Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kovasti koulukiusausta vastustetaan, mutta silti koulukiusaamisen uhreja halveksitaan

M26
23.03.2016 |

Lyhytaikainen, mutta suuresti vaikuttanut koulukiusaaminen aiheutti minulle ahdistusta ja itsetunto-ongelmia. Huomasin tämän vaikuttavan isosti siihen mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Aloin yllättäen kokea syrjintää, nauramista, kiusaaminen räjähti käsiin ja myös aikuiset ihmiset alkoivat halveksimaan, joka tietysti lisäsi ongelmiani, joka taas lisäsi kiusaamista ja halveksintaa entisestään.

Koulukiusaajat sen sijaan ovat kaikkien suosikkeja varsinkin aikuistuessa. Kiusaamisen ansiosta ovat saaneet itsevarmuutta, jolloin heitä pidetään arvossa ja kunnioitetaan samalla kun epävarmempia kiusattuja henkilöitä syrjitään ja halveksitaan, ts. pidetään kaikin puolin huonompina ihmisinä, varsinkin meitä miehiä.

Niille nuorille siis jotka haluavat arvostusta, ystäviä, parisuhteen ja menestystä työelämässä, on rehellinen elämänvinkkini tähän paskaiseen tämänhetkiseen yhteiskuntaamme seuraava: ole koulukiusaaja.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaninen kouluissa loppuisi lähes kokonaan, jos vapaat sosiaaliset tilanteet siellä rajoitettaisiin minimiin.

Eli välitunneilla olisi yhteistä ohjattua toimintaa, jolloin kukaan ei seisoisi yksin. Kirkkoon ja liikuntapaikkaan käveltäisiin koko luokka open johdolla yhdessä yläasteellakin, eikä niin, että kiusattu kulkee yksin (ja pelkää, josko edes paikkaan löytää). Ja opettajat pättäisivät aina parit ja ryhmät. Ruokailussa olisi aina määrätyt pöydät.

Nillä toimilla ei kiusattu olisi niin silmiinpistävästi kiusattu ha ehkä kokobkiusaaminen ei edes alkaisi.

Vierailija
22/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duudsonit kyllä kiertävät maata kiusaamista vastustamassa, nutta veloittavat käynnistään aika ison summan ja heistä tulee vain kaksi. Tai ainakin lapseni koululle ei ollut saatavilla kuin kaksi.

Eli eivät hyvää hyvyyttään vastusta kiusaamista, vaan ovat keksineet siitä bisneksen itselleen.

En vastusta heitä, mutta selvennän vain.

Duudsonien Jukka oli koulukiusaaja, en tiedä miten suhtautuu kiusaamiseen tänä päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ap sanoo, että etenkin miehiä syrjitään?

Naisen epävarmuus on paljon hyväksytympää kuin miehen epävarmuus.

Älä sekoita omaa mielipidettäsi siihen miten asiat todellisuudessa ovat.

Ujoa naista pidetään söpönä ja viehättävänä, ujoa miestä pidetään täysverisenä luuserina.

Minä olen ujo (ja aiemmin koulukiusattu nainen) ja ujouttani sekä epävarmuuttani on vain moitittu. Etenkin muuten miesten taholta.

Tekee tosi pahaa lukea, että joku on niin pihalla että luulisi tämän olevan "söpöä" ja "viehättävää". Mitätöintihän av:lla aina onnistuu.

Naisen ujouteen suhtaudutaan kuitenkin paljon suopeammin kun miehen ujouteen. Ujoa miestä kiusataan paljon pahemmin kuin ujoa naista.

Vierailija
24/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujoa naista pidetään söpönä ja viehättävänä, ujoa miestä pidetään täysverisenä luuserina.

Minä olen ujo (ja aiemmin koulukiusattu nainen) ja ujouttani sekä epävarmuuttani on vain moitittu. Etenkin muuten miesten taholta.

Tekee tosi pahaa lukea, että joku on niin pihalla että luulisi tämän olevan "söpöä" ja "viehättävää". Mitätöintihän av:lla aina onnistuu.

Naisen ujouteen suhtaudutaan kuitenkin paljon suopeammin kun miehen ujouteen. Ujoa miestä kiusataan paljon pahemmin kuin ujoa naista.

Jaa-a. Itse olen it-alalla töissä, ja täällä on laumoittain ujoja nörttejä, mutta enpä usko että niitä kukaan kiusaa, ja kaikki ovat puolisonkin itselleen löytäneet. Ihan nuorena kyllä uskon että ujolla miehellä voi olla vaikeaa, mutta kas kummaa, sitten kun on akateeminen koulutus ja hyvät tulot, ja naisetkin alkaa tulla ikään missä perhe kiinnostaa eikä enää seikkailut, niin tasainen, rauhallinen insinöörimies onkin kovaa valuuttaa, vaikka olisi ujokin. 

Vierailija
25/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla jotain utopiaa se on kun sanotaan että koulukiusaajista itsestään tulee luuseri tulevaisuudessa. Omat kokemukseni omien kiusaajieni kanssa on juurikin se että he ovat itsetuntovampyyreitä jotka imevät nuoruudessaan muilta itseensä itsetuntoa ja se myös pysyy aikuiselämään saakka ja he ovat sitten tarpeeksi röyhkeitä menestymään jne.

Välillä mietinkin että pitäisikö toteuttaa joku niistä sadasta kostoskenarioista mitä on päässään miettinyt. No ei nyt ainakaan vielä mutta jos vuosien päästä löydän itseni tilanteesta että se elämä oli tässä ja millään ei ole mitään väliä niin ehkä sitten.

Vierailija
26/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa lastani (6 v.) kiusataan päiväkodissa. Kiusaaja ei myönnä mitään, ja kaikki tapahtuu aikuisten selän takana. Aluksi tilanteeseen ei puututtu mitenkään, kunnes aloin lyödä nyrkkiä pöytään. Se, mitä asialle sitten on tehty, on vikojen kaivelu uhrista. Kiusaajalle ei ole esimerkiksi pidetty puhuttelua tai mitään muutakaan.

Lapseni on liian kiltti poika, eikä osaa puolustaa itseään, vaan haluaa miellyttää kiusaajaa suostumalla rääkättäväksi.

Pk.n johtaja, ryhmän lto sekä kiusaajan vanhemmat ovat liittoutuneet, ja yhdessä sitä mieltä, että kiusaaja on empaattinen, reipas ja ihana poika, eikä varmasti kiusaa tahallaan. Otteet vain ovat välillä rajuja, ja oman lapseni pitäisi vetää rajat. Se, että kiusaaminen ei näy aikuisille, ja että lapseni oireilee pahasti, sivuutetaan täysin.

Kaikesta paistaa läpi se, että kiusaaja on lto:n suosikki ja lapseni "avuttomuus" inhottaa häntä, eikä hän haluaisi tehdä työtään lapseni kohdalla. Seuraavaksi aionkin mennä itse lapsen mukana päiväkotiin tekemään lto:lle kuuluvaa työtä: vahdin ettei kukaan pääse kiusaamaan lastani ja autan häntä puolustamaan itseään. Kaupunki maksakoon minulle ansionmenetyksestä.

Vierailija
27/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vähättely vaan jatkuu ja minulle tulee entistä paskempi olo epävarmana, noista ominaisuuksistani syrjittynä ja haukuttuna naisena... :(

Eikö sulla ole mitään tunteita?

Vierailija
28/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vähättely vaan jatkuu ja minulle tulee entistä paskempi olo epävarmana, noista ominaisuuksistani syrjittynä ja haukuttuna naisena... :(

Olin itse samalla luokalla todella ujon pojan kanssa jota hakattiin joka päivä. Ei ujojen tyttöjen tarvitse kokea suoranaista väkivaltaa juuri koskaan. 

Vierailija
29/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminen on hyväksytty pahe, sillä on tarkoituksensa yhteiskunnassa. Sen avulla erotellaan jyvät akanoista, kiusatut joko alkavat piiskata itseään koviin suorituksiin tai syrjäytyvät.

Toisia vie eteenpäin piiskaaminen ja mitätöinti, toisia kannustus. Ei ihminen ole huonompi jos ottaa mieluummin kannustuksen kuin haukkumisen.

Vierailija
30/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilokiusaaminen on pahinta ja sitä on vaikea selvittää. Lisäksi kiusaaja voi jatkaa sitä, valehdella / kieroilla ja tehdä aivan järkyttävää tuhoa toiselle.

Kuouluihin pitäisi tehdä selvät säännöt ja paneutua tähän piilokiusaamiseen sekä henkiseen väkivaltaan.

Olen sitä mieltä, että kouluissa pitäisi tehdä vielä Paljon kiusaamista estäviä suunnitelmia niin ,että kiusaaminen saataisiin loppumaan.

Kiusaajien pitäisi käydä psykologin vastaanotolla ja muutenkin saada koulusta ohjeita miten käyttäydytään.

Koska kiusaajan pään sisällä se vika on ,olkoon se sitten kateutta tai mitä tahansa tunnetta kiusattua kohtaan.

Vierailija
31/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse samalla luokalla todella ujon pojan kanssa jota hakattiin joka päivä. Ei ujojen tyttöjen tarvitse kokea suoranaista väkivaltaa juuri koskaan. 

Et itsekään usko tuohon.

Ja kyllä, olen joutunut seksuaalisen ahdistelun kohteeksi lukuisia kertoja. Suoranaisesti raiskatuksi en ole tullut, jotain hyvää sentään.

Vierailija
32/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa on tapana merkitä koulukiusaajan tietoihin mikäli tämä on jäänyt kiinni kiusaamisesta. Sitten kun tyyppi hakee yliopistoon, merkintä kiusaamisesta voi estää kouluun pääsyn. Saisi tulla sama käytäntö tännekin.

Vierailija
33/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa on tapana merkitä koulukiusaajan tietoihin mikäli tämä on jäänyt kiinni kiusaamisesta. Sitten kun tyyppi hakee yliopistoon, merkintä kiusaamisesta voi estää kouluun pääsyn. Saisi tulla sama käytäntö tännekin.

