Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovasti koulukiusausta vastustetaan, mutta silti koulukiusaamisen uhreja halveksitaan

M26
23.03.2016 |

Lyhytaikainen, mutta suuresti vaikuttanut koulukiusaaminen aiheutti minulle ahdistusta ja itsetunto-ongelmia. Huomasin tämän vaikuttavan isosti siihen mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Aloin yllättäen kokea syrjintää, nauramista, kiusaaminen räjähti käsiin ja myös aikuiset ihmiset alkoivat halveksimaan, joka tietysti lisäsi ongelmiani, joka taas lisäsi kiusaamista ja halveksintaa entisestään.

Koulukiusaajat sen sijaan ovat kaikkien suosikkeja varsinkin aikuistuessa. Kiusaamisen ansiosta ovat saaneet itsevarmuutta, jolloin heitä pidetään arvossa ja kunnioitetaan samalla kun epävarmempia kiusattuja henkilöitä syrjitään ja halveksitaan, ts. pidetään kaikin puolin huonompina ihmisinä, varsinkin meitä miehiä.

Niille nuorille siis jotka haluavat arvostusta, ystäviä, parisuhteen ja menestystä työelämässä, on rehellinen elämänvinkkini tähän paskaiseen tämänhetkiseen yhteiskuntaamme seuraava: ole koulukiusaaja.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan tuo voi olla, mutta eipä sen murehtiminen kauheasti auta. Itsellänikin siis tausta rankasti koulukiusattuna, ja sen takia olin pitkääna ikuisenakin sosiaalisten tilanteiden pelkoinen, sos. tilanteissa kömpelö ja siksi syrjitty ja joskus kiusattukin. 

Jossain vaiheessa vaan totesin, että ei auta sen surkuttelu että maailma on sellainen kuin on, ehkä joskus vähän raaka ja epäoikeudenmukainenkin, joten nokka ylös ja kohti tulevaisuutta. Kyllä minä olen vuosien myötä saanut kehitettyä itselleni ihan hyvän itsetunnon ja oppinut myös toimimaan ihmisten kanssa. Työtä se vaati ja vasta yli kolmikymppisenä aloin olla sen verran itsevarma etten koko ajan ollut ahdistunut ja pelokas jos paikalla oli muita ihmisiä. Siltikin paljon parempi tarttua siihen työhön itsensä kanssa, kuin jäädä vaan ruikuttamaan ja valittamaan, että nyyh kun maailma on minun hajottanut.

Vierailija
2/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaaminen on hyväksytty pahe, sillä on tarkoituksensa yhteiskunnassa. Sen avulla erotellaan jyvät akanoista, kiusatut joko alkavat piiskata itseään koviin suorituksiin tai syrjäytyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisia koulukiusaajia: Timo Soini, Alexander Stubb, Duudsonien jätkät...

Vierailija
4/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai ne kiusaajatkin oppivat kun pääsevät kokemaan kiusatun vihanpurkauksen, joka voi ilmetä vaikka koulusurmana tai itsemurharäjäytyksellä tjsp. Mikä olisikin ihan oikein joillekin koulukiusaajille, perseestä revityille psykopaateille :)

Vierailija
5/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt mistä noin helvetin ruma jätkä on aivan loistavan itsevarmuutensa repinyt. No, nyt selvisi sekin asia. Ei voi kuin arvostaa.

Vierailija
6/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella ap sanoo, että etenkin miehiä syrjitään?

Vierailija
7/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen haluaisi kovasti olla eläinkunnan yläpuolella luomakunnan kruununa ja uskoa inhimillisyyteen minkä itse on keksinyt. kuitenkin ihminen lieneen raain laji kaikista eläinkunnan lajeista. Ns. kukkotappelu on siis sisällämme ja opitaan lapsena. Ainoa keino on opettaa empatiaa ja yhteisöllisyyttä jo kotona ja päiväkodissa. Nykyiset valtavat lapsilaumat mahdollistavat kiusaamisen jo päiväkodissa ja se jatkuu aikuisuuteen asti. Moni aikuinen ei tiedä käyttäytyvänsä huonosti ja moraalittomasti kun samalla tyylillä on pärjännyt aikuisuuteen asti. Työelämässä asia voidaan viedä eteenpäin ja siitä voi saada potkut. Koulussa tarvitaan paljon aikuisia ohjaamaan keskenkasvuisia taimia kasvamaan hyviksi. Jos kotitausta on huono on tulos myös huono. Moni eniten menestynyt taiteilija, yritysjohtaja ym on kuitenkin kiusattu joten ap sun teoria ei pidä paikkaansa. ehkä tarvitaan juuri se halua näyttää niille kiusaajille, että kehittyy niistä kiusaajista ohi paremmaksi. Ja voi näyttää pitkää nenää alikehittyneille? Kyllä aikuinen ihminen on vastuussa omista teoistaan. Jos aikuisena vielä huomaa pyrkivänsä satuttamaan tahallaan muita on omalla vastuulla hakeutua hoitoon. AP nenä pystyyn ja menoksi elämä odottaa!!

Vierailija
8/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen epävarmuus on paljon hyväksytympää kuin miehen epävarmuus.

