Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko matalasta verenpaineesta mitään haittaa

Vierailija
21.03.2016 |

Googlen mukaan ei ja huimaaminen äkkiä ylösnoustessa näyttää kuuluvan asiaan. Mutta jos yläpaine on levossa jatkuvasti alle sata, tietääkö joku, onko siitä pitemmän päälle haittaa? Mulla sairaalassa mitattiin sitä moneen kertaan, koska se oli niin matala, vaikka saamani kohtaus tulee yleensä nimenomaan usein niille, joilla on korkeasta vereenpaineesta ongelmia. Ei sitä kommentoitu sen kummemmin, muuta kuin ihmeteltiin. Yli 90 se kuitenkin aina oli. Alapaine normaalimpi, 60-70 välillä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ainakin on sanottu, että tietää vaan pitkää ikää. Yläpaine huitelee siellä 90 -100 kieppeillä ja alapaine sitten 50-60, joskus jopa alle.

Silloin kun alapaine on olle 50, niin mua ainakin huimaa niin paljon, että oon muutamaan kertaan pyörtyny niin, että oon lyöny pääni eli kyllä siitä mun mielestä vaaraakin voi olla. Jossain vaiheessa söin tuohon lääkettäkin (ei ole tarkoitettu varsinaisesti alhaisen verenpaineen hoitoon, mutta nostaa kuitenkin painetta).

Vierailija
2/2 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla myöskin erittäin alhainen verenpaine ja ainoa "haitta" on, että ei pysty olemaan kovin pitkää kuumassa saunassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme