Vauva 5,5kk huutaa unissaan
Vauvani 5,5kk huutaa yöllä. Hän nukkuu vatsallaan (johon itse kierähtää) ja silmät ummessa unessa nostaa yläruumistaan ja huutaa. Huutoa kestää noin 5-10min ja hän ei huoli rintaa eikä kosketus yms. auta, jos yrittää vaihtaa hänen asentoaan, niin kierähtää takaisin mahalleen. Lopettaa itse. Ei ole kyyneleitä silmissä, enemmänkin sanoisin että huutaa kuin itkee. Tämä toistuu tunnin välein. Mielestäni vauva on koko ajan unessa. Välillä pieree runsaasti samalla.
Yöhuuto ajoittuu yksiin ruokailun muutoksen kanssa. Aiemmin vauva söi kiinteää n. 4-6tl päivässä ja yöllä heräsi 2h välein imemään maitoa. Neuvolasta kehoitettiin lisäämään ruuan määrää ja aloittamaan iltapuuron, jotta yöllinen ruokailuntarve vähenisi. Vauva on siis imetyksellä, ei saa korviketta koska on maitoallerginen. Vauva on erittäin herkkävatsainen, ja kiinteistä vain tietyt soseet käyvät. Nyt syö päivässä noin puoli purkkia kasvista, puoli purkkia hedelmää ja iltapuuron. Lisänä rintamaitoa. Nyt kun ruokaa on lisätty niin vauva ei enää yöllä herää syömään kuin kerran, mutta sen sijaan huutaa unissaan.
Olen miettinyt, että onko yöllisessä huutamisessa kyse allergiasta/vatsavaivasta vai onko kyse esim. konttaamisharjoituksista unissaan. Olen varsin uupunut tilanteeseen, kun itse en saa syvää unta laisinkaan. Onko muilla kokemusta vastaavasta?
Meillä rupes huutamaan öisin 6kk iässä. Kunnes tajusin et lapsi pelkää pimeetä, huus jos heräs pimeessä huoneessa eikä rauhottunu tissille tai syliinkään :( mut ku vahingossa jätin vauvan huoneeseen hoitopöydän lampun päälle (eli huoneessa himmeä valaistus) niin ei huutanut enää herätessä :) kuukaus meni että tajusin mistä oli kyse :'D nyt nukkuu aina rauhallisesti omassa huoneessa himmeässä valaistuksessa