Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin imetyksen, itken rumia rintojani

Vierailija
26.03.2016 |

Ei mitään ole jäljellä, roikkuvaa nahkaa ja venyneet nännit. Kaikki kiinteys pois, rakenne on, no, ei rakennetta. En voi sanoin kuvailla miltä tämä tuntuu, aivan kuin naiseus olis viety tai jotain. En löydä enää sopivia rintaliivejä joissa nämä lerpakkeet pysyis sisällä. En enää koskaan aio näyttäytyä miehelle ilman vaatteita. Miten rakentaa itsetuntoa jotta voin ryhdistäytyä ja olla ylpeä että olen saanut lapseni ruokittua?! Olenko koskaan enää sinut itseni kanssa vai jonotanko kohta silikoneja laittamaan. Auttakaa :(

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet niin nuori vielä, että kroppa palautuu itsestäänkin kun annat vain aikaa. Itse suosittelen kans et hommaat hyvät liivit asiantuntevalta myyjältä ja käytät niitä vaikka myös öisin.

Tiedän tunteen, kurjaa kun ikätovereilla on kiinteät kropat ja terhakkaat rinnat kun itse on synnytyksen ja imetyksen jäljiltä - no...

Mut oikeesti kroppa korjaa itseään, ja tukea antavista vermeistä ei ole ainakaan haittaa. Mullakin oli tosi paljon roikkuvaa ihoa mahassa synnytyksen jälkeen, mutta niin vaan se on kiinteytynyt itsestään ihan hurjasti vuodessa. Imetän vielä, mutta luotan siihen että senkin jälkeisestä elämästä selvitään vaikka fiilikset tulee olemaan varmasti hyvin samanlaiset kuin sulla..

Ole ylpeä siitä, että olet äiti ja mitä sun kroppa on saavuttanut! Tsemppiä!

T. Yksi äiti, 25v

Vierailija
22/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä auttaisiko silarit saamaan itsetuntosi täysin korjattua. Olet ehkä väsynyt vauvan hoidosta. Ihan ymmärrettävää. Puhu miehesi kanssa. Hän varmasti tukee sinua kun kerrot mitä ajattelet.

Minä en ole synnyttänyt eikä minulla ole lapsia ja itsekin tunnen epävarmuutta ulkonäöstäni vaikka vartaloani on kehuttu. Tiedostan kyllä että ne ovat vain ajatuksia. Olen 26-vuotias ja en kiihotu :( olen todella kuiva alapäästä joten joudun käyttämään liukastetta jos olen miehen kanssa. Seksiä pystyn harrastamaan n. Kerran kuukaudessa koska alapääni hiertyy ja tulehtuu todella helposti varmaan kuivuuden ja kiihottumisongelman vuoksi. En oikein saa edes orgasmia kun seksi tuntuu vähän epämiellyttävältä :( ja mies jonka kanssa olen tykkäisi todella rajusta seksistä.(ajatus kyllä kiihottaa itseäni mutta fyysisesti en kiihotu). Joudun ehkä sen takia lopettaa suhteen koska en kykene kovin usein harrastamaan seksiä joka olisi miehelle tärkeää.

Anteeksi kun aloin avautua omasta seksi ongelmistani. ajattelin vain että sinun rintasi ovat varmasti hyvät mutta päässäsi voi olla jokin este... Voithan tietysti kokeilla olisiko silikonirinnoista apua mutta voi olka muitakin keinoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko imetyksen lopetuksesta on aikaa? Mulla tissit palautui kunnolla vasta n. vuosi imetyksen lopetuksen jälkeen; tosin mulla on muutenkin vain a-kuppi ja olin aika nuori, alle 25 kun tulin äidiksi.

Raskausaikana hieman roikkuivat ja se roikkuminen jäi.. mutta kiinteys palasi ja muoto. Nännitkin vaaleni. Mutta se on pitkä prosessi.

Mulla sama juttu. Olen imettänyt kolmea lasta pitkään Nyt kun nuorin on alakoulussa ja itse olen päälle nelikymppinen, rinnat ovat ihan kivassa mallissa. En tiedä missä vaiheessa ne tuosta palautuivat.

Vierailija
24/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota vuosi. Vasta sitten näet mikä on lopputulos. Rinnat palautuu noin vuodessa Imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
25/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sinua, ap! Itselläni samanlainen tilanne. Mieheni kaiken lisäksi heitti vitsiä rinnoistani ja alapäästänikin synnytyksen jälkeen, kun ei tajunnut miten arka asia oli kyseessä. Minustakin tuntuu, että naiseuteni on kuollut. Olen vain äiti. Meilläkin mies kyllä haluaa seksiä, mutta miksei haluaisi? Kai sentään vaimo (vaikka rupsahtanutkin) oman käden voitan paineiden purussa...

Omat rintani ovat aina olleet pienet, mutta nyt niistä ikäänkuin puuttuu täytteet. Pelkkää nahkaa jäljellä. Muuten olen hoikka ja hyvässä kunnossa, joten en usko, että jumpalla tilanne muuttuisi mihinkään. Joitain vuosia sitten olin ehdottomasti silikoneja vastaan, mutta nyt ne alkavat jo vaikuttaa melko hyvältä vaihtoehdolta.

Joten, ap, samassa veneessä ollaan :) odota kuitenkin ainakin vuosi, koska rinnat muuttuvat vielä pitkäään imetyksen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
26/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle olen puhunut ja se kehuu aina ja sanoo että yhtä hyvät on kuin ennenkin. Ongelma onkin vaan minun, ne on mun rinnat, ne on minussa kiinni, ne ei pysy liivien sisällä vaan luiskahtaa pois koska niissä ei ole tippaakaan kiinteyttä. Minä muistan miltä tuntui kun vauva niitä imi, nyt en halua että mies imee. En kestä yhtään niistä vitsailua ja sitä olen saanut kuulla. Kun muitten äitien kanssa puhutaan, kaikki nauraa ja lyö leikkiä. Vaikkayritän puhua kuinka se ahdistaa. En osaa samaistua ja yhtyä nauruun, tämä on mulle oikea ongelma eikä se naurata. Tuskin ketään naurattaa vaikka virtsankarkailukaan? Ja sekin on ongelma jollakin.

Vierailija
27/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Rauhoitu hyvä ihminen!

Kun itse aikoinaan lopetin esikoiseni imetyksen töihin palattuani, niin järkytys oli itselläni samanlainen: rinnat olivat kuin ilmapallot, joista oli puolet ilmasta pihalla. Mutta keho on muokkautuvainen, parissa kolmessa viikossa rinnat palautuivat täyteläisimmiksi.

olen edelleen rintoihini tyytyväinen, vaikka niillä on ruokittu 2 lasta ja ikää on nyt 52 vuotta.

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Kauanko imetyksen lopetuksesta on aikaa? Mulla tissit palautui kunnolla vasta n. vuosi imetyksen lopetuksen jälkeen; tosin mulla on muutenkin vain a-kuppi ja olin aika nuori, alle 25 kun tulin äidiksi.

Raskausaikana hieman roikkuivat ja se roikkuminen jäi.. mutta kiinteys palasi ja muoto. Nännitkin vaaleni. Mutta se on pitkä prosessi.

Lopetuksesta on muutamia päiviä..

jospa nämä joskus tästä kiinteytyisi ajan mittaan, toivossa on hyvä elää.

Vierailija
28/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle olen puhunut ja se kehuu aina ja sanoo että yhtä hyvät on kuin ennenkin. Ongelma onkin vaan minun, ne on mun rinnat, ne on minussa kiinni, ne ei pysy liivien sisällä vaan luiskahtaa pois koska niissä ei ole tippaakaan kiinteyttä. Minä muistan miltä tuntui kun vauva niitä imi, nyt en halua että mies imee. En kestä yhtään niistä vitsailua ja sitä olen saanut kuulla. Kun muitten äitien kanssa puhutaan, kaikki nauraa ja lyö leikkiä. Vaikkayritän puhua kuinka se ahdistaa. En osaa samaistua ja yhtyä nauruun, tämä on mulle oikea ongelma eikä se naurata. Tuskin ketään naurattaa vaikka virtsankarkailukaan? Ja sekin on ongelma jollakin.

tämä siis ap.

Omalle äitillekkin asiasta avauduin, hän on sentään monta lasta imettänyt. Mutta ei vertaistukea sieltäkään,hän vaan tokaisi että "onneksi mun rinnat on vaan parempaan päin mennyt joka lapsen myötä"

Vierailija
29/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikonit ei ole nykyään enää ainut vaihtoehto. Rintoja voi korjata esim. rasvansiirrolla vatsasta, tai tekemällä rintojen kohotuksen, jolla rinnat nostetaan "ylemmäs."  Lopputulos on luonnollinen ja lähellä sitä mitä rinnat olivat ennen imetystä. 

Silareilla lopputulos on usein feikin ja ruman näköinen.

Vierailija
30/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyly mies jos on vitsaillut, ei se varmasti mitään pahaa tarkoittanut mutta voisi ajatella vähän laajemmin että asia voi olla tosi arka paikka sulle.. hienotunteisuutta. Ja toi sun äitis, sanattomaksi vetää :/ kyllä toi asia on jo jonkin sortin ongelma ja toki aika saattaa parantaa hieman niitä rintoja, mutta pidä ne silarit kuitenkin yhtenä vaihtoehtona :) meillä on vaan yksi elämä ja sitä ei pidä tuhlata epävarmuudessa kun tommosen pikku jutunkin voi korjata leikkauksella ja sitten saat upeat rinnat joista voit olla ylpeä ja joita muut naiset kadehtii :D Huomashan sen jo täälläkin miten negatiivisesti muutama suhtautui asiaan. Tee niinkuin parhaaksi näet ap

Vierailija
31/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuolla ed. sivulla se, joka suositteli liivien pitämistä ainakin alkuun yölläkin. Kun luen viestuäsi, kuulostaa, että sulla on ihan vääränlaiset liivit! Osta sellaiset, joissa on täysi kuppi, niin rinnat ei luiskahda pois. Sitten, kun rinnat on kiinteämmät, voit ostaa kivemmat. Mutta yritä löytää mahd. tukevat ja sellaiset, jotka kohottavat, eivät litistä.

Vierailija
32/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei KOSKAAN ole käynyt edes ohikiitävää ajatusta mielessä siitä että vaimoni rinnat olisivat menettäneet tippaakaan ihastuttavuudestaan imetyksen seurauksena. Ja hän on sentään imettänyt neljää lasta. Nyt kun lapsista nuorinkin on kouluikäinen niin minä imen ja pussaan hänen rintojaan edelleen yhtä suurella mielihalulla kuin aikoinaan seurustellessamme.

M44

Vierailija
33/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvansiirrossa ikävä kyllä siirtoja joudutaan tekemään useita ja rasva ei silti välttämättä tartu.. No jokainen päättää itse onko yhdet se jopa 10-15 tonnin arvoista.. Itse sanoisin että hukkaan heitettyä rahaa :(

Vierailija
34/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyly mies jos on vitsaillut, ei se varmasti mitään pahaa tarkoittanut mutta voisi ajatella vähän laajemmin että asia voi olla tosi arka paikka sulle.. hienotunteisuutta. Ja toi sun äitis, sanattomaksi vetää :/ kyllä toi asia on jo jonkin sortin ongelma ja toki aika saattaa parantaa hieman niitä rintoja, mutta pidä ne silarit kuitenkin yhtenä vaihtoehtona :) meillä on vaan yksi elämä ja sitä ei pidä tuhlata epävarmuudessa kun tommosen pikku jutunkin voi korjata leikkauksella ja sitten saat upeat rinnat joista voit olla ylpeä ja joita muut naiset kadehtii :D Huomashan sen jo täälläkin miten negatiivisesti muutama suhtautui asiaan. Tee niinkuin parhaaksi näet ap

Kadehtiiko joku oikeasti muiden rintoja? Voi herranjumala mammat, millä te kasvatatte niille lapsillenne itsetunnon, kun olette itse ihan helvetin pihalla?

Ap:lle suosittelisin liikuntaa, etenkin lihaskuntoa. Kropan kohentuessa itsetunto paranee ja asiat saavat oikeat mittasuhteet: rinnat eivät ole yleensä naisille mikään elämänsisältö. Lisäksi on paljon vaatteita jotka sopivat ainoastaan pienirintaiselle tai rinnattomalle ;)

Vierailija
35/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvansiirrossa ikävä kyllä siirtoja joudutaan tekemään useita ja rasva ei silti välttämättä tartu.. No jokainen päättää itse onko yhdet se jopa 10-15 tonnin arvoista.. Itse sanoisin että hukkaan heitettyä rahaa :(

Totta että voi joutua uusimaan, mutta imetyksestä löystyneet rinnat on usein hyvä kohde, koska niissä on "tilaa" isommalle määrälle rasvaa kerralla. 0.5-1 kuppikoon muutos on ihan realistinen ja voi olla parantaa rintoja jo paljon. Enkä nyt tiedä onko 10 000 euroa työssäkäyvälle mikään älytön hinta, jos vaihtoehtona on päivittäinen paha mieli vuosiksi eteenpäin. Mutta jokainen päättää itse.

Vierailija
36/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kokeilisin ensin sitä rasvansiirtoa, ei tulisi sitten hylkimisreaktioita eikä tarttis vaihtaa viiden vuoden välein.

Vierailija
37/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sanon täältä, älä heitä kirvestä kaivoon. Mäkin katselin ihan shokissa niitä nahkalurpakkeita, jotka jäivät kun maidontuotanto loppui. Nyt siitä on 3 kuukautta ja alan pitää rinnoistani. Eivät ne ole nahkapussit enää vaan ihan tavalliset. Nahka on vähän korjaantunut, samoin kuin vatsanahka palautui ennalleen. Olen siis yli kolmekymppinen. Eivät ne toki niin kiinteät ole vaan kudos on aika pehmeää. Mutta paremmat siinä mielessä, että urheilu tuntuu mukavammalta kun ei ole sellaiset c:n heilakkeet häiritsemässä ;)

Vierailija
38/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille raskaus ja synnytys aiheuttaa tuon. Mulle ei käynyt noin. Mulla taas on vatsan lihakset erkaantuneet raskaudessa ja nyt on sitten edessä suuri reppu, jota ei lihasharjoittelulla saa paremmaksi. (Vain leikkaus auttaisi)

Yritän ajatella, että.lapsi on ulkonäköä tärkeämpi ja sitä, että täydellisestä kaineudesta luopuu ihan jokainen, jos vanhaksi saa elää. Rinnatkin lerpahtavat hyvin vanhalla joka tapauksessa.

Vierailija
39/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa saanut kavereilta ja mieheltä kurjia kommentteja. Älä ota itseesi.

Nyt marssit johonkin kunnon alusvaateliikkeeseen, jossa pyydät myyjää neuvomaan sinulle oikeankokoiset kunnolliset liivit. Heillä varmasti kokemusta ja tietoa myös siitä, miten rinnat muuttuu imetyksen jälkeen ja minkälaiset liivit ois hyvät. Ite ei välttämättä osaa löytää oikeita ketjuliikkeistä.

Sun hormonitoiminnan palautumisessakin kestää, odota sitä ihan rauhassa. Ainakin mulla imetysaikaan rinnat on niin epäseksuaaliset kuin olla voi, mutta se menee ohi kun imetyksen lopetuksesta kuluu aikaa.

Vierailija
40/47 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän ajatella, että.lapsi on ulkonäköä tärkeämpi ja sitä, että täydellisestä kaineudesta luopuu ihan jokainen, jos vanhaksi saa elää. Rinnatkin lerpahtavat hyvin vanhalla joka tapauksessa.

Komppaan tätä.

Ehkä vaikeinta on juurikin se, että kun on itse vielä suht nuori ja "näyttää jo" siltä että kroppa on nähnyt elämää. Ehkä ois ollut helpompaa hyväksyä se, jos ois vuosia enemmän. Mukavaa katsoa itseään peilistä kun kroppa on paikkapaikoin kuin jollain mummelilla, kurttuja ja roikkuvia paikkoja... Pinnallista varmaankin, mutta se suotakoon. Jokaisella on oikeus kokemiinsa tunteisiin.

T. Se mamma 25v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi