Harmaantuvat hiukset värillä harmaiksi? Mikä väri
Jep, sain ensimmäiset harmaat hiukseni 28-vuotiaana ja nyt himpun verran yli nelikymppisenä kaikki hiukset alkavat olla harmaita - jotkut jo mielestäni nätisti sellaisia vaallean tuhkan värisiä, mutta suurin osa sellaisia ikävän tummanharmaita.
Tähän saakka olen värjännyt hiuksia omaan aiempaan hiusväriini. Nyt kuitenkin ero todellisuuden ja värin välillä alkaa olla niin suuri, että pienikin juurikasvu näyttää hirveältä. Niinpä olen miettinyt, että alkaisin värjätä hiuksia HARMAIKSI. Olen katsellut ihmisten hiuksia ja monilla on mielestäni kauniita vaaleita harmaita hiuksia. En kuitenkaan uskalla ostaa kaupasta mitään väriä, kun pelkään että menee pieleen...
Mitä väriä suosittelette ja miksi? Onko muita näkökohtia?
Kommentit (7)
Ei kaupoissa myydä harmaita hiusvärejä.
Mene kampaajalle.
Niin, raja menee siinä, että en rupea maksamaan kampaajalle useita kertoja vuodessa :-)
Siis en ole koskaan käynyt kampaajalla (paitsi hääkampauksessa aikanaan), vaan aina sekä leikannut että värjännyt hiukset itse. Mieluummin käytän ne rahat muuhun (esim. matkusteluun).
ap
Mikä on alkuperäinen hiusvärisi?
Itse olen kohta nelikymppinen ja harmaantunut jo yli kymmenen vuotta, mutta tuskastuttavan hitaasti. En tykkää yhtään valtavasta kontrastista tummanruskeiden ja vitivalkoisten hiusten välillä. Harmaantuneita hiuksia on kuitenkin vasta muutama prosentti kaikista hiuksista, vaikka ovatkin hyvin näkyviä. Ei auta kuin odotella :(
Joicon hopeashampoo, tekee tukasta ihanan vaalean ja helmiäisen, sensijaan esimerkiksi lorealin hopeashampoo laittaa tukan helposti vihertämään.
Alkuperäinen hiusväri on jossain keskiruskean ja tummanruskean välimaastossa, mutta sen värisiä hiuksia ei siis ole enää lainkaan.
Ja kyllä olen kaupoissa nähnyt harmaita hiusvärejä, ovat nimeltään tuhkaa ja vaaleaa tuhkaa. Juuri tuo vaaleus niissä hämää, koska oma väri on ollut niin tumma, että mietin mitä siitä tulee. Edelleen siis hiuksista 90% rumia tummanharmaita ja 10% ihanan vaaleita hopeanharmaita.
Eli edellinen 6 oli ap.
Nuo shampoot varmaan tuskin muuttavat hiusten väriä kunnolla, vai? Aiemmin olen käyttänyt vain l'Orealin kestovärejä.
ap
Käy kampaajalla. Itselläni liukuvärjätty tukka, jonka latvat on harmaat ja pari kertaa viikossa pesen fudgen hopeashampoolla ja toisella kerralla annan sen vaikuttaa puolisen tuntia saunassa, niin taittuu vielä vähän liilaan. :)