Apua kaivataan! AMK-opinnot ei suju, joudunko lopettamaan?
Kirjoitin ylioppilaaksi ihan hyvillä arvosanoilla mm. pitkä matematiikka M, jne. Silti en ole osannut yhtään mitään ekana vuonna amk... Kyseessä siis insinööriala, ja nyt jo 4 hylättyä kurssia, ja meillä ei järjestetä uusintatenttejä.
Ongelma piileekin varmaan siinä etten ole koskaan joutunut tehdä mitään oppimisen eteen, kuin vasta nyt. Toisaalta alakaan ei pahemmin kiinnosta, mutta parempia vaihtoehtojakaan ei ole. Mitä ihmettä teen nyt?
Kommentit (20)
Alat lukemaan, laskemaan, elikä opiskelemaan. Ei,se niin vaikeata ole, pikkuisen joutuu perslihaksiaan kuluttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Alat lukemaan, laskemaan, elikä opiskelemaan. Ei,se niin vaikeata ole, pikkuisen joutuu perslihaksiaan kuluttamaan.
No niin aattelinki mutta miten noiden hylättyjen kurssejen kanssa? Potkitaanko pellolle koulusta?
ap
jos motivaatiota ei löydy, niin kannattaa keskeyttää. Mene ns. paskaduuniin toviksi, niin saat sitä motivaatiota jolloin voit palata kouluun.
Mikä ala? Itse aloitin tekniikan opinnot ja kirjoitin myös M:n pitkästä matikasta.
Etkö voi käydä noita hylättyjä kursseja uudestaan kun niitä seuraavan kerran tarjotaan? Itse en ole tämän kevään aikana edes käynyt koululla kun ahdistus on jatkuvaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin aattelinki mutta miten noiden hylättyjen kurssejen kanssa? Potkitaanko pellolle koulusta?
ap
Käy kysymässä opolta. Kyllä ne mielellään jotenkin järjestetään, koska valmistuneista opiskelijoista tulee koululle rahaa. Ei valmistumisia ihan helpolla estetä parin kurssin tähden.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Itse aloitin tekniikan opinnot ja kirjoitin myös M:n pitkästä matikasta.
Etkö voi käydä noita hylättyjä kursseja uudestaan kun niitä seuraavan kerran tarjotaan? Itse en ole tämän kevään aikana edes käynyt koululla kun ahdistus on jatkuvaa...
Automaatiotekniikka... No onnistuuku niiden käyminen, kun niitä on vain päivisin ja sitten sekottaa muut kurssit?
ap
Miten niin uusintatenttejä ei järjestetä? Ammattikorkeakouluissa pitäisi olla 3 uusinta/korotusmahdollisuutta, minkä jälkeen haetaan poikkeuslupaa lisäuusinnoille ja jos sitä ei myönnetä niin sama kurssi käytävä uudestaan kun se seuraavan kerran järjestetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Automaatiotekniikka... No onnistuuku niiden käyminen, kun niitä on vain päivisin ja sitten sekottaa muut kurssit?
ap
Meillä on melkein samat alat. Kyllä nuo varmasti jotenkin saa järjesteltyä, pahimmassa tapauksessa valmistuminen vaan hieman viivästyy.
Kannattaa tosiaan ottaa kuraattoriin yhteyttä.
Ihanko tota ei uusintatenttejä järjestetä?
Ei järjestetä uusintoja? Meillä pystyy jopa opettajan kanssa neuvotteleen uusinnan ajankohdasta, jos virallinen uusintatenttipäivä ei sovi. Ja uusiakin saa kahesti, sit jos ei pääse läpi pitää kurssi suorittaa uudestaan.
Kannattaa mennä jutteleen opon, koulutuspäällikön (tai millä nimellä teillä kutsutaan sitä joka vastaa koko oppialasta) tai tutoropettajan (kai teillä sellanen on?) kanssa. Tai sitten vaikka eka kysyyn opintosihteeriltä kenen puoleen kääntyä.
Hyvinkin voi olla, että huono menestys ja lukumotivaatio johtuu siitä, että oot tosiaan väärällä alalla. Yks kaveri sinnitteli 1,5v heikohkolla menestyksellä. Sit se päätti lopettaa. Nyt 1,5v myöhemmin alotti toisella alalla ja motivaatio, sitä myöten myös opintomenestys, on ollu ihan toista luokkaa.
Opiskelen itekki insinööriks AMK:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin uusintatenttejä ei järjestetä? Ammattikorkeakouluissa pitäisi olla 3 uusinta/korotusmahdollisuutta, minkä jälkeen haetaan poikkeuslupaa lisäuusinnoille ja jos sitä ei myönnetä niin sama kurssi käytävä uudestaan kun se seuraavan kerran järjestetään.
Meillä on vaan joka viikko koe ja jos ei saa yhteensä 8 kokeesta puolia pisteistä niin hylsy tulee ja thats it.
ap
Me ei voida neuvoa tuossa hylsyasiassa. Kysy neuvoa opolta.
Toi opiskelumotivaatio on asia, joka voi myös aueta opon kanssa. Voit tehdä esim ammatinvalintatestin.
Nyt motivaatiota kehiin ja opettelette opiskelemaan! Ottakaa yhteyttä opinto-ohjaajaan heti tänään, siitä se lähtee. Ette ole ainoita. Lukekaa tämän päivän iltiksestä insinöörien ylistyspuhe. Insseille riittää hyvin töitä jatkossakin, vaikka muille ei. Tsemppiä!
Miten tuo on mahdollista? Ite kirjoitin pitkästä matikasta B:n. Konetekniikkasta (amk) valmistun keväällä ja kaikki matikan kurssit on 5. Keskiarvokin on 3,3. Eikä ole juuri opiskelua vaatinut.
Miten on mahdollista, ettei ole uusintatenttejä? Meillä ainakin on joka kuukausi mahdollisuus uusia kaksi kurssia.
Niinpä miten on mahdollista. Ite en edes kirjoittanut matikkaa ja olin paska lukiossa. Nyt kaikki kurssit käyty 3 vuodessa ilman pahempia uusintoja ja hyvillä arvosanoin. Konetekniikan insinööriksi valmistun. Aijuu, olin heti alkuun päättäväinen pänttääjä ja nyt lopuksi kurssien eteen ei paljoa tarvii tehdä, kun alussa kulutti perslihaksia ja omaksui alan. En vaan voi käsittää noin montaa hylsyä... Istutko vaan siellä ja odotat arvosanoja?
Onko elintavat kunnossa? Päivittäinen liikunta ja ruokavalio hoidettu. Onko masennusta/adhd/kilpirauhaset katsottu? Teetkö joka päivä niitä hommia?
Amkeissa on todellakin tasoeroja.
Mee vaikka siivoamaan pariksi vuodeksi niin eiköhän se motiivi opiskella löydy sieltä jostain. Yleensä kurssit saa uusia tai korvata jotenkin.
Sait selville että opiskelu ei ole sun juttu. Ryhdy hakemaan töitä tai ammattikoulutusta.