Apua taskumatti koirapuistossa, teenkö elsun?
Olen siskon luona Etelä-Helsingissä hoitamassa heidän koiraa heidän matkan ajan. Vein just siskon koiran läheiseen koirapuistoin ja siellä oli joku siistinnäköinen keski-ikäinen mies kahden pienen seurakoirarotuisen koiran kanssa. Juteltiin siinä niitä näitä koirien leikkiessä. Kerroin hoitavani siskon koiraa ja mies kertoikin tietävänsä siskon ja tämän miehen. Jossain vaiheessa mies sit kaivoi taskustaan sellaisen litteän taskumatin ja otti siitä huikkaa. Lämmikkeeksi kuulemma ja konjakkia sanoi olevan. Kun tulin takaisin siskolle mulle tuli kamalan paha mieli koirien puolesta jos isäntä tulee humalaan. Soitin siskolle ja kysyin et tietääkö miehen ja hän tiesi jopa miehen nimen. Löysin sit tän saman miehen facesta ja osoitetiedot. Mitä ootte mieltä, onko tää elsun paikka, mies ehkä vielä dokaa lisää eikä pysty huolehtimaan koiristaan?
Kommentit (19)
Juujuu äkkiä vaan las...eiku elsu!
Voisin siis tehdä sähköisen elsun saman tein. Eikö ketään kiinnosta pienten koirien kohtalo?
Kiinnostaa kohtalo. Mut jos viranomaisilla ei ole aikaa pelastaa edes lapsia aivan huumeissaan olevilta vanhemmilta, niin tuskinpa varsinkaan koirien pelastamiseen joltain huikkaa ottavalta (olkoonkin että kyseessä eri viranomaiset)
Koiranomistajien siis pitäisi olla raittiita?
Aikamoinen vaatimus ja huostaanotettuja koiria olisi äkkiä puoli miljoonaa.
Koiranhoitaja saa olla vaikka kaatokännissä viikon putkeen. Vasta siinä vaiheessa, kun tuottaa eläimelle kärsimystä: ei vie ulos tai ei anna ruokaa voi miettiä elsuja.
Vierailija kirjoitti:
Voisin siis tehdä sähköisen elsun saman tein. Eikö ketään kiinnosta pienten koirien kohtalo?
Tilanne kuulostaa aika vakavalta joten itse kyllä soittaisin suoraan hätäkeskukseen.
Kotipaikkakunnallani oli aikoinaan eräs alkoholia enemmänkin käyttävä mies , ja miehellä oli koira isokokoinen , kiltti ja tottelevainen. Koira oli miehen silmäterä , kohteli hyvin eikä antanut kenenkään häiritä koiraa. Kerran mies koiransa kanssa tuli luoksemme ja pyysi rahaa, että koira saisi ruokaa. Annoimme kolehdin ja mies häipyi kohti grilliä. Seurasimme saako musti murkinaa vai isäntänsä. Kyllä, mies osti makkaraa ja syötti kaiken koiralleen.Ei varmaan terveellisintä koiranruokaa, mutta minua liikutti tuo laitapuolen miekkonen joka huolehti ystävästään.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen sen elsun en voi muuta!
Muista tehdä tuo omalla nimelläsi niin Suomen eläinsuojeluyhdistys saattaa lahjoittaa sinulle kunniakirjan uroteostasi.
Mä menen Siskon koiran kanssa joka viikko pubiin ja kesäisin terassille.
Monesti meennään myös syömään koiran kanssa, Suomessa tosin koiraystävälliset ruokapaikat ovat turhan vähissä.
Ei voi olla totta, onkohan tää aloittaja tosissaan. Minkähän rikoksen tää mies oikein teki?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta, onkohan tää aloittaja tosissaan. Minkähän rikoksen tää mies oikein teki?
Siis se joi viina taskumatista ollessaan kahden pikkukoiran kanssa koirapuistossa. Kuka niistä koirista huolehtii, jos se mies vaikka sammuu??!!
Mulla on niin paha olla niuden koirien takia. Oon ennenkin tehny elsun paljon pienemmästä, missä ei edes alkoholia ollut kuvassa mukana!!
Mä aattelin vielä et pitäiskö mun soittaa hätäkeskukseen, jos siellä eläinsuojelussa ei oo ketään näin pääsisenä??!!! Aatelkaa jos se mies on jo ihan sekasin niin kuka pitää huolta niistä koirista??? Mä en varmana saa unta jos en soita hätäkeskukseen!!!
Meillä tällä Etelä-Helsingissä osataan ottaa pienet ilman humalaa ja sammumista, joten iisisti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä aattelin vielä et pitäiskö mun soittaa hätäkeskukseen, jos siellä eläinsuojelussa ei oo ketään näin pääsisenä??!!! Aatelkaa jos se mies on jo ihan sekasin niin kuka pitää huolta niistä koirista??? Mä en varmana saa unta jos en soita hätäkeskukseen!!!
Soita ihmeessä niin saat unen (ja mahdollisesti syytteen perättömästä ilmiannosta ja viranomaistoiminnan häirinnästä).
Ei voi kun ihmetellä että tuollaisia on olemassa.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis se joi viina taskumatista ollessaan kahden pikkukoiran kanssa koirapuistossa. Kuka niistä koirista huolehtii, jos se mies vaikka sammuu??!!
Mulla on niin paha olla niuden koirien takia. Oon ennenkin tehny elsun paljon pienemmästä, missä ei edes alkoholia ollut kuvassa mukana!!
Ootko koskaan miettinyt montako oikeaa tapausta on jääny hoitamatta ja eläin kärsinyt/kuollut sinun takiasi kun viranomaiset on ollu varattuna sinun ilmoittamassa huuhaa-tehtävässä sen sijaan että olisi ehtinyt hoitaa sitä oikeaa asiaa? Mee trolli nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällä Etelä-Helsingissä osataan ottaa pienet ilman humalaa ja sammumista, joten iisisti vaan.
Mo mut ei voi juoda viinaa jos pitää huolehtia ELÄVISTÄ OLENNOISTA!!!
Mun sisko kielsi mua tekemästä elsua kun ne tietää sen miehen ja mä sanoin et mä oon sen sisko niin se pelkää et se mies tajuu kuka teki sen elsun ja sanoi et lopeta toi älä enää soita mulle tänne barcelonaan mut mua vaan pelottaa mitä niille koirille voi käydä kun sen mies vetää päivällä viinaa. MITÄ MÄ TEEN??!!
1/5. Yritystä tavallista enemmän, mut ei vakuuta. Trolli mikä trolli.