Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vittuilee huonoista arvosanoistani

Vierailija
21.03.2016 |

Tiedän itsekin, etten ole maailman viisain ihminen.
Opiskelemme molemmat yliopistossa. Olen käynyt noin 70 kurssia, joista kahdeksasta arvosanana on 1/5, eli huonoin mahdollinen arvosana (tai tietysti 0/5 olisi vielä huonompi). Miehellä ei noita 1/5 kursseja ole ollenkaan, ja hän on alkanut huomauttelemaan minulle asiasta.
Tietysti ymmärrän, että nuo 1/5 kurssit eivät varmasti ole työnantajien mieleen, jos koskaan edes mitään työtä tulen saamaan. Puolustukseni voisin kuitenkin todeta pari asiaa:
1) Olen koko ajan opintojeni ohessa ollut töissä (mikä luonnollisesti vie aikaa opiskelulta ja näin ollen saattaa laskea joitakin arvosanojani), kun taas mieheni on ollut töissä vain kesäisin.
2) Minulla on myös opintopisteitä viiden vuoden edestä, vaikka olen opiskellut vasta neljä vuotta - miehelläni opintopisteitä on neljän vuoden edestä (ja hänkin on opiskellut neljä vuotta). Opintopiste =jokaisesta kurssista saa tietyn määrän opintopisteitä, kandiin vaaditaan vähintään 180 opintopistettä ja maisteriin 120 lisää.
No, on tässä se hyvä puoli että aion nyt mennä korottamaan nuo 1/5 arvosanat paremmiksi.... Mutta surettaa, kun mies ei asiallisesti keskustelu noista huonoista arvosanoistani, vaan kirjaimellisesti on jo pidemmän aikaa vittuillut niistä ja vertaa omiin arvosanoihinsa. Keskimäärin arvosanani ovat ihan normaaleja, keskiarvoni on 3/5.
Anteeksi avautuminen, parasta kai mennä Demi.fihin ulisemaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä oikeesti kummallista, että pitää tollasista asioista rääkyä. Ja vielä kummallisempaa on se, että sinä suostut tuollaista kuuntelemaan. Kasvata itelles selkäranka ja käske sen miehen pitää huolen omista asioistaan, jos ei osaa mitään järkevää sun asioista sanoa. 

Vierailija
2/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä oikeesti kummallista, että pitää tollasista asioista rääkyä. Ja vielä kummallisempaa on se, että sinä suostut tuollaista kuuntelemaan. Kasvata itelles selkäranka ja käske sen miehen pitää huolen omista asioistaan, jos ei osaa mitään järkevää sun asioista sanoa. 

Totesin aamulla, että olen jo ymmärtänyt olevani ali-ihminen ja kuulleeni aivan tarpeeksi arvosanojeni huonoudesta. Mies loukkaantui kommentistani.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte noloja molemmat ja kyllä, demi on sopivampi paikka tälle.

Vierailija
4/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha :D miehellä taitaa olla alemmuuskompleksi. Ehkä sen olisi pitänyt sittenkin ottaa amismuidu

Vierailija
5/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totesin aamulla, että olen jo ymmärtänyt olevani ali-ihminen ja kuulleeni aivan tarpeeksi arvosanojeni huonoudesta. Mies loukkaantui kommentistani.

Ap

Eli luulit, että marttyyriksi heittäytymällä saisit näpäytettyä miestä? 

Jos/kun mies jatkossa ottaa sun arvosanat esille, kieltäydy keskustelemasta. Älä selittele, älä mene puolustuskannalle, annat vaan olla.

Vierailija
6/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette molemaat yhtä idiootteja kun tuhlaatte aikaanne yliopistoissa. Opiskelkaa mieluummin käytännönläheinen ala, jolla saadaan Suomen asiat kuntoon. Yliopisto voisi myös tulla jo pikkuhiljaa tälle vuosisadalle jumalauta. Pänttäätte vieläkin  tietoa kirjoista saatanan kalkkikset.

Vierailija
7/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle ei oo mitään väliä onko sulla yksittäisistä kursseista ykkösiä vai korotatko kolmosiin.

Vierailija
8/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole työelämässä ikinä kysytty edes gradun arvosanaa.Tutkintotoditukseen tulee vain pääaineen keskiarvo.

Vierailija
9/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämies kautta menestyjämieshän se siellä taas kerran.

Vierailija
10/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuuntelisi mieheltä vittuilua missään asiassa. Minulle parisuhde on sitä että ollaan tiimi ja tuetaan toisia eikä olla kilpailemasssa. Muutenkin parisuhteen kuuluisi olla voimavara eikä jotain, mikä saa tuntemaan itsensä ja olonsa huonoksi.

Vierailija
11/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on outo. Opiskeletko samaa alaa kuin miehesi?

Vierailija
12/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle ei oo mitään väliä onko sulla yksittäisistä kursseista ykkösiä vai korotatko kolmosiin.

Totta. Työ menee kuitenkin sille tutulle pyrkyrille

Vierailija
13/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmistumassa lukiosta, mies valmistui kolme vuotta sitten ja hänellä on ollut pakkomielle vertailla meidän arvosanoja. Jos mulla on mennyt joku kurssi huonosti, niin oon saanut häneltä moitteita (joille oon sitten nauranut). Etenkin nyt YO-kokeiden aikana hän jatkuvasti jaksaa muistuttaa kuinka hän kirjoitti hyvät paperit ja kuinka mun pitäisi pyrkiä samaan. Nyt oon ymmärtänyt, että mun pitäisi miehen mielestä pyrkiä nimenomaan samaan, ei huonompaan tai parempaan. kun sain äikän tekstitaidon alustavat tulokset + esseekin meni hyvin eli aika varma L on tulossa ja iloitsin tästä hänelle, niin hän vaan murahti, että ei E ole huono arvosana. Hän siis kirjoitti E ja selkeästi häntä ärsyttää mun todennäköinen L vaikka hän on koko viime vuoden 'valistanut' kuinka äidinkieli on kaikista tärkein aine ja blablabla. En tästä nyt ihan hirveästi jaksa välittää, jätän miehen muutenkin kirjoitusten jälkeen.

Ehkä tämäkin kuuluisi demiin, mutta tuntuu mielettömän hyvältä avautua tästä.

Vierailija
14/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole työelämässä ikinä kysytty edes gradun arvosanaa.Tutkintotoditukseen tulee vain pääaineen keskiarvo.

Täh? Ei arvosanoja näkyviin ollenkaan? Teilläjän mielenkiintoinen todistus on.

Vierailija
15/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee nyt varmaan p-kaa niskaan, mutta onko järkeä opiskella yliopistossa, jos selviää siitä jatkuvasti rimaa hipoen? Työnantaja ei ehkä kysele arvosanoja, mutta tuollainen osaaminen ei välttämättä ole riittävää korkeakoulutusta vaativiin töihin.

Vierailija
16/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä ymmärtänyt vittuilevia ihmisiä. Leikkimielinen kiusoittelu ystävien kesken on asia erikseen, mutta että ihan yliopistossa, parisuhteessa ja vittuilee toiselle? Ei tuollaisille ihmisille voi muuta kuin toivoa pahoja asioita. Typeräähän se toki on mutta toivottavasti karma vielä jonakin päivänä raiskaa peräsuoleen.

Vierailija
17/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13: Minä olen kanssa valmistumassa lukiosta ja onneksi mies ei ole sitä käynyt, niin ei ala vertailemaankaan. En kyllä pahemmin miehelle edes kerro mistään arvosanoista vaikka ihan hyviä ovatkin.

Vierailija
18/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt oikeasti tosiaan pelkkää nokkimista ja arvostelua, vai yrittääkö miehesi keskustella asiasta oman tulevaisuutesi takia?

Minustakin kuulostaa vähemmän optimaaliselta ratkaisulta yrittää ahnehtia kursseja normaalia nopeammassa tahdissa ja saada ne läpi minimiarvosanalla. Oletko varma, että saat tuolla menolla kursseista irti kaiken sen osaamisen ja hyödyn, mitä tarvitset työelämässä, ja luultavasti jo graduvaiheessa? Kertomasi perusteella kuulostaisi järkevältä vähentää työtaakkaa ja keskittyä siihen, mitä olet tekemässä.

OT, ihan liian moni opiskelija, etenkin nainen, laittaa opiskeluaikaisen duuninsa opiskelun edelle. Luennot ja ei-pakolliset käytännön harjoitukset jätetään väliin, jotta voidaan istua kaupan kassalla. Tuloksena on alisuoriutuminen opinnoissa, verkostojen puuttuminen valmistuessa ja heikoksi jäävä osaaminen. Syynä on varmasti liika "kiltteys", ja huono omatunto jos on pomolle vaivaksi, mutta kyllä vaakakupissa pitäisi painaa myös varta vasten opiskelijaa varten järjestetyn korkeakouluopetuksen.

Vierailija
19/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

muutama kommentti. Ensinnäkin ap:n opintomenestys on mielestäni OK. Ei kaikkien tarvitse saada kursseista 5/5-arvosanoja. Varsinkaan, jos et ole ajatellut tutkijan uralle ryhtyä.

Toiseksi: yksittäisten kurssien arvosanoilla ei ole työnantajan kannalta paskankaan väliä. Sanon tämän suoraan, koska asia on juuri näin. Komppaan tässä täysin, aikaisempaa kirjoittajaa. Pieni merkitys saattaa olla kokonaisarvosanalla, mutta ei välttämättä silläkään. Olen itse ollut sekä valitsemassa uusia työntekijöitä että työhaastatteluissa ja koskaan - ja toistan koskaan - ei kurssien arvosanat ole ratkaisseet valintaa. Itse asiassa oikeastaan edes gradun arvosanalla ei ole ollut merkitystä. Tärkeintä on ollut muodollinen pätevyys eli näin on voitu taata tietty taso, tämän jälkeen oikea tyyppi ja sen jälkeen työkokemus ja muu osaaminen. Näin ollen noiden 1/5-kurssien uudelleen tenttiminen on täysin turhaa ja yksinkertaisesti hölmöä!

Kolmanneksi: miettisin aika lailla tarkkaan viitsisinkö olla yhdessä tuollaisen ääliön vittuilijan kanssa. Jos kaverilla ei ole muuta parempaa tekemistä kuin vittuilla (ja huom. päteä sekä nostaa omaa egoa) yksittäisten kurssien arvosanojen avulla, niin voisi olla aika pistää kaveri vaihtoon. Ja huom: olen siis itse mies.

Vierailija
20/23 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä ole mitään merkitystä jos muutamassa kurssissa on 1. Keskiarvo 3/5 on ihan riittävä. Ei mitään järkeä mennä korottamaan ellei ole joku olennainen yksittäinen kurssi esim. kieliopintoja.