Vapautuneiden aukioloaikojen seurauksena Prismat ovat jokaisena pääsiäisen päivänä auki klo 22-23:een!
Vähän tuntuu ylilyönniltä. Tätäkö me sitten halusimme?
Kommentit (43)
Tätä minä ja moni muu halusimme. Uli uli.
Paikallinen Citymarket onneksi lyhentänyt aukiolojaan. Perjantain jopa kokonaan kiinni.
Ite käyn kaupassa about joka toinen päivä, koska oon huono suunnittelemaan usean päivän ruokia kerralla. Tykkään myös kaupassa käynnistä. Eli passaa mulle :) toki nyt voisivat esim yhen päivän olla kiinni, että henkilökuntakin sais lomaa. Lidl vissiin näin tekee että pitkänä perjantaina on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä ja moni muu halusimme. Uli uli.
Kukaan ei siitä mitenkään hyödy.
Antaa niiden olla auki. Jos kauppa käy, pitävät samoin auki tulevina vuosina, jos taas ei käy, niin ovat vähemmän auki.
Koko rajoitus oli typerä ja vanhanaikainen. Ruotsissa on ollut vapaat aukiolot pidempään, ja venäläiset ovat vieneet rahansa meidän pyhäpäivinä muualle, kun harva haki kallista erityislupaa pyhäaukioloon.
Huono asia tässä on seettä nyt ihmiset käyttävät helpommin pyhäpäiviä shoppailuun. Pitäisi ymmärtää, uskoi tai ei ettei joka päivä tarvitse päästä kauppaan.
Kyllä se 247 ois se joka alan hyvä tavote.
Vierailija kirjoitti:
Huono asia tässä on seettä nyt ihmiset käyttävät helpommin pyhäpäiviä shoppailuun. Pitäisi ymmärtää, uskoi tai ei ettei joka päivä tarvitse päästä kauppaan.
No mulla menee pyhät kotona nyhjätessä kun mikään paikka ole auki.
Vierailija kirjoitti:
Ite käyn kaupassa about joka toinen päivä, koska oon huono suunnittelemaan usean päivän ruokia kerralla. Tykkään myös kaupassa käynnistä. Eli passaa mulle :) toki nyt voisivat esim yhen päivän olla kiinni, että henkilökuntakin sais lomaa. Lidl vissiin näin tekee että pitkänä perjantaina on kiinni.
Meinaat, että kaupan henkilökunnalla ei ole vapaata muuten kuin silloin kun kauppa on kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vähän tuntuu ylilyönniltä. Tätäkö me sitten halusimme?
Kyllä. Ottaako se noin koville kun ei enää ylhäältä sanella ja holhota koska sitä herrasväen sopii ostoksilla käydä?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäköhän huonoa siinä sitten on? Ei sinne varmaan väkisin ketään pakoteta, ihan omasta halustaan siellä ihmiset ovat.
Älä yleistä, tyhmeliini. Hok-elannon prismat ovat auki 22-23 asti, mutta muualla vaihtelee. Esim. täällä lestojen keskellä Oulussa Prismat on kiinni perjantaina ja lyhennetysti auki muulloin.
Milloin te pääkaupunkiseutulaiset tajuatte, että elämää on muuallakin?
T. entinen helsinkiläinen
Vihdoinkin on päästy kirkon ikeestä eroon. :)
Aukioloajat tasaantuu kysynnän mukaiseksi jonkin aikavälin sisällä. Suurissa keskuksissa on parhaiten kaupat auki jossain tuppukylässä taas ejhkä vain kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin on päästy kirkon ikeestä eroon. :)
Aukioloajat tasaantuu kysynnän mukaiseksi jonkin aikavälin sisällä. Suurissa keskuksissa on parhaiten kaupat auki jossain tuppukylässä taas ejhkä vain kesäisin.
Toi on musta suoraselkäistä, että on valmis luopumaan koko pääsiäisvapaasta. Iso osa kuitenkin haluaisi pitää vielä kirkolliset palkalliset vapaat, vaikka muuten ylenkatsookin koko touhua.
Toivottavasti myös jakelu toimii, koska jos leipomot on kiinni, niin miten tuoretta leipää on tarjolla? Tai koska tulee lisää rahkaa ja maitoa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti myös jakelu toimii, koska jos leipomot on kiinni, niin miten tuoretta leipää on tarjolla? Tai koska tulee lisää rahkaa ja maitoa?
Ei toimi, paitsi lauantaina. Tuoretta kamaa saa sitten vasta pyhien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Se selviää kun menet kauppaan katsomaan.
No ei sitten lopu mämmi kesken :)
En kyllä aikonut mennä vapaapäivinä kauppaan, vaan nyhjätä kotona yöpaidassa.
Ei tämä ole se lopullinen tavoite. Vaan se, että lopulta sunnuntai normalisoituu niin että voidaan purkaa tuplapalkka ja myös luopua tällaisista 'turhista' pääsiäisvapaista muillakin aloilla.