Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Han Solo = jännämies, Luke Skywalker = kiltti mies

Vierailija
21.03.2016 |

Leia sanoo tykkäävänsä kilteistä miehistä, mutta lankeaa jännämieheen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Darth Vader=törkyturpamies, joka väittää olevansa kilttimies, joka on jännämiehen vastakohta.

Muunlaisia miehiähän ei sitten ole. Ettäs tiedätte tyhmät, rumat ja helposti vietävissä olevat naiset!

Vierailija
42/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAROITUS! Tämänkin provosoivan keskustelun tarkoitus on vakiinnuttaa tietyt miehiä stereotyyppisesti kuvaavat termit NAISTEN sanavarastoon. Päämääränä on aivopestä naisia. Ottamalla termit omaan käyttöösi ja osaksi käyttämääsi kieltä, omaksut samalla näiden lassukoiden ajatusmaailman. Älä siis osallistu tähän kehää kiertävään keskusteluun jos olet eri mieltä. Viisainta mitä voit tehdä on arvioida kriittisesti haluatko sinä jakaa miehiä (tai naisia) keinotekoisesti kahteen ryhmään ja antaa ajattelusi ulkopuolisen ohjattavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leia sanoo tykkäävänsä kilteistä miehistä, mutta lankeaa jännämieheen.

Ois pitäny sun mielestä langeta omaan broidiin..?

Sitä paitsi, Leiakaan ei ole mikään kiltti naapurintyttö, joka retkahtaa ensimmäiseen vähän aktiisempaan mieheen, vaan ympäri galaksia nuoresta pitäen riehunut (Star Wars Rebels) kapinallinen, varsinainen jännänainen itsekin.

Vierailija
44/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetin hyvää argumentointia perustella jännämiesjuttujaan fiktiivisellä tarinalla, jonka on kirjoittaneet miehet :D

Fifty Shades of Grey on yksi maailman eniten myydyistä kirjoista. Sen on kirjoittanut nainen. Miksi miljoonat naiset haluaa lukea tarinaa jossa jännämies käyttää hyväkseen nuorta naista?

No en tiedä, mun mielestä harvinaisen tahmeaa scheissea. No, ei Twilightin fan fictionina alkaneesta tarinasta tietysti paljoa voikaan odottaa, mutta kuvittelin että olisin sentään jaksanut enemmän kuin 50 sivua. Ainoa syy miksi yritin lukea oli utelaisuus kun se on niin suosittu.

Vierailija
45/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut vetoa jännämiehiin. Voihan niitä olla hetken hauska katsella mutta oikeasti mä en tykkää pätkääkään mistään jännämiehistä. Haluan miehen olevan rehellinen, suora ja kiltti. Sitten ei haittaa vaikka olisi vähän komeakin.

Vierailija
46/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole tainnut katsoa Tähtien sota-leffoja, ellet tiedä Luken ja Leian olevan sisaruksia.

Eiväthän hekään tienneet ennen viimeistä osaa. Leia teki valintansa sitä edellisessä.

Oletko koskaan havainnut, että Tähtien sota on fiktiota, tarinan käsikirjoituksen on kirjoittanut mies? Olisitko vakavissasi toivonut, että käsikirjoitukseen olisi laitettu, että sisarukset olisivat panneet ja saaneet tietää sukulaisuudesta vasta jälkeenpäin? Tajuatko, että leffan juonenkäänteitä ei ole tapahtunut tosielämässä?

Nuo kommentit selittävät jotain tuosta jännämiesjankkaajasta. Hän elää mielikuvitusmaailmassa.

Fiktiota kyllä, mutta kuten kaikessa suositussa fiktiossa, se vastaa ihmisten toiveita. Ei kukaan katsoisi Star Warsia jos eivät pystyisi samaistumaan. Sama juttu vaikka siinä Fifty shades of Greyssa. Miksi on niin suosittu kirjasarja jossa ujo nainen haluaa tulla kusipäämiehen piiskaamaksi? Tuskin olisi suosittu jollei vastaisi naisten fantasioita. Jännämiehet kiehtoo fiktiossa ja ne kiehtoo tosimaailmassa myös.

Joo ja ei kukaan lukisi splatterpunkia ja muuta kauhukirjallisuutta, hirveitä ihmiskohtaloita perheväkivallasta sarjamurhaajiin, American Psycoa jne., ellei haluaisi tulla hakatuksi, nöyryytetyksi, silvotuksi tai säikytellyksi järjiltään. Totta tämä.

Vierailija
47/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leia on itsekin varsin turmeltunut nainen. Olen itsekin. Ei "hyvät" miehet halua minun kaltaistani naista. Eikä meillä ole mitään yhteistä!

Vai haluaisitko sinä, lassukka, naisen, joka on oikea wt-kulttuurin kulmakivi. En ehkä pukeutumiseltani, mutta sivistykseltäni. Amis, mt-ongelmat, nuoruudenaikainen sekakäyttö, läheisten päihdeongelmat, auktoriteettiongelma, arrogantti käytös, äkkipikaisuus ja epäsosiaalisuus.

Kykenetkö siis näkemään etten minä ole mikään madonna, en ole nainen joka katselee miehen sekoilua ja silittää päätä kun se kotiutuu. Minä heilun siellä mukana. Minä menen niiden pahojen poikien messiin koska en edes viitsi esittää olevani sen kummoisempi. Oman viiteryhmäni sisällä olen sivistynyt, tiedostava, fiksu. Sen ulkopuolella, sinun lassukan silmissä olen roskaa, wt, moukka. Enkä muuksi tule muuttumaan, kuten ei myöskään se paha poika. Vakka valitsee kantensa.

Olen näyttävä nainen. Käytännössä pääsen valitsemaan mieheni. Mutta miksi ihmeessä minä valitsisin sellaisen miehen jonka tiedän moralisoivan ja halveksivan minua ja valintojani? Miksi valitsisin irtoseksin, kun en saa siitä itse mitään? Siksikö, että sinulla on oikeus seksiin?

Omasta viiteryhmästäni voin löytää miehen joka hyväksyy minut. Mutta ei hänkään ole täydellinen. Ei kumpikaan meistä ole.

Vierailija
48/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä puhe mistä puute. Jännämies on lassukan oma salainen fantasia.

Jos jännämiehiä olisi, lassukka olisi ensimmäisenä jännämiesten ovilla kolkuttelemassa.

Vierailija
49/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylo Ren = "kiltti" mies (katkeroitunut ja syyttää epäonnistumisista kaikkia muita)

Kylo Renillä on kyllä vaikeaa, kun sekä isä että isoisä on jännämiehiä. Enokin tavallaan, koska en mä Lukea kyllä kiltiksi mieheksi sanoisi. Äitikään ei tainnut olla mikään pullantuoksuinen kotiäiti, eikös tuo ollut kenraali vastarintaliikkeessä. Koita siinä sitten kasvaa tervepäiseksi aikuiseksi. Ei ole ihme, että Kylolle tuli tarve etsiä itseään pahojen poikien porukasta. Mutta ei perkule sentään, ei sekään onnistu kun heti tulee vastaan nainen ja peittoaa Kylo-paran. 

Kylo Ren on kyllä ihan tyypillinen kilttimies, mikään ei onnistu. Ei edes se pahisten puolelle kääntyminen. Pahiksenakin se on surkea. No, sai sentään isänsä hengiltä.

Helevattu, menit sitten spoilaamaan. En olis koskaan uskonut, että se on av-palsta, missä nelisen kuukautta kestänyt työni Star wars -spoilereiden välttämisessä menee viemäristä alas. Osoittaa taas, että mihinkään ei kannata luottaa ja aina pitää olla varuillaan.

Vierailija
50/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähtien sodissa Palpatine on Anakinille jännämies.

Vierailija
51/52 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylo Ren = "kiltti" mies (katkeroitunut ja syyttää epäonnistumisista kaikkia muita)

Kylo Renillä on kyllä vaikeaa, kun sekä isä että isoisä on jännämiehiä. Enokin tavallaan, koska en mä Lukea kyllä kiltiksi mieheksi sanoisi. Äitikään ei tainnut olla mikään pullantuoksuinen kotiäiti, eikös tuo ollut kenraali vastarintaliikkeessä. Koita siinä sitten kasvaa tervepäiseksi aikuiseksi. Ei ole ihme, että Kylolle tuli tarve etsiä itseään pahojen poikien porukasta. Mutta ei perkule sentään, ei sekään onnistu kun heti tulee vastaan nainen ja peittoaa Kylo-paran. 

Kylo Ren on kyllä ihan tyypillinen kilttimies, mikään ei onnistu. Ei edes se pahisten puolelle kääntyminen. Pahiksenakin se on surkea. No, sai sentään isänsä hengiltä.

Helevattu, menit sitten spoilaamaan. En olis koskaan uskonut, että se on av-palsta, missä nelisen kuukautta kestänyt työni Star wars -spoilereiden välttämisessä menee viemäristä alas. Osoittaa taas, että mihinkään ei kannata luottaa ja aina pitää olla varuillaan.

Ikävä että spoilaannuit, mutta itselläni on spoilereita välttäessäni pyrkimys välttää kaikkia aihepiirin keskusteluja varmuuden vuoksi. Tämäkin oli aika selvästi SW-teemainen otsikkoa myöten. Ota jatkossa vielä tiukempi linja! :)

Vierailija
52/52 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten ole tainnut katsoa Tähtien sota-leffoja, ellet tiedä Luken ja Leian olevan sisaruksia.

Eiväthän hekään tienneet ennen viimeistä osaa. Leia teki valintansa sitä edellisessä.

Oletko koskaan havainnut, että Tähtien sota on fiktiota, tarinan käsikirjoituksen on kirjoittanut mies? Olisitko vakavissasi toivonut, että käsikirjoitukseen olisi laitettu, että sisarukset olisivat panneet ja saaneet tietää sukulaisuudesta vasta jälkeenpäin? Tajuatko, että leffan juonenkäänteitä ei ole tapahtunut tosielämässä?

Nuo kommentit selittävät jotain tuosta jännämiesjankkaajasta. Hän elää mielikuvitusmaailmassa.

Fiktiota kyllä, mutta kuten kaikessa suositussa fiktiossa, se vastaa ihmisten toiveita. Ei kukaan katsoisi Star Warsia jos eivät pystyisi samaistumaan. Sama juttu vaikka siinä Fifty shades of Greyssa. Miksi on niin suosittu kirjasarja jossa ujo nainen haluaa tulla kusipäämiehen piiskaamaksi? Tuskin olisi suosittu jollei vastaisi naisten fantasioita. Jännämiehet kiehtoo fiktiossa ja ne kiehtoo tosimaailmassa myös.

Joo ja ei kukaan lukisi splatterpunkia ja muuta kauhukirjallisuutta, hirveitä ihmiskohtaloita perheväkivallasta sarjamurhaajiin, American Psycoa jne., ellei haluaisi tulla hakatuksi, nöyryytetyksi, silvotuksi tai säikytellyksi järjiltään. Totta tämä.

"Tutkijoille yllätys oli, että huomattavan suuri osa naisista – 30–60 prosenttia – kertoi fantasioista, joihin liittyi alistumista kuten piiskatuksi, sidotuksi tai raiskatuksi tulemista."

http://www.hs.fi/elama/a1414996138375