Vierailija
9/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään miettinyt mistä noin helvetin ruma jätkä on aivan loistavan itsevarmuutensa repinyt. No, nyt selvisi sekin asia. Ei voi kuin arvostaa.

eli 1 duudsoneista oli kiusannut ja pyytänyt anteeksi kun tajusi virheensä. nykyään kiertävät kertomassa ympäri maata miten ei kannata tehdä ja hei kuka näistä olisi haluttava? no one.

Vierailija
10/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminen on hyväksytty pahe, sillä on tarkoituksensa yhteiskunnassa. Sen avulla erotellaan jyvät akanoista, kiusatut joko alkavat piiskata itseään koviin suorituksiin tai syrjäytyvät.

No aloitetaan sinusta sitten.

Vierailija
11/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sekoita omaa mielipidettäsi siihen miten asiat todellisuudessa ovat.

Vierailija
12/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ihmetyttää, ettei kukaan puutu tuohon Janssonin kiusaukseen. Vuosikymmeniä on tuo toiminta jatkunut. Järkyttävää.

Vierailija
13/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuota koulukiusausta ei ole pahemmin ilmennyt. Lintsauskiusausta kyllä oli usein kouluaikana.

Vierailija
14/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ylästeeni puolta luokkaa terrorisoinut jätkä oli verbaalisesti lahjakas "huumorin" heittelijä, joka romutti kolmessa vuodessa monta itsetuntoa. Varsinkin tytöistä moni ei saanut näkyä eikä kuulua koko yläasteen aikana ilman välitöntä irvailua.  Tää jätkä sai porskuttaa menemään, opettajiakin usein nauratti hänen heittonsa muista, ja vaikka vanhemmat ottivat yhteyttä kouluun, mitään ei tapahtunut. Vanhemmat olivat korkeasti koulutettuja, rahaa ja puitteet kunnossa. No tänä päivänä hänellä on arkkitehdin koulutus, kaunis vaimo ja asunto Helsingin kantakaupungissa. Monet muut luokkalaiset edelleen painivat sen kanssa, miten luottaa miehiin tai uskaltaa olla oma itsensä missään tilanteessa. 

Tosiaan tällaiset menestyjä-koulukiusaajat laativat luokan sosiaalisen hierarkian, ja myös muut ja aikuiset omaksuvat sen. Ne koulukiusaajat, joiden oma elämä on hakusessa ja kiusaavat kömpelömmin tuskin saavat samaa vaikutusta aikaiseksi muiden suhtautumiseen?

Aloittajalle toivon tsemppiä, olen raivoissani puolestasi, mutta kuten joku jo tässä totesi, koita olla antamatta kokemustesi määritellä sinua!

Vierailija
15/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoa naista pidetään söpönä ja viehättävänä, ujoa miestä pidetään täysverisenä luuserina.

Vierailija
16/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä koulukiusattuna eniten jälkikäteen on v*tuttanut juurikin se itsetunnon aleneminen pohjalukemiin. Sen nostaminen on todella vaikeaa varsinkin jos niitä huonoja hetkiä tulee vielä aikuisenakin. Ja totuus on se että huono itsetunto vaikuttaa kaikkeen, työstä parisuhteeseen.

Vierailija
17/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mistähän suorituksista on kyse? Kai tiedät että usein kiusatut ovat ne, joilla esim. koulu ja harrastukset sujuvat kympin arvoisesti? En syrjäytynyt täysin, mutta en voi sanoa että edes intensiivisen terapian jälkeen olisin jotenkin sinut tuon tarhasta lukion loppuun kestäneen jokapäiväisen armottoman henkisen pahoinpitelyn kanssa. Minut rikottiin, mutta silti olen naimisissa ja hyvässä työssä. Ei todellakaan jalostanut tai auttanut minua tuo pienen ikuisuuden kestänyt tauoton piina. Olen edelleen rikki, pakko vaan elää silti. mitähän viisastelua tähän keksisit?

Vierailija
18/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoa naista pidetään söpönä ja viehättävänä, ujoa miestä pidetään täysverisenä luuserina.

Minä olen ujo (ja aiemmin koulukiusattu nainen) ja ujouttani sekä epävarmuuttani on vain moitittu. Etenkin muuten miesten taholta.

Tekee tosi pahaa lukea, että joku on niin pihalla että luulisi tämän olevan "söpöä" ja "viehättävää". Mitätöintihän av:lla aina onnistuu.

Vierailija
19/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoa naista pidetään söpönä ja viehättävänä jos hän on myös nätti ja hymyilevä. Keskiverto kiusattu-ujo sen sijaan on synkän ja varautuneen ja pelokkaan oloinen, ja kyllä kiertää miehet kaukaa, ellei ole sitten todella poikkeuksellisen kaunis. Niitä kauniitakin usein pidetään ylimielisinä, kun ajatellaan että varautuneet eleet johtuu ylpeydestä ja tavisten halveksunnasta, ei ujoudesta.

Vierailija
20/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duudsonit kyllä kiertävät maata kiusaamista vastustamassa, nutta veloittavat käynnistään aika ison summan ja heistä tulee vain kaksi. Tai ainakin lapseni koululle ei ollut saatavilla kuin kaksi.

Eli eivät hyvää hyvyyttään vastusta kiusaamista, vaan ovat keksineet siitä bisneksen itselleen.

En vastusta heitä, mutta selvennän vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän