Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jätätte pienen lapsen yksin autoon kauppareissun ajaksi??

Vierailija
25.03.2016 |

Eikö sitä lasta voi mukaan ottaa? Kertokaa te siis jotka jätätte.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän toisinaan lapset autoon (5 ja 6v), jos käväisen kaupan yhteydessä olevalla postilla tai haen maitopurkin tms. Lapset mieluummin jäävät autoon odottamaan ja kuuntelemaan lasten musaa. Varsinaisten isojen ostosten ajaksi en jätä. Kaikki sujuu nopeammin ja kaikille mukavammin, että saavat sen pari minuuttia odotella. Eivät ole koskaan pyrkineet autosta ulos, istuvat turvavöissä paikallaan. Olen varmaan hirveä äiti, kun näin teen. Toisaalta on myös niitä ihmettelijöitä, että pitääkö ne lapset aina raahata kauppaan mukaan. Kummin parempi...

Vierailija
42/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No justhan ap sanoi että itki silmät päästään niin miten vielä sitä viitsit jankata?! Ja käykää huviksenne itse juoksemassa siitä sittarin edestä stockalle, ei ole ihan parin minuutin lenkki! Ja vaikka olisikin, niin SITÄ LASTA EI JÄTETÄ yksin autoon! Vastaisen varalle ap:lle ja muille, menkää rauhoittelemaan sitä lasta ja ottakaa samalla joko yhteyttä kauppakeskuksen vartiointiin (tulevat nopeampaan kuin poliisi) tai poliisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin juttua että erään itä-suomalaisen automarketin pihalla oli itänaapurin pojat murtautuneet useisiin autoihin ja varastaneet mm. koiria, tod.näk. myytäväksi eteenpäin. Yksi oli saatu rysän päältä kiinni kun oli ollut ottamassa koiria ulos takakontista.

Tuolloin ajattelin että EN IKINÄ enää jätä edes koiria yksin autoon kuin korkeintaan lähikaupan pihaan maitopurkin haun ajaksi.

En halua edes ajatella tilannetta jossa kohtaavat autossa yksin oleva lapsi ja rikolliskopla, kun tilaisuus tekee varkaan...

Vierailija
44/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätän toisinaan lapset autoon (5 ja 6v), jos käväisen kaupan yhteydessä olevalla postilla tai haen maitopurkin tms. Lapset mieluummin jäävät autoon odottamaan ja kuuntelemaan lasten musaa. Varsinaisten isojen ostosten ajaksi en jätä. Kaikki sujuu nopeammin ja kaikille mukavammin, että saavat sen pari minuuttia odotella. Eivät ole koskaan pyrkineet autosta ulos, istuvat turvavöissä paikallaan. Olen varmaan hirveä äiti, kun näin teen. Toisaalta on myös niitä ihmettelijöitä, että pitääkö ne lapset aina raahata kauppaan mukaan. Kummin parempi...

Juuri näin, järkevää puhetta.

Vierailija
45/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alle kouluikäistä yksin autoon eikä kotiin.Mikä tahansa yllättävä tilanne niin hätääntyy,eikä tiedä miten toimia.Voi saada päähänsä tehdä jotain hölmöä. Ja täysin vastuutonta olettaa,että alakoululainenkaan vielä huolehtii pienemmästä sisaruksesta.

Mitä vain voi tapahtua. Autojakin varasttetaan. Joku voi kolhaista autoa peruuttaessaan. Joku hörhö voi alkaa hakata auton ikkunaa. Nykyautoihin ei tule happeakaan helposti. MITÄ VAIN VOI TAPAHTUA! Lapsia ei voi jättää yksin autoon, minkään ikäisiä.

Vierailija
46/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbon parkkipaikka on sellainen, että epäilyttää jättää autoakaan yksinään sinne. Mitäs jos teille tapahtuu matkalla jotain? Katosta tippuu laatta päähän ja lapsi on siellä autossa. No ehkä se on parempi kuin se, että laatta tippuu lapsenkin päähän.

Vierailija
47/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulin juttua että erään itä-suomalaisen automarketin pihalla oli itänaapurin pojat murtautuneet useisiin autoihin ja varastaneet mm. koiria, tod.näk. myytäväksi eteenpäin. Yksi oli saatu rysän päältä kiinni kun oli ollut ottamassa koiria ulos takakontista.

Tuolloin ajattelin että EN IKINÄ enää jätä edes koiria yksin autoon kuin korkeintaan lähikaupan pihaan maitopurkin haun ajaksi.

En halua edes ajatella tilannetta jossa kohtaavat autossa yksin oleva lapsi ja rikolliskopla, kun tilaisuus tekee varkaan...

Juu... linkkiä peliin. 

Kuuleehan sitä kaikenlaista. Ehkä itänaapurin pojilla on parempaakin tekemistä kuin murtautua autoihin, joissa on joku kapinen piski ja lapsikin kaupan päälle. 

Vähän hakevat ehkä rahakkaampia juttuja? 

Vierailija
48/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No justhan ap sanoi että itki silmät päästään niin miten vielä sitä viitsit jankata?! Ja käykää huviksenne itse juoksemassa siitä sittarin edestä stockalle, ei ole ihan parin minuutin lenkki! Ja vaikka olisikin, niin SITÄ LASTA EI JÄTETÄ yksin autoon! Vastaisen varalle ap:lle ja muille, menkää rauhoittelemaan sitä lasta ja ottakaa samalla joko yhteyttä kauppakeskuksen vartiointiin (tulevat nopeampaan kuin poliisi) tai poliisiin

Minulleko vastasit vai ketä "syytit" jankkaajaksi? Minä en ole kirjoittanut tähän keskusteluun ainuttakaan kommenttia ennen tuota nimimerkillä lähettämääni. Puhuin muutenkin ihan yleisellä tasolla lyhyistä, viiden - kymmenen minuutin poissaoloista.

Täällä palstalla tulee pelottavan usein sellainen fiilis, että useampikin osallistuja voisi harkita hankkivansa apua vihanhallintaan.

Vierailija
49/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kuinka pelkäsin kun faija jätti minut yksin autoon. Pelkäsin, että joku varastaa auton. Jokainen autoa lähestyvä näytti uhkaavalta. Tuosta pelosta ei ole koskaan tullut puhuttua faijan kanssa. Tuskinpa tajusi sen pelon ja itse hiljaisena en siitä koskaan puhunut. en tiedä traumatisoituneeni, mutta muistan sen aikuisenakin.

Vierailija
50/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan kuinka pelkäsin kun faija jätti minut yksin autoon. Pelkäsin, että joku varastaa auton. Jokainen autoa lähestyvä näytti uhkaavalta. Tuosta pelosta ei ole koskaan tullut puhuttua faijan kanssa. Tuskinpa tajusi sen pelon ja itse hiljaisena en siitä koskaan puhunut. en tiedä traumatisoituneeni, mutta muistan sen aikuisenakin.

Kurjaa. :/ Lapset ovat yksilöitä. Minun äitini jätti minut myös lapsena yksin (lukittuun) autoon, enkä muista koskaan pelänneeni tai hätääntyneeni. Seurasin niin uteliaana ikkunasta maailmanmenoa. Harmi ettet saanut kerrottua tuntemuksistasi isällesi.

Vierailija
51/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makunsamenettäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis sitä en voi ymmärtää että mikä vaiva se yksi pieni tyttölapsi on ottaa mukaan? Mieluummin jättää sen autoon itkemään silmät päästään?  Te jotka lapsia autoon jätätte voitte vähän valaista varmaan? Onkohan sen lapsen äitikin täällä puolustelemassa miestään.

Ap

Miksi lapsi itkisi autossa silmät päästään? Jos tietää, missä äiti tai isä on ja lapsella on mielekästä puuhaa odottelun ajaksi, niin lapsi pärjää kyllä. Enemmän niitä silmät päästään itkeviä lapsia tuolla kaupoissa näkee, kun lelu- ja karkkihyllyillä on vaikka mitä houkutuksia eikä kaikkea voikaan aina saada.

Tämä lapsi näytti vaan itkevän, ei tainnut olla mielekästä puuhaa. 

Ap

Vierailija
52/52 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus nyt vaan on helpompi jättää se lapsi odottelemaan autoon ku itse kipaisee siellä kaupassa..kyllä n.5v pärjää kun tietää missä äiti/iskä on..Ilmeisesti aloittajalla ei ole omia lapsia

Sehän on tärkeintä että vanhemmalla on helpompaa? Ja ei näyttänyt 5-vuotiaalta tämä lapsi eikä kovin hyvin tuntunut pärjäävän. Joo ei ole omia lapsia, ehkä en hommaakaan kun on koirankin autoon jättäminen kauppareissun ajaks on vähän siinä rajalla. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi