Huomioiko miehet teitä eritysesti raskausaikana?
Mun mies ei.
No, on paljon töissä mutta tuskin siltikään vaikka kotona enemmän olis. Enkä odotakaan aamiaista sänkyyn tai jokailtaista hierontaa, jotain kumminkin.
Tunnustelisi edes vauvan liikkeitä tai kysyisi kuinka voin..
Sama oli esikoista odottaessa.
Olenko yksin tämän " ongelman" kanssa?
Kommentit (19)
Mun mies ymmärsi mun alkuraskauden pahoinvointia ja väsymystä, sain nukkua, kun hän viihdytti esikoista. Mies kantaa kauppakassit ja hoitaa imuroinnin ja moppauksen. Muuten mies ei sitten vouhota, eikä jaksa tunnustella masu-asukin liikkeitä kauaa eikä jaksa kuunnella mun jatkuvaa valitusta raskausvaivoista (ihan ymmärrettävää ,ainakin toisinaan ;). Samoin oli esikoisen odotusaikana, ja mies " sekosi" onnesta vasta kun vauva syntyi, on ollut todella hyvä isä tytöllemme. Ulkoilemaan tytyn kanssa miestä ei saa millään....se olisi kiva apu tässä vaiheessa raskautta.
Spiral 40+0
Rianna80:
...huomata että niillä miehillä joilla seksihalut loppuu syy on lähes aina naisen muuttunut vartalo.Aiemmin olen saanut käsityksen että syy olisi lähes poikkeuksetta pelko vauvan vahingoittamisesta tai muuttunut elämäntilanne. Totuus taitaa kuitenkin olla se että joitain miehiä ei naisen pyöristynyt vartalo kiinnosta. Ihmetyttää miksi sitä ei voi heti suoraan tunnustaa tai miksi asiasta ei enemmän puhuta.
>>> Minä pistin miehen lukemaan tämän sinun Rianna80 viestin ja kysyin, että " NO onko tuo totta, vai oletko ihan eri mieltä?"
Kyllä mies tunnutsti, että totta se on!
Kuulemma väkisinkin halut katoaa, kun nainen paisuu ja tulee raskausvaivoja jne. Ei voi ajatellakaan heittävänsä naisen saaliinaan sänkyyn mihin asentoon vaan naidakseen... ja sillain. ;)
Olipa hienoa saada rehellinen vastaus vihdoin.
Ei se rakkaus silti katoa, vaan muuttuu erilaiseksi vähäksi aikaa.
Niin, ja minun mies muuten sanoi ettei häntä ole koskaan pelottanut että vauvalle jotain sattuisi, kun useampi lääkäri on siitä sanonut että sellainen kuvitelma on ihan puppua. Vauva on omassa kehdossaan täysin turvassa.unsku rv 28+3
Esikoista odottaessa mies oli kultainen, hieroi, teki voileipiä, jutteli masulle yms. Nyt toisen kohdalla en ole huomannut että huomioisi mitenkään. Toki esikoinen pitää huolta ettei ylimääräistä aikaa juuri ole, mutta olisjan se kiva jos joskus...
...huomata että niillä miehillä joilla seksihalut loppuu syy on lähes aina naisen muuttunut vartalo.
Aiemmin olen saanut käsityksen että syy olisi lähes poikkeuksetta pelko vauvan vahingoittamisesta tai muuttunut elämäntilanne. Totuus taitaa kuitenkin olla se että joitain miehiä ei naisen pyöristynyt vartalo kiinnosta. Ihmetyttää miksi sitä ei voi heti suoraan tunnustaa tai miksi asiasta ei enemmän puhuta.
Naiset helposti alkavat luulla että miehellä on toinen (minä luulin vaikka tiesin sen olevan mahdotonta) tai että mies ei enää rakasta.
Minut olisi säästänyt monilta itketyiltä öiltä jos mies olisi sanonut vaikkapa: " Seksi juuri nyt tuntuu kiusalliselta kun olen tottunut erilaiseen vartaloon sinulla. Et silti ole vastenmielinen ja minä rakastan sinua edelleen tosi paljon" .
Tässä odotuksessa en koe että seksittömyys olisi ongelma sillä minulla on toistuvia hiivatulehduksia, mutta läheisyyttä kaipaan.
Sitä jotain mikä mikä kuuluu avioparille; yhteiset juttutuokiot tai vaikka telkkarin katsominen. Pääasia että sen tekisi yhdessä.
Meillä mies sanoi suoraan melkeinpä heti, kun maha alkoi näkyä, että pelkää satuttavansa vauvaa tai että vauvalle tapahtuu jotain.. joten seksittömyyttä on ollut noin 18 viikosta eteenpäin! Olen tyytyväinen, että hän sanoi sen avoimesti ja olemme asiasta jutelleet koko raskauden ajan. Ja onhan sitä muitakin tapoja kuin yhdyntä ;). Olen meinaan huomannut, että kun hieman itse panostaa vaikkapa suuseksiin, saa myös itselleen paljon hyvää!!
Muuten huomiointi on ollut mukavaa - sellaista miesmäistä! Harva mies kait osaa automaattisesti hemmotella naistaan (uskon jossain määrin putkiaivoteoriaan), mutta kun vähän vihjaa ja on itsekin iloisella mielellä, niin saa usein mitä haluaa: hierontaa, iltapalaa, lehden sänkyyn, kyydin kotiin jne. Mieskin kyllä huomioi ja ymmärtää, kun muistaa, että harva meistä pitää naama kurtussa olevasta kumppanista... ainakaan oma mieheni ei käsitä, miksi joskus itkeskelen tai kun asiat ärsyttääilman syytä. Ja mistä se mies voisi käsittää, että raskaushormonit ovat mitä ovat?
Inne 38+1
niin odotuksessa mies on täysillä mukana. " Leikkii" massun kanssa,kutittelee,juttelee,naureskelee tätä meidän villiä vauhtivauvaa...ja viime aikoina on alkanu pitää erittäin kiitettävästi huolta siitä,etten nostele mitään painavaa tms.
Alkoi julmetut kivut taas liitoksissa ja mies auttaa mulle housut jalkaan ym,kun kumartelu sattuu.
Ja seksistä:nyt on ollu tosiaan pientä kriisinpoikasta joka on laatuun vaikuttanut,mutta miehen halut on edelleen valtavat.Kieltämättä tuntuu hyvältä kun se katsoo tätä isoa mahaa palvovasti ja tuumaa " oot sinä kaunis" .
Täytyy sanoa että kun luen teidän juttuja,saan olla kiitollinen tästä miehestä,onhan tää raskaus aikaa jolloin sitä huomiota ja hellyyttä kaipaa,varmuutta siitä että toinen rakastaa...mutta muistetaan,että kaikkien meidän kumppaneissa on ne hyvät ja huonot puolet.Vakka kantensa valitsee ja vaikka odotusaika tuntuiskin joistakin miehistä kiusalliselta niin eiköhän hekin siihen vanhemmuuteen kasva=)Ja muistaa sitten arvostaa sitä ihanaa naista joka on lahjoittanut sen oman,ihmeellisen jälkeläisen.
Ja nimenomaan teille ihanille naisille voimia;eiköhän ne miehet siitä opi=)Meitä on vaan niin moneen junaan.
mies yrittää huomioida, mutta huomattavasti vähemmän, kun esikoisen odotuksen aikana. No, ihan ymmärrettävää kyllä, kun esikkokin vaatii nyt isänsä huomiota tosi paljon.
Meilläkin mies on kyllä vähän sellanen ajattelematon, ettei oikein ilman pyytämistä tuu ajattelleeksikaan, et tarvisin apua tai hemmottelua. Toisaalta taas on hirveän suojeleva mua kohtaan ja kantaa aina kauppakassit ja esikon:)
Miehille kannattaa puhua erittäin selvästi, jos jotain kaipaa, koska monesti on myös kysymys siitä, että toinen ajattelee asioita niin eri lailla!
Meillä ainakin sama tilanne. En voi sanoa etteikö huomioisi lainkaan, mutta ei niin paljon kuin tahtoisin.. Tahtoisin erityisesti että joskus kysyisi että " kulta, onko sulla hyvä olla, tarviitko jotain" , tai että oma-alotteisesti pistäisi käden masun päälle ja vaikka hiukan juttelisi vaaville TAI EDES JOTAIN! Meillä voi myös se vaikuttaa paljon, kun ensimmäinen lapsi tulossa eikä kumpikaan ole sisäistänyt sitä vielä kunnolla että meistä tulee isi ja äiti. Että jospa se siitä sitten kun se käärö tuossa on vieressä tuhisemassa =)
Olisi kiva " kuulla" miten muilla on?!
Meillä ainakin sama tilanne. En voi sanoa etteikö huomioisi lainkaan, mutta ei niin paljon kuin tahtoisin.. Tahtoisin erityisesti että joskus kysyisi että " kulta, onko sulla hyvä olla, tarviitko jotain" , tai että oma-alotteisesti pistäisi käden masun päälle ja vaikka hiukan juttelisi vaaville TAI EDES JOTAIN! Meillä voi myös se vaikuttaa paljon, kun ensimmäinen lapsi tulossa eikä kumpikaan ole sisäistänyt sitä vielä kunnolla että meistä tulee isi ja äiti. Että jospa se siitä sitten kun se käärö tuossa on vieressä tuhisemassa =)
Olisi kiva " kuulla" miten muilla on?!
... ruudulle tuli joku error viesti ja kaikki hävisi pois...
Joten lyhyesti sanottuna: Et ole yksin! Aivan samat fiilikset täällä.
Olen kai herkistyny ihan kamalasti, ku tirauttelen kyyneliä vähän väliä ihan " mitättömistä" asioista, mut muutama ilta sitten puhuin miehelle monta tuntia siitä, miks se ei välitä musta ja masuvaavista ollenkaan.
Mies ei koskaan oma-aloitteisesti koske minuun tai mahaan, halailu on vähentyny, seksiä ei ole ollu pariin kk:een, kiusaantuu jos mainitsen vauvan potkivan tai ylipäänsä mitään mahaan liittyvää eikä mitään ylimääräistä huomioimista tai hellyyttä tosiaankaan kannata odotella.
Onneksi mies sentään kuunteli yöitkuni ja on yrittäny nyt pari kertaa koskea mahaan ja kysyä jotain hölmöä.
Silti se väittää, ettei vauva tai minä tunnu yhtään vastenmieliseltä tms. En tosiaankaan tajua, mistä se kenkä sitten puristaa...
Kunpa pääsisi kurkistamaan miehen päänsisään, mitä siellä tapahtuu.
unsku rv 28+1
Meillä mies nyt ei yleensäkään ole mitään erityisen höösääjätyyppiä... mutta on nyt raskausaikana esim. aina kaupassa halunnut kantaa ostokset. Ja nyt kun vatsa on tullut näkyviin ja kun mieskin alkoi tuntea vauvan liikkeet joskus ennen joulua alkoi hän selvästi enemmän kysellä mun vointia. Nykyisin jo usein itse laittaa käden vatsalle ja nyt ihan viime viikkojen aikana on alkanut paljon kysellä kaikkea vauvaan liittyvää. Loppua kohden näyttää konkretisoituvan miehellekin paremmin. =) Ja huomiota on alkanut sataa ihan uudella tavalla.
[color=red]pikku-milli & paco 30+2[/color]
Kun on mieheen iskenyt kans tämä odotuksen ihanuus, niin kyllä siitä on tullut vielä entistä enemmän höpsömpi ja hellitelevämpi. Jos ennen raskautta se ei hoksannut, esim. ollessani flunssassa, että olen ihan rikki, niin nyt ei ole tarvinnut KERTAAKAAN selitellä sitä, jos olen käynyt iltapäivällä viideltä pariksi tunniksi nukkumaan tai jos olen ollut joskus muulloin niin väsynyt, etten ole jaksanut edes tiskata (onneksi kohta tulee talouteen astianpesukone :D ). Eli ymmärtää kaikessa ja on tukena, ah ihana mies ;)
Unsku oli huolissaan seksittömyydestäkin.. Siihen voin kertoa että esikoisen odotusaikana meillä loppui seksi rv20, kun vatsa alkoi näkyä. Mies sanoi että väsyttää, on työkiireitä/stressiä jne.. Sanoi ettei raskaus liity asiaan mitenkään. Hiljattain vasta tunnusti että ei halunnut kun vatsassa oli vauva. Uskon asiaan vaikuttaneen myös sen että kun hoikka vartaloni muuttui " pallovatsaksi" . Ei kiihottanut, ei..
Seksi palasi kuvioihin 2vko synnytyksen jälkeen (sektio).
Muistan kuinka pahalta tuntui, tiesin että mies valehtelee ja se pahensi tilannetta. Olisi sanonut että ei halua ja syyn.
..että hoikan vartalon muuttuminen ei kiihota ihan samalla tavalla enää. Minä ainakin olen tosi hoikkavartaloinen ja eteeni kasvaa hölmön näköinen jättipallo, joka on tiellä koko ajan (en valita yhtään, rakastan tätä palloa hulluna :)
Ehkä mies ei uskalla tunnustaa edes itselleen tosiasioita?
Tai sitten ei halua pahoittaa mieltäni yhtään enempää...
Hassua sinänsä, sillä tänään mies on ihan erityisesti pyrkinyt huomioimaan (onkohan se käyny salaa lukemassa?).
Ei nyt sentään mitään hemmottelua, mutta sanonut pari kertaa miten rakas olen ja huomioinut käytännön asioissa paremmin kuin yleensä. Ja oli oikeasti tosi innoissaan kun kuulimme tänään että tyttö olisi tulossa :)
Taitaa nämä raskaushormoonitkin jotain vaikuttaa.
unsku ja masutyttö rv28+2
Rianna80:
Mun mies ei.No, on paljon töissä mutta tuskin siltikään vaikka kotona enemmän olis. Enkä odotakaan aamiaista sänkyyn tai jokailtaista hierontaa, jotain kumminkin.
Tunnustelisi edes vauvan liikkeitä tai kysyisi kuinka voin..Sama oli esikoista odottaessa.
Olenko yksin tämän " ongelman" kanssa?
Ensimmäistä odotellessani tunsin itseni varsin yksinäiseksi odotukseni ja maha-asukin kanssa. Kerjäsin huomiota ym. mutta turhaan. Pelkäsin että syntymän jälkeen olisin aivan pulassa yksin! Mutta onneksi olin totaalisen väärässä. Mieheni on mitä parhain isä! Ei vaan kerta kaikkiaan osaa ottaa minua huomioon raskausaikana.
Kun aloin odottamaan toista, pyysin että nyt huomioisi minut, mutta hän sanoi ihan suoraan ettei viitsisi alkaa pitämään " teatteria" ja näytellä sellaista mitä ei ole. En vieläkään tiedä miten tuohon olisi pitänyt suhtautua, loukkaannuin vaan paljon.
Nyt loppuraskaudessa hän on kyllä hieman huomioinut minua, esim kantanut kauppakasseja tai noin, mutta vieläkin minun täytyy sanoa että koskettaisit nyt hieman vatsaa ja tunnustelisit kuinka vauva liikkuu. Vaan ei hän sitä kauaa jaksa kokeilla.
Onneksi jo tiedän että hän on kuitenkin synnytyksen jälkeen mitä parhain isä. Ja synnytyksessäkin oli ihan kivasti mukana, vaikka pelkäsin että saan senkin hoitaa yksin.
Meillä ei nyt mitään erityiskohtelua, mutta kyllä aina väliin huomioi raskauden. En kyllä itse hirveästi kaipaa apua esim. kauppakasseissa kun tuota 10kg:n esikoista kuitenkin kantelen. Mutta minusta on aivan ihanaa kun mies huomioi nyt kakkosen tuloa esim. että " hokasimpa äsken, että kohta saadaan kumpikin olla nukuttamassa" kun tuli esikoista nukuttamasta ja puhelee esikoselle että " mitenhän teidän leikkit sitten kun joudut jakamaan pikkuisen kanssa" ja muuta vastaavaa. Ehkä mies on tästä toisesta enempi innoissaan kuin ensimmäisestä. Seksiä meillä on harrastettu ihan loppuun, enkä usko mahan vaikuttaneen miehen haluihin.
Summa summarum olen melko tyytyväinen mieheen, saisihan se joskus huomioida enemmän ja yrittää ymmärtää, mitä on olla pahoinvoiva ja väsyny ym.
Oona, esikko ja sintti 9+2 [color=deeppink][size=5]♥
Eikä auta asioissa enempää kun muulloinkaan.Jos jonkun rankemman työn jälkeen valitan kipua tms. saattaa tokaista että " istu nyt alas" ...
Seksi loppui esikoista odottaessa joskus rv20 ja nyt jo vähän ennen lähes kokonaan.Ja syy siis se että mies ei pidä mahastani.
eikä ymmärrä et olen väsyneempi, herkempi ym. välillä kai omalla tavallaan yrittää,mut aika vähän. ei jaksa odottaa vauvan liikkeitä jos ne ei heti tunnu kun käden laittaa mahan päälle. kauheen onnellinen hän vauvasta on, siitä ei ole epäilystä.
meillä esikoinen tulossa joten ehkä hän ei osaa suhtautua viel asiaan.
seksi on jatkunu normaaliin tapaan, mitä nyt joskus seksin jälkeen mies kyselee et kai masussa on kaikki hyvin.
meppe81 ja ruoto30rv