Tuohan on ihan kamalaa. Olen itse kiusattu, mutta silti en toivoisi, että jonkun mahdollisuudet elämässä menee lopullisesti pilalle siksi, että on LAPSENA tehnyt moisia typeryyksiä kuin kiusaaminen. Ei kaikki, tai edes suurin osa kiusaajista, ole mitään patologisia persoonallisuuksia jotka on loppuikänsä sadistisia kiusaajia. Monelle se kiusaaminen on vain vaihe, joka johtuu esim. omasta ahdistuksesta tai impulssikontrollin ongelmista.

Vierailija
34/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei? Minä jouduin yläasteella ottamaan sitä vastaan harva se päivä, ja olen naispuolinen koulukiusattu. Vessassa pääni saatettiin tunkea väkisin joukolla wc-pönttöön ja vetää pytty, liikuntatunnin jälkeisiä suihkuja pelkäsin henkeni edestä koska siellä tytöt pahoinpitelivät minua. Lisäksi kotimatkoilla luokan suosituimmat tytöt käskivät heihin ihastuneita poikia tekemään minulle kiusaa kuten ottamaan minulta väkisin polkupyörän ja heittämään sen ojaan, repimällä minulta repun pois tai kamppaamalla minut maahan. 

Vierailija
35/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaaminen on hyväksytty pahe, sillä on tarkoituksensa yhteiskunnassa. Sen avulla erotellaan jyvät akanoista, kiusatut joko alkavat piiskata itseään koviin suorituksiin tai syrjäytyvät.

Tai sitten hakkaamme kaltaisiltanne mulkuilta pään halki kun aika kypsyy.

Vierailija
36/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei? Minä jouduin yläasteella ottamaan sitä vastaan harva se päivä, ja olen naispuolinen koulukiusattu. Vessassa pääni saatettiin tunkea väkisin joukolla wc-pönttöön ja vetää pytty, liikuntatunnin jälkeisiä suihkuja pelkäsin henkeni edestä koska siellä tytöt pahoinpitelivät minua. Lisäksi kotimatkoilla luokan suosituimmat tytöt käskivät heihin ihastuneita poikia tekemään minulle kiusaa kuten ottamaan minulta väkisin polkupyörän ja heittämään sen ojaan, repimällä minulta repun pois tai kamppaamalla minut maahan. 

Joillakin kiusatuilla on näköjään tarve uhriutua kovemmin kuin toisilla kiusatuilla. Samat tyypit varmaan hehkuttavat naisen elämän helppoutta ja miehen elämän vaikeutta muutenkin tällä foorumilla. Helppoahan se on, kun ei naisena ole elänyt koskaan.

Vierailija
37/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan kamalaa. Olen itse kiusattu, mutta silti en toivoisi, että jonkun mahdollisuudet elämässä menee lopullisesti pilalle siksi, että on LAPSENA tehnyt moisia typeryyksiä kuin kiusaaminen. Ei kaikki, tai edes suurin osa kiusaajista, ole mitään patologisia persoonallisuuksia jotka on loppuikänsä sadistisia kiusaajia. Monelle se kiusaaminen on vain vaihe, joka johtuu esim. omasta ahdistuksesta tai impulssikontrollin ongelmista.

Olet väärässä. NYT-liitteessä oli juuri artikkelissa tutkittu, että suomalaisissa yliopistossa kiusaavista yli puolet myönsi olleensa kiusaajia jo alemmilla koulutusasteilla.

Vierailija
38/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaninen kouluissa loppuisi lähes kokonaan, jos vapaat sosiaaliset tilanteet siellä rajoitettaisiin minimiin.

Eli välitunneilla olisi yhteistä ohjattua toimintaa, jolloin kukaan ei seisoisi yksin. Kirkkoon ja liikuntapaikkaan käveltäisiin koko luokka open johdolla yhdessä yläasteellakin, eikä niin, että kiusattu kulkee yksin (ja pelkää, josko edes paikkaan löytää). Ja opettajat pättäisivät aina parit ja ryhmät. Ruokailussa olisi aina määrätyt pöydät.

Nillä toimilla ei kiusattu olisi niin silmiinpistävästi kiusattu ha ehkä kokobkiusaaminen ei edes alkaisi.

Kyllä. Tätä voitaisiin myös venyttää aikuistenkin maailmaan siinä mielessä, että mitä muuta se on kuin kiusaamista jos joku nainen/mies jää yksin?

Vierailija
39/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kiusauksen takia menestyjiä tule, vaan luonteenpiirteet on pienestä asti sellaiset (ulospäinsuuntautuneisuus, nokkeluus, kyky muiden manipulaatioon ja saamaan muut tykkäämään heistä)

Vierailija
40/42 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niistä kiusauksen takia menestyjiä tule, vaan luonteenpiirteet on pienestä asti sellaiset (ulospäinsuuntautuneisuus, nokkeluus, kyky muiden manipulaatioon ja saamaan muut tykkäämään heistä)

Ja HALU muiden manipulaatioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän