Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette nykyisestä listamusiikista?

Vierailija
23.03.2016 |

Sekä ulkomaisesta että suomalaisesta.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään! Harvakseltaan tulee joku menevä biisi, muuten kuulostaa liian nopeasti väsätyltä ja yleensä turhat sanoitukset! Taidan olla vähän Oldschool mutta muhun ei noi radio listat iske. Ei laita jalkaa vipattamaan sitten yhtään :/

Vierailija
2/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan paskaa. Ei mitään tunnetta enää musiikissa. Ei kauniita melodioita tai syvällisempiä sanoja, sanoja luonnosta yms. kaunista. Kukaan ei osaa soittaa instrumentteja tai laulaa ilman autotunea. Kovin keinotekoisen kuuloista jumputusta. Hoetaan vaan jostain panemisista ja pettämisistä ja somettelusta. Tai räpätään aneemisella biitillä ja uhotaan olevansa niin kovia. Hyi helvetti mitä paskaa. Ihan oksettaa, kun radion aukaisee! Kaikki nämä Sannit, Cheekit yms. popparit. Yök...

Minuutin kun kuule tätä paskaa, niin pakko kuunnella loppupäivä jotain klassista tai jazzia, että saa sielunsa ja mielensä taas korjattua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jaksaa vieläkin ihmetyttää, että USAssa ja Suomessa on loppupeleissä niin erilaiset suositut biisit. Jotkut hitit tulevat Suomeenkin, mutta loppupeleissä todella harva ja ihmeen myöhään, vaikka on internet ja spotifyt jne.

Vierailija
4/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ihan hirveetä saastaa, syöpä tulee kun jossain Spotifyssä joutuu väkisin sen 5 sekuntia kuuntelemaan mainoksesta, jenkkien musiikki vähän vaihtelee, jotkut kappaleet jopa ihan hyviäkin. (/tai jää ai nakin päähän soimaan).

Vierailija
5/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä on listalla? En tiijä. 

Vierailija
6/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannin uusinta vitun huudatusta kuunnellessa mietin että minkähän levypomon reittä pitkin tuokin on "artistiksi" noussut... :P

Vierailija
7/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomibiisit ainakin ihan sanoinkuvaamatonta KURAA!!

Mielissäni olen kun 21 pilots menestyy ja päässyt listasijoille :) tulispa Suomeen

Vierailija
8/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä tippunut kärryiltä nyykymusiikin suhteen mutta mitä joskus oon spotifyn hittilostaa kuunnellut niin tasapaksua ja puuduttavaa on suurimmaksi osaksi. Kuin mainosmusiikkia. 

Vierailija
9/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kyllä tippunut kärryiltä nyykymusiikin suhteen mutta mitä joskus oon spotifyn hittilostaa kuunnellut niin tasapaksua ja puuduttavaa on suurimmaksi osaksi. Kuin mainosmusiikkia. 

No oohoh, tulipa kirotusvire.

Vierailija
10/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis aika on kullannut muistot, koska listamusiikki on aina ollut kammottaa pasketta. 

Vierailija
11/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä, jota ei myöskään listamusiikki nappaa. Haluaisitteko suositella jotain mistä itse tykkäätte? Kun täällä on mainittu jazz, klassinen ja 21 pilots , joista itsekin pidän kaikista :D

Vierailija
12/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viimemmäksi olen ihastunut Elle Kingin Ex's And Oh's biisiin, jota VH1 on pyörittänyt. Sitä ennen James Bayn Hold Back The River ja sitä ennen Ellie Gouldingin Burn-biisi saivat minut höristämään korviani, mutta siinä ne sitten viimeisen viiden vuoden ajalta ovat olleetkin. Suomalainen ns. hittimusiikki saa tällaisen viisikymppisen kaihoisana muistelemaan vanhoja aikoja, jolloin musiikki oli vielä musiikkia eikä tyhjänpäiväistä löpinää ja käsittämätöntä höpötystä...

Vierailija
13/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mieltä, sillä en seuraa nykymusiikkia enää ollenkaan. En tunnista Antti Tuiskua, Chisua, Sannia, Jippua, Nuppua ja Heppua ja mitä niitä nyt onkaan. Olen siis lukenut heistä, mutta jos kuulen, en tiedä, kuka on kuka. Niin vähän kuuntelen radiota nykyään. Joskus, kun sattumalta avaan radion, sieltä tulee rytmitettyä puhetta, mutta en tiedä, onko esiintyjä Cheek vai joku muu Suomi-räppäri.

Spotify ja Youtube ovat aivan mukavia välineitä vanhemman musiikin kuunteluun.

14/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannin uusinta vitun huudatusta kuunnellessa mietin että minkähän levypomon reittä pitkin tuokin on "artistiksi" noussut... :P

Minusta Sannilla on aivan ihana, pehmeä ääni! Tosin tykkäsin enemmän esim. Me ei olla enää me-kappaleesta, kun tuosta uusimmasta. 

Vierailija
15/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen kotona musiikkia, josta pidän ja autossa sitten radiosta kuulen tätä listamusiikkia. Suomalainen poppimusa ainakin on aivan järkyttävää kuraa. Kaikki taustat tehty koneella, autotune käytössä, kun laulajan ei tarvitse enää osata laulaa ja ne sanoitukset - voi taivas. Sanoituksissa alitetaan rimaa oikein urakalla.

Kauhea myötähäpeä syntyy noista.

Vierailija
16/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa, ei siitä muuta voi sanoa.

Vierailija
17/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis aika on kullannut muistot, koska listamusiikki on aina ollut kammottaa pasketta. 

Hmm, näin voi olla. Kyllä ennen vanhaan :) listat olivat hyviä, kun Jokamiehen listalla saattoi olla peräkkäin Eija-Sinikkaa, Deep Purplea, Markku Aroa ja Rolling Stonesia. :) Kai joku silloinkin oli sitä mieltä, että täyttä roskaa se oli.

Vierailija
18/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jo kauan tuntunut että moni tämänpäivän lista-artisteista ikäänkuin esittää artistia, sen sijaan että olisivat aitoja itsejään. Toki se tietyssä määrin kuuluu siihen juttuun se artisti-imago, mutta jotenkin nuo tuntuu niin feikeiltä, kun ei niillä ole edes mitään sanottavaa nykyään, pelkkiä rakennettuja ja tarkkaan harkittuja tuotteita. Tärkeintä on se miltä näyttää ja se että pääsee niihin artisti-piireihin, ihan sama millä keinolla, nuolemaan toistensa perseitä ja feattaamaan sitten jonkun toisen turhakkeen levylle. Ennen kaikki tuntui tekevän enemmän omaa juttuaan, vaikka vähän vastavirtaankin, bändit saattoi vähän ottaa yhteenkin, ei ajateltu bisnestä pelkästään etunenässä. Nykyään kaikki tuntuu laskelmoidulta, biisit on tylsiä ja keskittyy vaan siihen tarinaan joka on sitä samaa bailua ja kännäämistä, musiikki on täysin toissijalla. Räpistähän se paska on levinnyt muihinkin genreihin. Ennen keskityttiin tekemään hyviä biisejä, eikä joka kappaleessa tarvinnut korostaa sitä kuinka kovia ollaan bailaamaan, vaikka meno oli silloin varmasti vielä kovempaa kuin nylyään.

Vierailija
19/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittiä pukkaa..... aitaa vaan olla niin et jotkut on hyviä" sanoittamaan" ja osalla on omansa laatikossa:) Mä kuuntelin viimeksi Anne Mattilan uutta albumia ja oon jääny täydellisen koukkuun hänen omaa sanoittamaansa biisiin "matkalaukku"

Vierailija
20/53 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa listamusiikista on aina ollut mielestäni paskaa. Rahan ja suosion takia väännettyä, jota sitten vielä tungetaan joka tuutista niin kauan että väkisinkin massat alkavat aivopeseytyä siihen. Kyllähän sen huomaa, mitä ihmiset kuuntelee...

Tietenkin on sitten niitä yksittäisiä hyviä biisejä jotka pääsevät radioon, mutta yleensä nekin pilataan sillä toistuvalla soittamisella. Ja sitten on myös joitakin ns. paskoja biisejä, jotka riittävällä toistolla alkavat miellyttää korvaa, useimmiten jos ne ovat liittyneet johonkin mukavaan tapahtumaan vaikkapa kavereiden kanssa. Assosiaatiot ovat aika iso tekijä musiikin miellyttävyydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi