Haluaistko asua välillä muumilaaksossa/Ankkalinnassa?
Mikä olisi hahmosi nimi ja mitä veisit mukanasi sinne?
Kommentit (83)
Laakson reunan vuorilta Muumipeikko, Nuuskamuikkunen ja Nipsu löytäisivät salaisen luolan, josta paljastuisi sarkofagi, hieroglyfivaroituksin, että tähän ei pidä koskea karmean kohtalon uhalla. Eihän ne uskoisi, vaan avaamaan hölmöt menisivät arkun. Sisältä paljastuisin minä, Muumio.
Kävisi ilmi, että koko laakson nimi on alkujaan ollut Muumiolaakso, varoitukseksi vuosisatojen takaa, että tämä on paha paikka, josta on syytä pysyä kaukana. Muumipappa vain ei ole uskonut, vaan sinne on talonsa mennyt rakentamaan.
Heräämisestäni seuraa kauhistuttavia tapahtumia koko laakson väelle, mutta enempää en spoilaa.
Mä muuttaisin muumilaakson flirttailemaan muumipapan ja muiden miesten kanssa. :D nimeltäni olisin hutsuli ja muumilaakson naiset kattois mua nenänvarttaan pitkin. Hemulin kanssa hengailisin muuten vaan ja Tuutikista saisin ainoan naispuolisen ystävän kun ei kilpailtaisi samoista miehistä. Asuisin vaaleanpunaisessa pitsihökkelissä ja pyytäisin muumilaakson miehiä remppaamaan paikkoja ja tekemään raskaat työt. :D
Vierailija kirjoitti:
Ankkalinnassa haluaisin asua! Ihanan yksikulttuurinen ja uskonnoista vapaa!
Niinhän sinä luulet, kun luet vain Aku Ankkaa. Eihän niin konservatiivisessa julkaisussa kaikkea kerrota.
Ankkalinnassa on myös vilkas ja villi yöelämä, mitä muuta voisi odottaakaan paikasta jossa puolet asukkaista juoksentelee ympäri vuorokauden ilman housuja... Mummo Ankkakin, vaikkei uskoisi!
Muuttaisin Ankkalinnaan ja nimeni olisi Saara Ankka. Olen kristillisessä uskossa, joten pystyttäisin sinne kirkon ja evankelioisin joka päivä Ankallispankin ja Uutisankan toimituksen liepeillä, eli siellä missä on vilkkain liikenne.
Kun olisin johdattanut Karhukoplan synnintuntoon ja elävään uskoon, he liityisivät seuraani evankelioimaan.
Veisin mukanani Raamatun.
Rakkaudella, Saara Ankka <3
Muumilaakso saisi minusta uuden asukkaan. Olen Nyyhky, vanhapiika Vilijonkan naapurista. Asun yksin ja päivisin teen sudokuja ja silittelen kissaani. Toisinaan käyn Vilijonkan luona teellä. Iltaisin itkeskelen yksinäisyyttäni ja luen romanttisia kirjoja.
Muumilaaksoon en haluaisi muuttaa, mutta voisin mennä sinne esim. vuodeksi lähetystyöhön, evankelioimaan, koska olen kristillisessä uskossa. Muumilaaksossa nimeni olisi Hihhula. Mukaani ottaisin evankelioivia lentolehtisiä. Kun olisin saanut johdatettua Nuuskamuikkusen elävään Jeesuksen tuntemiseen, ottaisimme urakaksemme Pikku Myyn käännyttämisen pois hänen anarkofeminismistään.
Rakkaudella, Hihhula <3
Vierailija kirjoitti:
Muumilaaksoon en haluaisi muuttaa, mutta voisin mennä sinne esim. vuodeksi lähetystyöhön, evankelioimaan, koska olen kristillisessä uskossa. Muumilaaksossa nimeni olisi Hihhula. Mukaani ottaisin evankelioivia lentolehtisiä. Kun olisin saanut johdatettua Nuuskamuikkusen elävään Jeesuksen tuntemiseen, ottaisimme urakaksemme Pikku Myyn käännyttämisen pois hänen anarkofeminismistään.
Rakkaudella, Hihhula <3
Hihhula saisi minusta kilpailijan, kun yrittäisin käännyttää väkeä esi-isänpalvontaan. Feissaroin hemulin talon nurkilla, tervetuloa juttelemaan!
"Ankkalinnassa haluaisin asua! Ihanan yksikulttuurinen ja uskonnoista vapaa!" - Niin ja housutkaan ei kiristäsi kovinkaan monella lainkaan. Jos tai kun jättäisi kokonaan pukematta verhoamatta itsensä navan alapuolelta, niin kukaan ei pitäisi sitä pervoiluna tai jotenkin vieraana nudisteluna, joka ei olisi lainkaan hyväksyttävää. Tai serkkuna voisi olla apina. (vrt Aku Ankalla läheinen Serkku Hannu Hanhi).
Olen Puumamamma. Muumilaaksoon tuon tuulahduksen nuoremmista miehistä pitävästä naisesta, joka nauttii matkustelusta, hyvästä viinistä ja hauskanpitoa. Pykään teltan Nuuskamuikkusen lähistölle ja pulahdan viereiseen jokeen alastonuinnille.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Ankkalinnaan ja nimeni olisi Saara Ankka. Olen kristillisessä uskossa, joten pystyttäisin sinne kirkon ja evankelioisin joka päivä Ankallispankin ja Uutisankan toimituksen liepeillä, eli siellä missä on vilkkain liikenne.
Kun olisin johdattanut Karhukoplan synnintuntoon ja elävään uskoon, he liityisivät seuraani evankelioimaan.
Veisin mukanani Raamatun.
Rakkaudella, Saara Ankka <3
Roope Ankkaanhan sinun pitäisi keskittyä. Siinä olisi teidän lahkolle rahoitus turvattu, kun saisitte Roopelta kymmenykset.
Voisin olla omituinen avaruusolio joka vierailee Muumilaaksossa mutta palaa aina kotiplaneetalleen. Voisin myös kutsua Muumiperheen planeetalleni ja siitä voisi tehdä elokuvan "Muumipeikko Avaruudessa".
Veisin muumilaaksoon älypuhelimia. Laakson naisten kanssa voitaisiin kuluttaa illat av:lla ja miehet sais keskittyä vaihteeksi kotitöihin. Ja Vilijonkan ja pikku myyn patistaisin Tinderiin. :D
Kun olisin väkevillä saarnoillani saanut painettua muumilaaksolaisten omaantuntoon Yahwen poltinmerkin, poistuisin Muumilaaksosta. Siemen olisi kylvetty, ja sen sato näkyisi tulevissa muumisukupolvissa. Perustamaani herätyssuuntausta kutsuttaisiin hihhulalaisuudeksi.
Tulevaisuuden lapsisukupolvet täällä maailmassa saisivat kuulla toisenlaisia Muumi-tarinoita.
T. Hihhula.
Muumilaaksossa olisin Kari Kaarnio, "Pusilan mies" nimellä tunnettu poliisimestarin ystävä ja uusi työtoveri. Harrastan salaisia tapaamisia Haisulin kanssa ja yön pimeinä tunteina vierailen muumimamman kukkapenkkien luona.
Olisin Piisamirotan suuri rakkaus ja latelisin lähes yhtä suuria viisauksia kuin hän. Voisimme halveksua yhdessä naisten typeryyttä.
Minä muuttasin ehdottomasti Ankkalinnaan miehen ja meidän pienen pojan kanssa!
Mun nimi olis Malla Mafiosos, olen Milla Magian isosisko, ammatiltani olen selvännäkijä ja antaisin kotona life coach- tyyliin vinkkejä Ankkalinnalaisille sinkkunaisille, jotka mielivät päästä piireihin. Elelemme Rankkalinnan hienostoalueella miehen rakentamassa Roopen rahasäiliötäkin isommassa talossa, jossa on Pelle Pelottoman suunnittelema "holokansi"(StarTrekin tuntijan tietävät, mitä tarkotan)itse kuluttelen aikaa kotirouvana meidän vastakuoriutunutta untuvikkoa hoivaillen, uuden höyhenpyllyn nimi olisi Yleksi.
Mieheni nimi olisi Remonto Mafiosos, mies tekee remonttihommia kuten kuka tahansa muukin duunari, mutta pyörittelee alamaailman bisneksiä siinä sivussa. On hyvää pataa Mustan Pekan kanssa ja välillä värväilee Karhukoplaa tekemään likaisia töitä, on kuitenkin kaikkien tuntema tyyppi, mutta kukaan ei osaa yhdistää alamaailmaan,vaan on kaupungin paras remonttirotta.
Hannu Hanhi olisi meidän Yleksin kummisetä ja Iines ja Minni minun luottoystäviäni.
Olen töhnätassu, ikänsä puolesta elämän ehtoopuolella oleva, mutta nuorekas ja ikäisekseen komea mies noitametsän laitamilta. Kuvittelen yhä olevani viriili ja houkutteleva muumilaakson nuorten naisten keskuudessa. Niiskuneidin olen jo melkein saanut houkuteltua matkoille yksinäisten vuorten taakse, pikku myy on ollut vaikeampi tapaus. Täytyy varmaan painottaa lompakkoni paksuutta ja nuorekasta olemustani, jos ne houkuttelisivat myytä.
Olisin Simppeli ja asuisin pienessä töllissä meren lähellä myrskylyhdyn ja koiran kanssa. Vartioisin majakkaa ja köllöttelisin riippumatossa iltaisin. sadeäivät nukkuisin sisällä kamiinan lähellä. Muumilaakson majakkaa vartioinut kalastaja jäi eläkkeelle.
Muumimaahan muuttaisin, setäni Hemulin luokse, nimeni on Homoli. Olisin pitkä ja laiha versio sedästäni, minulla vain olisi samanlainen kampaus kuin Jaajo Linnonmaalla nykyään ja toisessa korvassa hopearengas. Minulla olisi iltaisin salaisia bisneksiä Taikurin kanssa(liittyy älypuhelimiin), Haisulilta ostaisin sitä pontikkaa ja heräisinkin välillä Nuuskamuikkusen teltalta. Nipsu olisi aivan umpirakastunut minuun, itse ihannoin Muumimammaa. Mörkö yrittääkin etsiä minua jatkuvasti Muumitalolta, sillä olen hänelle monta tonnia velkaa. Tuutikki on minun "homoemo" ja Noita yrittää vähänväliä loitsia minusta vävypoikaa itselleen siinä onnistumatta. Poliisi olisi jatkuvasti tutkimassa minua ja Piisamirotta yrittäisi käännyttää minua homoudesta. Vilijonkan kanssa oltaisiin hyvää pataa, olen heillä useasti lapsenvahtina.
Ankkalinnassa haluaisin asua! Ihanan yksikulttuurinen ja uskonnoista vapaa!