Ankeata, ompelin itselleni takin, eikä siitä tullut ollenkaan sellainen kuin piti
Ihan kasvan mukaan tein ja. Mittataulukosta katdoin koon, mutta liian iso se silti on. Ja isona näyttää ihan hölmtä, navettatakilta lähinnä.
Kommentit (21)
En minäkään saa noita valmiita kaavoja juuri koskaan onnistumaan. Omasta päästä tein viimeksi käsilaukun ja siinä onnistuin loistavasti!
Montako kertaa sovitit ompelun aikana?
Mulla kävi samalla tavalla elämän kanssa.
Anna mennä vaan, hyvä siitä tulee. Pieni huikka auttaa luovuuteen. Itsekin otin pari lasillista valkoviiniä ja sain pestyä lattialistat. Hauskaa ompelutuokiota!
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut malli, jota voi tehdessä sovittaa, vaan sellainen, jossa viimeinen sauma kokoaa kaiken yhteen. Joo, ois pitänyt tehdä sovituskappale, mutta tän firman kaavat yleensä sopii mulle ihan hyvin. Ois myös pitänyt nähdä, että vaate ilman muotolaskoksia on löysä ja se oli tarkoituskin, mutta ehkä ei ihan noin suuri kuitenkaan.
Ota lisää viiniä niin et huomaa vaikka takki olis väärinpäin päällä.
Liian iso on aina parempi, senhän voi aina pienentää, mutta liian pientä ei voi suurentaa. Olen itsekin joutunut usein pienentämään jo valmista vaatetta. Ärsyttävää, mutta minkäs teet. Otat vaan sisään joistan kohdista tai teet nurjalle puolelle vyötärölle nyörikujan parkatakin tapaan ja hieno tulee!
Hupsis kupsis pimpeli pompeli, hiiri se kissalle takkia ompeli...
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saa noita valmiita kaavoja juuri koskaan onnistumaan. Omasta päästä tein viimeksi käsilaukun ja siinä onnistuin loistavasti!
Niin, omasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Korvista kantohihnat? Kivat hapsut ainakin sait laukkuusi, jos oli pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, omasta mielestä.
Niin, oman maun mukaan yleensäkin ostan tai teen vaatteita, en kenenkään muun!
No niin, tein aika reippaat pystymuotolaskokset sisäönotoiksi ja vähän sivuumoistakin, ja nyt se on parempi. Ei vieläkään sitä, mitä piti, mutta parempi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollut malli, jota voi tehdessä sovittaa, vaan sellainen, jossa viimeinen sauma kokoaa kaiken yhteen. Joo, ois pitänyt tehdä sovituskappale, mutta tän firman kaavat yleensä sopii mulle ihan hyvin. Ois myös pitänyt nähdä, että vaate ilman muotolaskoksia on löysä ja se oli tarkoituskin, mutta ehkä ei ihan noin suuri kuitenkaan.
Tuollaista vaatetta ei edes ole. Aina voi sovittaa, siis joka kerta, kun silität saumat auki, pitää sovittaa sitä vaatetta. Et voi tehdä takkia, jossa on vain yksi ainoa sauma, joka kokoaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista vaatetta ei edes ole. Aina voi sovittaa, siis joka kerta, kun silität saumat auki, pitää sovittaa sitä vaatetta. Et voi tehdä takkia, jossa on vain yksi ainoa sauma, joka kokoaa kaiken.
Ahaa, sä siis sovitat puolikasta etukappaletta ? Saanko vielä kysyä, että mihin?
Enkä mä sanonut, että vaatteessa on yksi ainoa sauma, vaan että vaatteen kokoaa viimeinen sauma. Sitä ennen siinä on ommeltu pieniä palasia toisiinsa (kauluksia, kalvosimia, etualavaroja, takakappale ja kaksi etukappaletta. Lopulta yksi pitkä sauma toista sivua ja hihansivua ylös hartioille ja sitten toidta kylkeä ala kokoaa vaatteen. Tää nyt on sellainen vaate.
Mulle käy just noin neuleiden kanssa. Kiva sit huomata kun se on jo päättelyä vaille valmis, ettei se ole päällä yhtään sen näköinen kuin piti.
Oletko kuullut harsimisesta? Sitä mä harrastin ommellessani.
Vierailija kirjoitti:
Mulle käy just noin neuleiden kanssa. Kiva sit huomata kun se on jo päättelyä vaille valmis, ettei se ole päällä yhtään sen näköinen kuin piti.
Ootko sä paljonkin ylipainoinen vai muuten vaan vääristynyt kehonkuva? Ei se neule näytä tietenkään samalta kuin mallilla jos malli ei ole kropaltaan samanlainen kuin sinä. Se on vähän sama kun jengi kehuu kalastajan vaimon neuleita ihaniksi ja haluaa ohjeen. Jep, sen päällä kaikki näyttää hyvältä kun se on niin hyväkroppainen mutta normimatamin päällä taas..
Olet tainnut ottaa punaviinihuikkaa siinä ohessa.