Voiko olla monta korkeakoulupaikkaa samaan aikaan
Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa kandidaatin tutkintoa, jonka saan valmiiksi ensi syksynä. Mietin hakisinko nyt toiseen koulutukseen, sillä aion kuitenkin vaihtaa alaa kandin jälkeen. Jos hakisin tänä keväänä ja mahd. jopa pääsisin sisään, voinko ottaa toisen yliopistopaikan vastaan, vaikka jatkan opiskelua vielä entisessä yliopistossani..?
Kommentit (14)
Ei voi olla. Yliopistosta aika äkkiä siirsivät pois kirjoilta kun otin AMK paikan vastaan
Itsekin olen kuullut että voisi olla.
Pari vuotta sitten olin päässyt kahteen yliopistoon(eri vuonna kumpaankin), mutta en tiennyt että voisi pitöä kahta samaan aikaan, joten luovuin kokonaan toisen opinto-oikeudesta.
-ap
Ja tarkoitan, että totta kai olen läsnäoleva vain yhdessä
Mielestäni voi olla vaik yksi opiskelupaikka kerrallaan yhdessä oppilaitoksessa. Olen kyllä kuullut, että joillain on opinto-oikeus useampaan pääaineeseen, mutta niitä ei saa pääsykokeen kautta.
Yhdellä hakukerralla voi ottaa vastaan vain yhden opiskelupaikan (amk ja yliopistot), vaikka olisi tullut hyvksytyksi kaikkiin hakemiinsa paikkoihin. Uuden haun voi tehdä vasta vuoden kuluttua. Käsittääkseni voi olla pari opiskelupaikkaa samalla kertaa, mutta kannattaa kysyä jostain instanssista, jossa asia tiedetään varmasti.
Voi olla vaikka kuinka monta opinto-oikeutta eri paikkoihin ja samaan paikkaan.
Ja ihan läsnäolevakin voi olla kaikkiin
Voi olla. Olen ollut kirjoilla kolmessa yhtäaikaisesti.
Anteeksi, miten voitte neuvoa noin päin helvettiä? Oon ollut tässä pari vuotta läsnä kahdella linjalla samassa amk:ssa ja yliopistolla yhdellä linjalla. Paikkoja ei voi ottaa vastaan kuin yhden vuodessa. Muuten ketään ei kiinnosta, ei tässä maassa sentään itsensä monipuolista koulutusta ole kielletty.
Tähän varmaan vaikuttaa se että ovatko koulutukset samaa tasoa. Yliopistossa haet ikäänkuin vaan toista tai kolmatta pääainetta mutta ammattiopintoihin/ammattikorkeakouluopintoihin yhdistämisessä voikin olla jo selittämistä
Voi olla, voi tehdä useampaa tutkintoa samanaikaisesti jos rahkeet riittää.
Vierailija kirjoitti:
Tähän varmaan vaikuttaa se että ovatko koulutukset samaa tasoa. Yliopistossa haet ikäänkuin vaan toista tai kolmatta pääainetta mutta ammattiopintoihin/ammattikorkeakouluopintoihin yhdistämisessä voikin olla jo selittämistä
Selittämistä kenelle?
Eikö se sääntö ole enää voimassa, että saa olla jos ne on otettu vastaan eri vuosina? Mä olin aikanaan kahdessa amk:ssa samaan aikaan, tosin poissaolevana toisessa.
Voi olla vaikka kymmenen, jos olet kaikkiin pyrkinyt ja päässyt erikseen.
Opintopisteet pitää kuitenkin olla yhdestä paikasta riittävä määrä, jotta olisit oikeutettu opintotukeen.