Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joilla tavoitteena ykkösen gradu?

Vierailija
23.03.2016 |

Onko täällä muita, joilla olisi pakko valmistua ja gradun teko sakkaa? Teoria sivumäärällisesti melkein kasassa, sisältö hirveää paskaa. Empiirinen tutkimus vielä ajatuksen tasolla eli täysin tekemättä, enkä tiedä miten sen teen. Palautus kolmen viikon päästä. Eli kiire on.

Kuinka huonolla ja lyhyellä työllä voi päästä läpi?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mun olis pakko saada valmiiksi puolentoista kk:n sisällä. Kirjoitettu vasta 15 sivua ja paskaahan se on kaikki :D En silti halua A:ta (missä arvostellaan numeroilla??!), vaan toivoisin C:tä. Milläköhän sekin onnistuu. Vihaan tätä touhua. Juhlin maailman eniten kun se paska on kansissa :D Tsemppiä sinne!

Vierailija
2/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan gradua teet? Olen siis tuo eka kommentoija edelleen. Minä teen matikan gradua, ja lyhin (A:n suoritus oli tämä) hyväksytty gradu oli 18 sivua. 18!!! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisältö on paskaa, niin kannattaa panostaa edes huolelliseen kieliasuun. Paskaa kauniissa paketissa :-)

Vierailija
4/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mitä tutkitte, niin me mammat voidaan antaa vinkkejä ja ideoita!

Vierailija
5/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Itsellä tavoitteena 60 sivua, mistä melkeen puolet tehty. KTM:ksi tässä yritetään ja käsittääkseni arvostelu on 1-5. Eipä sillä, että olisin ohjematskuja huolella lukenut...

Luen aina epätoivon vallatessa Gradu takuun ohjeita huonoon graduun. Onko ketään, kenen gradua olisi hyvätty? Uskaaltaako laskea sen varaan, että yliopistollakin on niin kova instressi saada mut valmistumaan, että kyllä ne läpi päästää?

Vierailija
6/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vielä gradu tekeillä, vasta kandi.

Alussa ajattelin pyrkiä mahdollisimman hyvään arvosanaan, esimerkiksi 4/5 vaikutti hyvältä.

Nyt kun kandia on koittanut väkertää eikä mitään järkevää näytä syntyvän, kuulostaa 1/5 ihan hyvältä suoritukselta.

Vierailija
7/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, älkää luovuttako tässä vaiheessa! Kolmekin viikkoa on paljon ja ihan riittävästi, jos löytää inspiraation ja pääsee vauhtiin. Gradu on kuitenkin niin iso asia, että miksi mennä sieltä missä aita on matalin? Nyt kunnon loppukiri päälle, tuo painekin vie eteenpäin. Ylittäkää itsenne, se tuntuu hienolta. 

Vierailija
8/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvisin haastatteluja HR-ammattilaisilta mielellään heti pääsiäisen jälkeen. Onko palstalla siis HR-mammoja? :D

Vierailija
9/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Itsellä tavoitteena 60 sivua, mistä melkeen puolet tehty. KTM:ksi tässä yritetään ja käsittääkseni arvostelu on 1-5. Eipä sillä, että olisin ohjematskuja huolella lukenut...

Luen aina epätoivon vallatessa Gradu takuun ohjeita huonoon graduun. Onko ketään, kenen gradua olisi hyvätty? Uskaaltaako laskea sen varaan, että yliopistollakin on niin kova instressi saada mut valmistumaan, että kyllä ne läpi päästää?

kyllä uskaltaa! Olen siis edelleen tuo matemaatikon luuseri :D Todellakin ne haluaa sut ulos laitokselta ja paskakin hyväksytään! Muistelen lämmöllä omaa kandiani, joka oli paskakasan multihuipentuma. Siis aivan käsittämätöntä sontaa. Ohjaajani kanssa kun käytiin sitä läpi ennen hyväksymistä, hän pläräsi läpi 3 sivua pelkkää matemaattista kaavaa ja totesi "en minä näitä ole tarkistanut tai sen kummemmin lukenut, mutta kyllä ne varmaan oikein ovat". Veikkaan, että suurimman osan ohjaajista motivaatio on about samaa tasoa eli ei huolta, kyllä se ykkönen sieltä irtoaa :D

Vierailija
10/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, oon aika täsmälleen samanlaisessa tilanteessa sun kanssa! :D :( 

Tavoitteena vaan ykkönen ja valmistuminen, sitten vierähtää iso taakka pois harteilta. 

Vierailija
11/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, älkää luovuttako tässä vaiheessa! Kolmekin viikkoa on paljon ja ihan riittävästi, jos löytää inspiraation ja pääsee vauhtiin. Gradu on kuitenkin niin iso asia, että miksi mennä sieltä missä aita on matalin? Nyt kunnon loppukiri päälle, tuo painekin vie eteenpäin. Ylittäkää itsenne, se tuntuu hienolta. 

Mulla varmaan oliskin inspiraatiota, mutta vauva vie energian ja ajan :D Päivässä jää n. 30min aikaa tehdä gradua ja silti teen ehkä joka kolmas päivä :D 

terveisin luuseri matemaatikko :D

Vierailija
12/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa ajattelin pyrkiä mahdollisimman hyvään arvosanaan, esimerkiksi 4/5 vaikutti hyvältä.

Nyt kun kandia on koittanut väkertää eikä mitään järkevää näytä syntyvän, kuulostaa 1/5 ihan hyvältä suoritukselta.

Tein kandin töiden ohessa kolmessa viikonlopussa, 4/5. Tästä ylpistyneenä ajallin sitten raapaisevani gradunkin parissa kuukaudessa helposti. Ei se nyt niin helpolta tunnukkaan ja ahdistaa. 

ap

Vierailija
13/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein kandin töiden ohessa kolmessa viikonlopussa, 4/5. Tästä ylpistyneenä ajallin sitten raapaisevani gradunkin parissa kuukaudessa helposti. Ei se nyt niin helpolta tunnukkaan ja ahdistaa. 

ap

*ajattelin*

Vierailija
14/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 18 sivulla voi matematikaassa saada gradusta, vaikka laudaturin. Todista joku oma merkittävä tulos. Voi kelvata jopa väitöskirjana.

Vierailija
15/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ai että ihan sama juttu. Viikossa tein sen sontaläjän ja kuvittelin myös, että gradussa menee ehkä kuukausi. Jooh, aloitin melkein 2 vuotta sitten. No se vauva tosiaan vähän hidasti tahtia, mutta pidän itseäni kyllä tosi lapasena.

Vierailija
16/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 18 sivulla voi matematikaassa saada gradusta, vaikka laudaturin. Todista joku oma merkittävä tulos. Voi kelvata jopa väitöskirjana.

No voi tottakai, mutta se on ehkä 1/100 gradusta matikalla, jossa tuotetaan jotain uutta tietoa. Copypastea ne on melkein kaikki, vähän muokattuna :D

Vierailija
17/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni 2 vuotta. Ei kyllä ollut mitään empiiristä osaa. Ei mulla ollutnmitään hajuakaan siitä rakenteesta. Kirjoittelin vaan ja tiedot otin eri lähteistä ja yhdustelin. Eihän sen kuulu olla mitään uutta, kuten väitöskirjassa. Sain muistaakseni 4, kun max on 5.

Vierailija
18/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni 2 vuotta. Ei kyllä ollut mitään empiiristä osaa. Ei mulla ollutnmitään hajuakaan siitä rakenteesta. Kirjoittelin vaan ja tiedot otin eri lähteistä ja yhdustelin. Eihän sen kuulu olla mitään uutta, kuten väitöskirjassa. Sain muistaakseni 4, kun max on 5.

Meillä pitää jo kandissa olla "uutta tietoa", ei riitä vanhan tiedon pyörittely :( Varmaan riippuu alasta aika paljon.

T:se, joka tavoittelee kandistaan 1/5

Vierailija
19/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina välillä sitä saa kunnon hurmoksen päälle, että nyt laitetaan kerralla kaikki kuntoon. Sitten sitä hetken päästä ollaan taas sohvalla paniikissa tärisemässä, kuin marsu ja tuntuu, että seinät kaatuu päälle. En kyllä yhtään lähde tuohon itsensä ylittämismeininkiin. Yleensä ahdistun, jos en voi tehdä asioita todella hyvin, mutta nyt olen antanut itselleni luvan epäonnistua, että tulisi edes jotain valmista.

ap

Vierailija
20/36 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ajan olisit voinut käyttää gradun tekemiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi