Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävä stalkkeri facessa - miksi en saa hankkiuduttua eroon?

Vierailija
24.03.2016 |

Olen saanut faceen itselleni ärsyttävän stalkkerin. Kyseessä on exä vuosikymmenten(!) takaa. Tyyppi otti minuun yhteyttä yhtäkkiä pari vuotta sitten, pyysi kaveriksi, juteltiin niitä näitä. Perheellisiä olemme molemmat tahoillamme ja suhdekaan ei ollut mikään pitkä tai ihmeellinen aikoinaan joten mulle tyyppi oli sinänsä samantekevä.

No, sitten jossain vaiheessa tyyppi rupesi avautumaan suurista tunteistaan mua kohtaan, joita oli elätellyt kaikki nämä vuodet... Sanoin mielestäni suoraan, mutta ystävällisesti kuitenkin, että olen omassa suhteessani onnellinen enkä haikaile menneiden perään mitenkään. Ei meinannut mennä jakeluun, mutta meni sitten lopulta eikä jatkettu juttua sen enempää.

Tyyppi jäi kuitenkin mun kaverilistalle, mutta ärsytti mua ajoittain, koska tykkäsi ihan kaikesta ja kommentoi ihan kaikkea, mitä julkaisin. Itse en kommentoinut hänen juttujaan mitenkään enkä tykännyt niistä.

Jossain vaiheessa tämä jatkuva tykkäily ja kommentointi alkoi tuntua ahdistavalta, lisäksi tyypin päivityksistä päättelin, että ollaan muutenkin ihan eri aaltopituuksilla joissain mulle tärkeissä jutuissa. Poistin siksi tyypin vähin äänin kaverilistaltani.

No, tyyppi huomasi, että olen poistanut hänet kavereistani ja rupesi taas pistämään jotain yksityisviestejä, missä tivaa syitä, miksen halua olla hänen kaverinsa. Olen sanonut, että olemme niin eri linjoilla joissain mielipiteissämme, että en halua pitää häntä kavereissani tai seurata hänen kommenttejaan tietyissä asioissa. Senkin toin esiin, että minua ahdistaa hänen jatkuva tykkäilynsä ja että tuntuu, kuin hän stalkkaisi minua. Tyyppi ottaa näistä sellaisen uhrin aseman ja jotenkin loukkaantuu. Anelee, että lisäisin hänet taas kavereihini, enkä ole suostunut.

Tekee mieli blokata tyyppi kokonaan tai sanoa jotenkin ikävästi suoraan että en halua tietää mitään hänestä. Pitkä tarina ja lyhyt kysymys: miksi en saa tätä sanottua? Tunnen itseni jotenkin tosi tylyksi, jos sanon suorat sanat tai blokkaan tyypin. Mutta eihän mulla nyt mitään velvollisuutta ole pitää jotain vuosikymmenten takaista exää kavereissani tai olla hänen yksityisviestiensä tavoitettavissa? Sanokaas keittiöpsykologit, miksi en "kehtaa" käskeä tuota painumaan hiiteen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti . Otat vastuuta toisen tunteista vaikka jokainen on vastuussa itse niistä, eatä äijä kokonaan, tee se ajattelematta edes asiaa senkummemmin, olet itsesi suojaamisessa sen itsellesi velkaa!

Vierailija
2/5 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pyys kaveriks joku Mohammed ja hylkäsin pyynnön. Nyt kaveri huomas että ko. Tyyppi seuraa mua facessa. Miten saan lopetettua seuraamisen ja estettyä tyypin?

Sori, en pyge auttaa sua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teehetivain näin kirjoitti:

Olet liian kiltti . Otat vastuuta toisen tunteista vaikka jokainen on vastuussa itse niistä, eatä äijä kokonaan, tee se ajattelematta edes asiaa senkummemmin, olet itsesi suojaamisessa sen itsellesi velkaa!

Kiitos! Tein tämän nyt heti! Ja heti tuntuu mukavammalta.

Vierailija
4/5 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa pystyy estämään henkilön menemällä tämän profiiliin ja valitsemalla sieltä estä

Vierailija
5/5 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teehetivain näin kirjoitti:

Kiitos! Tein tämän nyt heti! Ja heti tuntuu mukavammalta.

Hyvä:)! Nuo ovat keljuja tilanteita mutta muista aina ahdistuksesi on se signaali joka on suojaksesi! KUKAAN EI SAA AHDISTAA SINUA mitenkään koskaan. Jos tällaista tapahtuu nenätysten, puhu tunteesi ulos : Kuule minua ahdistaa ja koska ei tunnu hyvältä ymmärrät varmaan että menen nyt pois- ja sitten MYÖSKIn menet , vaikka toinen yrittäisi miten vedota! Hänen täytyy kunnioittaa tunnettasi.