Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla monta korkeakoulupaikkaa samaan aikaan

Vierailija
23.03.2016 |

Opiskelen tällä hetkellä yliopistossa kandidaatin tutkintoa, jonka saan valmiiksi ensi syksynä. Mietin hakisinko nyt toiseen koulutukseen, sillä aion kuitenkin vaihtaa alaa kandin jälkeen. Jos hakisin tänä keväänä ja mahd. jopa pääsisin sisään, voinko ottaa toisen yliopistopaikan vastaan, vaikka jatkan opiskelua vielä entisessä yliopistossani..?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka kymmenen, jos olet kaikkiin pyrkinyt ja päässyt erikseen. 

Opintopisteet pitää kuitenkin olla yhdestä paikasta riittävä määrä, jotta olisit oikeutettu opintotukeen. 

Vierailija
2/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla. Yliopistosta aika äkkiä siirsivät pois kirjoilta kun otin AMK paikan vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kuullut että voisi olla.

Pari vuotta sitten olin päässyt kahteen yliopistoon(eri vuonna kumpaankin), mutta en tiennyt että voisi pitöä kahta samaan aikaan, joten luovuin kokonaan toisen opinto-oikeudesta.

-ap

Vierailija
4/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tarkoitan, että totta kai olen läsnäoleva vain yhdessä

Vierailija
5/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi olla vaik yksi opiskelupaikka kerrallaan yhdessä oppilaitoksessa. Olen kyllä kuullut, että joillain on opinto-oikeus useampaan pääaineeseen, mutta niitä ei saa pääsykokeen kautta.

Vierailija
6/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä hakukerralla voi ottaa vastaan vain yhden opiskelupaikan (amk ja yliopistot), vaikka olisi tullut hyvksytyksi kaikkiin hakemiinsa paikkoihin. Uuden haun voi tehdä vasta vuoden kuluttua. Käsittääkseni voi olla pari opiskelupaikkaa samalla kertaa, mutta kannattaa kysyä  jostain instanssista, jossa asia tiedetään varmasti.

Vierailija
7/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka kuinka monta opinto-oikeutta eri paikkoihin ja samaan paikkaan.

Ja ihan läsnäolevakin voi olla kaikkiin

Vierailija
8/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Olen ollut kirjoilla kolmessa yhtäaikaisesti.

Vierailija
9/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, miten voitte neuvoa noin päin helvettiä? Oon ollut tässä pari vuotta läsnä kahdella linjalla samassa amk:ssa ja yliopistolla yhdellä linjalla. Paikkoja ei voi ottaa vastaan kuin yhden vuodessa. Muuten ketään ei kiinnosta, ei tässä maassa sentään itsensä monipuolista koulutusta ole kielletty.

Vierailija
10/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän varmaan vaikuttaa se että ovatko koulutukset samaa tasoa. Yliopistossa haet ikäänkuin vaan toista tai kolmatta pääainetta mutta ammattiopintoihin/ammattikorkeakouluopintoihin yhdistämisessä voikin olla jo selittämistä

Vierailija
11/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, voi tehdä useampaa tutkintoa samanaikaisesti jos rahkeet riittää.

Vierailija
12/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän varmaan vaikuttaa se että ovatko koulutukset samaa tasoa. Yliopistossa haet ikäänkuin vaan toista tai kolmatta pääainetta mutta ammattiopintoihin/ammattikorkeakouluopintoihin yhdistämisessä voikin olla jo selittämistä

Selittämistä kenelle?

Vierailija
13/14 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sääntö ole enää voimassa, että saa olla jos ne on otettu vastaan eri vuosina? Mä olin aikanaan kahdessa amk:ssa samaan aikaan, tosin poissaolevana toisessa.

Vierailija
14/14 |
29.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi