa alkaa varmaan harrastamaan likuntaa ja salilla käyntikään eiole huono juttu ja katsella pari vuotta mitä ruholle tapahtuu, minkä ikäinen ap on?

Seksi kuvottaa minua jo ajatuksena, taustalla varmasti ulkonäköongelma, en ole sinut kroppani kanssa enää. Miehelle kelpaa kyllä, en osaa kuvitella millainen miehelle EI kelpais joten sekään ei lohduta. Miten voin antaa miehen koskaan hyväillä rintojani kun kerkesin tottua että vauva roikkuu niissä, imetin vuoden ja sinä aikana en antanut miehen koskea rintoihin koska koin sen epämiellyttävänä. Itken kun kirjoitan tätä, ajattelenko todella näin..

olen 26v.

Ap

Vierailija
20/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, ap! Itselläni samanlainen tilanne. Mieheni kaiken lisäksi heitti vitsiä rinnoistani ja alapäästänikin synnytyksen jälkeen, kun ei tajunnut miten arka asia oli kyseessä. Minustakin tuntuu, että naiseuteni on kuollut. Olen vain äiti. Meilläkin mies kyllä haluaa seksiä, mutta miksei haluaisi? Kai sentään vaimo (vaikka rupsahtanutkin) oman käden voitan paineiden purussa...

Omat rintani ovat aina olleet pienet, mutta nyt niistä ikäänkuin puuttuu täytteet. Pelkkää nahkaa jäljellä. Muuten olen hoikka ja hyvässä kunnossa, joten en usko, että jumpalla tilanne muuttuisi mihinkään. Joitain vuosia sitten olin ehdottomasti silikoneja vastaan, mutta nyt ne alkavat jo vaikuttaa melko hyvältä vaihtoehdolta.

Joten, ap, samassa veneessä ollaan :) odota kuitenkin ainakin vuosi, koska rinnat muuttuvat vielä pitkäään imetyksen lopettamisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan