Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä olet ihmisistä joilla on Downin syndrooma?

Vierailija
25.03.2016 |

Vastausvaihtoehdot:

ihania

kivoja ja mukavia

neutraali

en välitä erityisemmin

vihaan

inhoan

pelkään

säälin

en osaa suhtautua

tunnen joitakin downeja ja mukavia ovat

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kysymyksen alunperin blogissaan esittäneelle ja kaikille downeille kävisi kuten Jeesukselle pitkänä perjantaina.

Vierailija
22/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä lajia on niin monenlaista tavalliset ihmiset ajattelee että ne on kaikki kuin jostakin tv-ohjelmasta tai penttikurikan nimppareista. Osaa jodutaan leikkaamaan moneen kertaan ja silti eivät eka syntymäpäiväänsä näe.

Osa taas on koko elämänsä laitoksessa eivät opi puhumaan eivätkä sisäsiisteiksi. Osa taas on älyllisesti normaalin rajoissa ja selviää kaikesta kuten tavalliset ihmiset.

On aika vaikeaa niputtaa tällaista joukkoa yhden mielipiteen alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali

Vierailija
24/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neutraali. En tunne downeja lähemmin, yhden kanssa olen eläissäni joutunut olemaan tekemisissä ja se oli lapsena tarhassa. Kyseinen down oli aggressiivinen ja jouduin lähes päivittäin kestämään hänen kiusaamista. Hän haistatteli minulle, repi hiuksiani ja hiuksistani ponnaria jne. Toki tiedostan myös että downeja on erilaisia mutta eivät hekään kaikki oli niitä söpöjä päivänpaisteita. Mutta ei nyt yleisesti herätä ajatuksia suuntaan tai toiseen, niin kuin ei muistakaan ihmisistä.

Mateista en osaa sanoa, mutta kaikki Samit on läskejä.

Vierailija
25/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan pimppikarvoja

Vierailija
26/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin ihmisistä, joilla ei ole Downin syndroomaa. 

Mulla sama, viihaan kaikkia tasapuolisesti, en voi olla rasisti, vaikka vihaan maahanmuuttajia, kun vihaan kaikkia muitakin.

Vierailija
27/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neutraali. En tunne downeja lähemmin, yhden kanssa olen eläissäni joutunut olemaan tekemisissä ja se oli lapsena tarhassa. Kyseinen down oli aggressiivinen ja jouduin lähes päivittäin kestämään hänen kiusaamista. Hän haistatteli minulle, repi hiuksiani ja hiuksistani ponnaria jne. Toki tiedostan myös että downeja on erilaisia mutta eivät hekään kaikki oli niitä söpöjä päivänpaisteita. Mutta ei nyt yleisesti herätä ajatuksia suuntaan tai toiseen, niin kuin ei muistakaan ihmisistä.

Mateista en osaa sanoa, mutta kaikki Samit on läskejä.

Ku olin pieni nii meijän pihalla asu down nimeltä sami. Se oli vähä pönäkkä

Vierailija
28/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä lajia on niin monenlaista tavalliset ihmiset ajattelee että ne on kaikki kuin jostakin tv-ohjelmasta tai penttikurikan nimppareista. Osaa jodutaan leikkaamaan moneen kertaan ja silti eivät eka syntymäpäiväänsä näe.

Osa taas on koko elämänsä laitoksessa eivät opi puhumaan eivätkä sisäsiisteiksi. Osa taas on älyllisesti normaalin rajoissa ja selviää kaikesta kuten tavalliset ihmiset.

On aika vaikeaa niputtaa tällaista joukkoa yhden mielipiteen alle.

PKN: ssä on vain yksi down.

Vierailija
29/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin koska heillä on oireyhtymä johon eräällä henkilöllä on pakkomielle.

Vierailija
30/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on kenelläkään pakkomiellettä!

Vierailija
31/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän olevani Ihminen, hyvin pieni sellainen, siksi ymmärrykseni ei riitä kaiken erilaisuuden käsittämiseen.

Viisaampaa on olla hiljaa, kun tietää niin Vähän.

Vierailija
32/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän olevani Ihminen, hyvin pieni sellainen, siksi ymmärrykseni ei riitä kaiken erilaisuuden käsittämiseen.

Viisaampaa on olla hiljaa, kun tietää niin Vähän.

Onneksi löytyy vielä kunnon ihmisiä!

Vierailija
33/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 10-vuotias, kun aikuinen down-mies yritti lähennellä bussissa. Kammo jäi.

Vierailija
34/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin säälittää niiden ulkonäkö. Sitten ne on kaikenlisäksi vielä lihavia. Ihmettelen että miksi downit on lihavia?

Vierailija
35/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä neutraali kuin muitakin tuntemattomia ihmisiä kohtaan.

Down -syndroomasta kärsivän ihmisen puhetta voi olla hankala ymmärtää, siksi tutustumiseen ehkä isompi kynnys.

Tietty useimpien tuntemattomien ihmisten kanssa tutustumiseen on melko iso kynnys.

Vierailija
36/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on kenelläkään pakkomiellettä!

Hennalla valitettavasti on.

T: Psykiatri

Vierailija
37/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan annetuista vaihtoehdoista neutraali. Sama koskee muita vammaisia, esim. aspergereita, sokeita, cp-ihmisiä jne.

Vamma ei ole luonnetta, ei ole oma valinta, joten olen ihan avointa ja ystävällistä mieltä. Samaa mieltä olen kaikista. Ihmisen pitää omalla käytöksellään osoittaa olevansa kusipää ennen kuin alan suhtautua häneen epäillen (kts. esim Terhi Kiemunki (ps)). Lähtökohtani on, että ihmiset ovat hyviä tyyppejä, silloinkin, kun he eivät ole samanlaisia kuin minä. 

Nyt on kyllä niin ignorantti kommentti etten kerta kaikkiaan voi olla reagoimatta, anteeksi vain mutta olet täysin väärässä. Aspergerin syndrooma ei ole vamma, vaan neurologinen poikkeavuus, sillä on sekä hyvät että huonot puolensa, se on lievä autismin muoto, ei siis ollenkaan sama asia kuin kehitysvammaisuus. Kannattaisi vähän sivistää itseään ennen kuin avaa suunsa.

Vierailija
38/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraali.

t. aspergermies

Vierailija
39/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet!

Vierailija
40/40 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 10-vuotias, kun aikuinen down-mies yritti lähennellä bussissa. Kammo jäi.

Osasitko tuon ikäisenä tunnistaa, että oli juuri down?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme