Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helpostihan se sieltä ulos tuli, synnytyksestä

Vierailija
21.03.2016 |

https://www.facebook.com/IFeakingLoveScience/videos/1347886488565692/

En ymmärrä miksi naiset voivottelee jälkeläisensä synnyttämistä. Kaikki nisäkkäät niin tekevät, mutta vain ihmisnainen valittaa (tästäkin). Mikä homman nimi?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ps. Minulla on täysi oikeus subjektiiviseen ylpeyden kokemukseeni. Synnytys on ainutlaatuinen tapahtuma, josta on myös kiva kertoa omalle lapselle, esim. miten se meni. Tytär voi olla kiinnostunut asiasta oman synnytyksensä lähestyessä aikanaan.

Voithab sinäkin olla ylpeä siitä, että leikkaava lääkäri osasi viiltää vatsasi onnistuneesti?

No on toki, mutta ilmeisesti muut saavutuksesi ovat aika vähäiset jos jaksat tuntea oikein ylpeyttä ja ylemmyyttä tuollaisesta johon mikä tahansa nisäkäs pystyy.

No eihän pysty kun osa synnyttämään menevistä tärisee jo puolivuotta etukäteen että pikku pimppirepeää ja iik iik. Mulle etuoikeuksia ja leikkauksia mukavuuden takia, kyllä miehet maksaa! Meidän päävaivat!

Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki saisivat valita synnytystavan maksoi mitä maksoi. Lisäksi sille joka vahingossa valitsisi alatiesynnytyksen olisi tarjolla älytttömän tehokkaat kivunlievitykset.

Muutenkaan miehet ei koskaan mieti sitä mitä esim terveydenhuolto heihin rahaa kuluttaa heitä hoitaessaan esim kännivammoja hoitaessaan. Eikä tarvi yhdenkään naisen miettiä oman synnytyksen kohdalla.

Vierailija
62/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne eläimetkin välillä aika kovilla on. Ja kyllä nekin osaa huutaa.

Niitäkin täytyy joskus jopa auttaa!

Tämä oli kai provo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12 tunnin ponnistuksen jälkeen, leikattiin alapää auki ja kaivettiin sininen vauva ulos. Onneksi vauva oli kunnossa. Oma gyneni jaksaa aina taivastella arpia. 2 lasta, 2 jumitusta, 2 leikkausta.

Missä helvetissä olet muka joutunut ponnistamaan 12 tuntia? Selviäisikö sellaisesta edes hengissä. Omaani ponnistin 1,5h kunnes ottivat viimein imukupin käyttöön.

Vierailija
64/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis TAAS kerran sama vanha topic; kumpi on parempi sektio vai alatiesynnyttäjä!

Eiks kukaan voi potkia Ap:tä munille kun sehän on selkeästi mies kun aloittaa aiheesta että mitä sitä synnytyksestä valittamaan. Tunkis äijjä melonin perseeseensä ja ulostaisi sen sieltä suu supussa ja tulis vasta sitten tänne kirjoittelemaan.

Tämä !

Vierailija
65/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 tunnin ponnistuksen jälkeen, leikattiin alapää auki ja kaivettiin sininen vauva ulos. Onneksi vauva oli kunnossa. Oma gyneni jaksaa aina taivastella arpia. 2 lasta, 2 jumitusta, 2 leikkausta.

Missä helvetissä olet muka joutunut ponnistamaan 12 tuntia? Selviäisikö sell isesta edes hengissä. Omaani ponnistin 1,5h kunnes ottivat viimein imukupin käyttöön.

omaani ponnistin reilun puoli tuntia, ennen kuin ottivat imukupin käyttöön   kun sanoivat synnytyksen pitkittyvän turhaan ja 

Kun alkoi sydän äänet katoilla...12 tuntia...mikä vitsi !!

Vierailija
66/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen on kehittynyt liian isopäiseksi, evoluutio alkaa pikkuhiljaa pettämään meidät..

Vierailija
67/76 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mämmä ännä mäitöö glugluglu

Vierailija
68/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos sektio on keksitty.

Terveisin 2 pelkosektiota kokenut. Enempää ei lapsia tule. Hyvin menivät sektiot, ikinä en alakautta synnyttäisi. Ihmislapsi on järkyttävän iso äitiin nähden+ vieläpä pystyasento vaikeuttaa asiaa..eläimillä helpompaa.

Synnytin ja synnytän mahdollisuuksien mukaan kaikki lapseni alakautta. Ja olen ylpeä siitä.

T. Akateeminen äiti

Ja minä ylpeä sektioistani. Kaksi lastani syntyivät ilma suurta riskiä hapenpuutteesta tai erbin pareeseja. Minä pystyn pidättämään varmemmin virtsaa ja ulostetta, nautin seksielämästäni täysillä ja niin miehenikin. Minulla kun tuppaa tunto menemään leikkauskohdista, niin voin vain kuvitella jonkun epparin...

Synnytys on naisen vaarallisin hetki koko elämässä. Siihen kuolee sairaalassakin vuona 2016 sivistyneissä valtioissa lukuisia naisia. 

Kaikilla asioilla kun on puolensa. 

Minä olen synnyttänyt 3 alateitse. Minä pystyn pidättämään virtsaa ja ulostetta, nautin täysillä seksistä ja niin miehenikin. Minulla ei mennyt tunto, vaikka eppari tehtiin. Sehän on sillä puolella (väliliha) missä ei esim glitoris ja g-piste ole. Pari tikkiä laitettiin. Sektiossa tuntohäiriöitä tulee myös, ihmettelen ettet sitä pelännyt? Saattaa olla vaikka vatsan alapuoli tunnoton tai toinen jalka.

Vierailija
69/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on just näitä asioita joita ei saa koskaan sanoa. Mutta ihan oikeasti jos synnyttämisestä puhutaan niin sektio ei ole synnyttämistä, eikä vaadi äidiltä mitään. Se on synnytyttämistä, muuta tekee hommat ja itse vaan makaa. Alatiesynnytys on sellainen trippi että kyllä siitä selvinnyt saa olla ihan oikeasti halutessaan ylpeä itsestään. Lapsi on tietysti tulos molemmista, mutta erohan on sama että jos kiipeät itse Mount Everestille tai että sinut tuodaan helikopterilla. Näkymät on samat mutta kyllä se kiivennyt on tehnyt huimemman tempun. Anteeksi nyt kovasti mutta näin se on.

Vierailija
70/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos sektio on keksitty.

Terveisin 2 pelkosektiota kokenut. Enempää ei lapsia tule. Hyvin menivät sektiot, ikinä en alakautta synnyttäisi. Ihmislapsi on järkyttävän iso äitiin nähden+ vieläpä pystyasento vaikeuttaa asiaa..eläimillä helpompaa.

Synnytin ja synnytän mahdollisuuksien mukaan kaikki lapseni alakautta. Ja olen ylpeä siitä.

T. Akateeminen äiti

Siinä ei ole mitään aihetta ylpeyteen. Synnytyksessä pitää saada lapsi ulos äitinsä mahasta. Ei ole parempia tai huonompia tapoja synnyttää eikä kukaan ole mistään syystä parempi tai huonompi synnyttäjä kuin toinen. Alapää tosin on vahingoittumaton niillä jotka on leikkauksella synnyttäneet.

Onhan se hieman eri asia onnistuneesti saattaa ihmislapsi maailmaan kuin maata leikkurin pöydällä. Puhumattakaan siitä, että onnistunut alatiesynnytys on vauvan etu. Alatiesynnytetyt lapset saavat äidin normaaliflooran ja synnytys aktivoi fagosyyttisolujen tuotannon. Heillä on vähemmän allergioita ja esim. leukemiaa paremman solutuotannon vuoksi. Heillä on myös vähemmän mielenterveysongelmia ja pienempi kuolleisuus aikuisuudessa, sillä alatiesynnytys kehittää syntyvän vauvan stressinsietoa ja -säätelykykyä.

Kyllä, olen ylpeä. Ja hyvässä kunnossa synnytysten jälkeen.

Nimenomaan onnistuneen - mutta kuka tietää etukäteen onnistuuko synnytys vai tuleeko siinä vauvalle vaikka neliraajahalvaus?

Esikoiseni kuoli kohtuun 39+5. Synnytin hänet alateitse. Hänelle on varmaan haudassa tosi paljon hyötyä floorasta, fagosyyteista. Allergiakaan ei varmaan vaivaa, tuskin mielenterveysongelmatkaan. "Pienempi kuolleisuus aikuisuudessa" naurattaa tässä yhteydessä tosi paljon. - Eiköhän me kaikki lopulta kuolla syntymätavasta riippumatta?

Kolme elävää lastani on syntynyt sektiolla. Minua ei kiinnosta floorat eikä faunat - pääasia että he syntyivät elävinä ja terveinä eivätkä vammautuneet synnytyksessä.

Osanotot sinulle, varmasti kammottava tilanne :( Mutta siltikin sektiossa riskit on isommat:

"Vaikeita komplikaatioita esiintyy vain prosentissa kaikista synnytyksistä, mutta

keisarileikkauksiin liittyy niitä ja äitikuolleisuutta vähintään neljä kertaa enemmän kuin

alatiesynnytykseen. Merkittävän verenhukan riski on kolminkertainen verrattuna alatiesynnytykseen,

ja verenhukasta johtuvan kohdunpoiston vaara on keisarileikkauksen

yhteydessä kuusinkertainen. Riski kuolla keuhkoveritulppaan on 26-kertainen ja kohtutulehduksen

vaara 15-kertainen antibioottiprofylaksiasta huolimatta. Riskit lisääntyvät

seuraavissa raskauksissa varsinkin istukkaongelmien vuoksi. Elektiivisellä keisarileikkauksella

syntyneen lapsen sopeutuminen kohdunulkoiseen elämään käynnistyy hitaammin.

Synnytystavalla voi olla merkitystä myös myöhemmän terveyden kannalta. Vaikka

keisarileikkaus on nyky-Suomessa turvallinen, sille on riskien vuoksi oltava selkeä aihe." http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/duo/duo93493.pdf

Alatiesynnytys voi mennä pieleen, suuremmalla todennäköisyydellä sektiosta koituu pahoja jälkiseurauksia. Jos alatiesynnytys ei onnistu niin sektio ehdottomasti, muussa tapauksessa alatie.

Siis oletko ihan tosissasi?? Tämä ensimmäinen kertoo miten hänellä on lapsi kuollut kohtuun ja seuraavat ovat syntyneet sektiolla, niin sinä koet että tähän viestiin on tarpeellista vastata siten että kopioit netistä sektion riskejä!? Ei paljon järki päätä pakota näillä alatiefanaatikoilla.

Vierailija
71/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ensimmäiseni sektiolla, toisen alakautta epiduraalilla puudutettuna ja kolmannen alakautta ilman kivunlievitystä.

Oman kokemukseni perusteella valitsisin ehdottomasti alatiesynnytyksen ilman kivunlievitystä.

Synnytys sujui ihan omalla painollaan ja olin koko ajan tietoinen siitä mitä tapahtuu eikä tikkausta vaativia repeämiä tullut mihinkään. Toipuminenkin oli todella nopea.

Epiduraalin kanssa synnytys oli verrattavissa sektioon, ei ollut sellaista tunnetta,että olisin siinä aktiivisesti jotain tekemässä, odotin vain kätilön ohjeita milloin pitää alkaa ponnistamaan ja lähinnä tuntui että lapsi revittiin minusta ulos,repeämiä myös tuli.

Suosittelen siis lämpimästi, että edes yritettäisiin synnyttää alateitse ilman kivunlievitystä, kyllä elimistö alkaa kipua lievittämään kun tietty raja ylittyy.

Vierailija
72/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain ensimmäiseni sektiolla, toisen alakautta epiduraalilla puudutettuna ja kolmannen alakautta ilman kivunlievitystä.

Oman kokemukseni perusteella valitsisin ehdottomasti alatiesynnytyksen ilman kivunlievitystä.

Synnytys sujui ihan omalla painollaan ja olin koko ajan tietoinen siitä mitä tapahtuu eikä tikkausta vaativia repeämiä tullut mihinkään. Toipuminenkin oli todella nopea.

Epiduraalin kanssa synnytys oli verrattavissa sektioon, ei ollut sellaista tunnetta,että olisin siinä aktiivisesti jotain tekemässä, odotin vain kätilön ohjeita milloin pitää alkaa ponnistamaan ja lähinnä tuntui että lapsi revittiin minusta ulos,repeämiä myös tuli.

Suosittelen siis lämpimästi, että edes yritettäisiin synnyttää alateitse ilman kivunlievitystä, kyllä elimistö alkaa kipua lievittämään kun tietty raja ylittyy.

Ota myös huomioon se että olit yhden jo synnyttänyt alakautta ennen tätä toista kivunlievityksetöntä. Yleensä toinen synnytys on ensimmäistä helpompi, yleensä ensimmäisessä synnytyksessä repeää joka tapauksessa ja toisessa harvemmin. Siinä ei välttämättä siis epiduraalilla ollut vaikutusta lopputulokseen vaikka synnytyskokemukseen on varmasti ollut.

Vierailija
73/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota myös huomioon se että olit yhden jo synnyttänyt alakautta ennen tätä toista kivunlievityksetöntä. Yleensä toinen synnytys on ensimmäistä helpompi, yleensä ensimmäisessä synnytyksessä repeää joka tapauksessa ja toisessa harvemmin. Siinä ei välttämättä siis epiduraalilla ollut vaikutusta lopputulokseen vaikka synnytyskokemukseen on varmasti ollut.

Joo, näin olen ajatellutkin.

Kokemukseni voisi olla eri jos olisin ensimmäisen synnyttänyt ilman epiduraalia.

Mutta silti uskon että ilman kivunlievitystä ehtii paremmin mukautua synnytykseen oli se sitten ensimmäinen tai viides.

Vierailija
74/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Uli on katsonut synnytysvideon, hän voisi katsoa myös niitä videoita, missä miehet on pantu kokeilemaan sähköllä simuloituja kuukautiskramppeja ja supistuksia. Ne on kanssa hauskaa katsottavaa. Suurin osa naisista kun kuitenkin mm. käy normaalisti töissä samalla kun niistä menkkakrampeista kärsii. 

Vierailija
75/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mies? Mene vessaan ja koita pinnistää greipin kokoinen möhkäle ulos jostain ruumiinaukosta ilman että päästät ääntäkään. Tule sitten takaisin tänne kertomaan kuinka sujui.

Eipä sun logikka toimi sillä miehellä ei ole naisen _synnyttämiseen tarkoitettua_ reikää joka vielä löystyy synnytystä varten.

Vierailija
76/76 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ps. Minulla on täysi oikeus subjektiiviseen ylpeyden kokemukseeni. Synnytys on ainutlaatuinen tapahtuma, josta on myös kiva kertoa omalle lapselle, esim. miten se meni. Tytär voi olla kiinnostunut asiasta oman synnytyksensä lähestyessä aikanaan.

Voithab sinäkin olla ylpeä siitä, että leikkaava lääkäri osasi viiltää vatsasi onnistuneesti?

No on toki, mutta ilmeisesti muut saavutuksesi ovat aika vähäiset jos jaksat tuntea oikein ylpeyttä ja ylemmyyttä tuollaisesta johon mikä tahansa nisäkäs pystyy.

No eihän pysty kun osa synnyttämään menevistä tärisee jo puolivuotta etukäteen että pikku pimppirepeää ja iik iik. Mulle etuoikeuksia ja leikkauksia mukavuuden takia, kyllä miehet maksaa! Meidän päävaivat!

Jos miehet synnyttäisivät niin kaikki saisivat valita synnytystavan maksoi mitä maksoi. Lisäksi sille joka vahingossa valitsisi alatiesynnytyksen olisi tarjolla älytttömän tehokkaat kivunlievitykset.

Muutenkaan miehet ei koskaan mieti sitä mitä esim terveydenhuolto heihin rahaa kuluttaa heitä hoitaessaan esim kännivammoja hoitaessaan. Eikä tarvi yhdenkään naisen miettiä oman synnytyksen kohdalla.

Uhriutumista oikein olan takaa!

Miksi naiset ette muuta käytäntöä? Miksi vain ulisette uhreina?