Pitkät pyhät ja yksinäisyys
Vasta perjantai ja nyt jo tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta jaksaa näitä pyhiä. Ei ole voimia lähteä minnekään enkä oikein edes jaksaisi olla muiden ihmisten seurassa, mutta silti kotona yksin oleminenkin tuntuu pahalta. Olen 40 vuotias sinkkunainen, mistään ei löydy pitkäaikaista seuraa, vaikka haluaisin kovasti elää parisuhteessa. Tapailin pari kuukautta miestä, jonka kanssa kaikki meni aluksi hyvin, mutta sitten miehen kiinnostus loppui ja hän kertoi, ettei halua vakavaa suhdetta. Tuntuu siltä, että mulle käy aina näin. En vaan kelpaa kenellekään.
Kommentit (24)
Mä tunnistan itsessäni ainakin sellaisen piirteen, etten kovin helposti pyydä ketään minnekään, koska pelkään niin paljon torjutuksi tulemista. Enkä oikein osaa pitää ihmisiin yhteyttä. Mä ajattelen niin, että aika monella yksinäisellä on tällaisia samanlaisia "ongelmia" ja siitäkin syystä ystäviä ei oikein ole. Ja siksi tällainen yksinäisten kahvila ei välttämättä toimisi käytännössä, vaikka se onkin hyvä idea. Jos me yksinäiset osattais solmia ja ylläpitää ihmissuhteita, meillä olisi ystäviä.
♡ kaikille teille yksinäisyyttä tunteville. Voimia!
Sininen kirjoitti:
Mä tunnistan itsessäni ainakin sellaisen piirteen, etten kovin helposti pyydä ketään minnekään, koska pelkään niin paljon torjutuksi tulemista. Enkä oikein osaa pitää ihmisiin yhteyttä. Mä ajattelen niin, että aika monella yksinäisellä on tällaisia samanlaisia "ongelmia" ja siitäkin syystä ystäviä ei oikein ole. Ja siksi tällainen yksinäisten kahvila ei välttämättä toimisi käytännössä, vaikka se onkin hyvä idea. Jos me yksinäiset osattais solmia ja ylläpitää ihmissuhteita, meillä olisi ystäviä.
Niin mutta nytkin käyn kahvilassa melkein joka päivä.
Jos tietäisi että kahvilassa kaikki muutkin ovat yksinäisiä niin olisi helpompi mennä tutustumaan. Vai pelottaisiko sinne sitten mennä kun melkein varmasti joku tulisi aina juttusille. Tavallaan ei halua olla yksin mutta pelottaa tutustua uusiin ihmisiin? Vai miten se menee?
Jos tällaisen lafkan perustaisi jonnekin keskisuureen kaupunkiin niin tulisiko sinne porukkaa? Vai tulisiko sinne vain normaaleita ihmisiä joilla on jo kavereita tai seuraa? Vai tulisiko sinne ketään ylipäätään? Olen työtön itse ja tässäpä oiva yritysidea.