Joudunko ottamaan pikavipin, jotta voin järjestää lapsen valmistujaisjuhlat
Olen laskeskellut etten saa mitenkään säästettyä rahaa parissa kuukaudessa.
Kommentit (34)
^ Totta kai olen tiennyt. On ollut paljon laskuja, joten rahaa ei ole jäänyt yli omien tarpeiden. Tili miltei joka kuukausi käy miinuksella.
Ei ole pallo järjestää isoja juhlia. Leivot kakun ja kutsut vain kaikkein läheisimmät sukulaiset.
Ehkä sä itse tiedät miten tärkeää juhlat on tai ei ole, jos ne on tärkeät niin varmaan myyt jotain, peset naapuruston ikkunoita tms ja keräät rahaa. Jos ne ei ole tärkeät, lupaat lapselle juhlien verran rahaa. ja makselet hänelle pikkuerissä-
Jos oot noin avuton, sitten varmaan pitääz
Itselläni tuli yllättäe iso hammasemontti ja rahaa ei siihen ollut.
Siivosin kotini turhista tavaroista ja myin eri palstoilla. Iso urakka, kesti 1/2 v ja rahtkossa.
Tällä hetkellä myyn ylimääräistä vainmyymisen ilosta. Rahat laitan säästöpossuu ja kun käyn keskustassa, vien ne pankkiin. On pesärahaa mm kummitytön yo lahjaa. 1,5 v päästä.
Myymisen vauhtiin kun pääsee, aina löytyy kotoa tarpeetonta.
Suosittelen
Valmistujaisjuhlat?
Eli kyseessä aikuinen ihminen.
Eikö hän itse järjestä juhliaan? Ylioppilasjuhlat perinteisesti järjestää vanhemmat, mutta en minä mitään maisterijuhlia lapsilleni ole järjestänyt.
Vierailija kirjoitti:
^ Totta kai olen tiennyt. On ollut paljon laskuja, joten rahaa ei ole jäänyt yli omien tarpeiden. Tili miltei joka kuukausi käy miinuksella.
Tää on aina jännä kommentti elämänkoululaisista että "LASKUJA" on paljon, ihan kuin ne laskut olisi jotain täysin yllättävää ilman omaa osuutta ilmaantuvia ihmeellisiä LASKUJA. Mitä laskuja, mitä niillä maksetaan?
Lainaa mielummin joltain sukulaiselta, jos vaan mahdollista. Noi pikavipit on helvetistä.
Kysy sossusta rahaa, yleensä ylioppilasjuhlat on maksettu harkinnanvaraisen tuen turvin ainakin mun kotikaupungissa.
Mistä tuollaiset laskut oikein kertyy? Onko juhlien tarkoituksena "näytttää muille" vai juhlistaa valmistunutta nuorta? Tarkoitan, että ei valmistujaisjuhlien järjestäminen nyt ihan mahdottomia maksa jos vain näkee hieman vaivaa suunnitellen tarkemmin sen mitä tarjoaa vieraille. - Valmistujaisjuhlissa kun ei usein ole sen kummempaa ohjelmaa.. Voisitko pikavipin assemasta hankkia tuloja vaikka luopumalla jostain vanhasta? Esimerkiksi myymällä kirpparilla / huutonetissä jotain....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on aina jännä kommentti elämänkoululaisista että "LASKUJA" on paljon, ihan kuin ne laskut olisi jotain täysin yllättävää ilman omaa osuutta ilmaantuvia ihmeellisiä LASKUJA. Mitä laskuja, mitä niillä maksetaan?
No esimerkiksi perheenjäsenen sairaalalaskuja ja lääkekuluja. ap
Vierailija kirjoitti:
Valmistujaisjuhlat?
Eikö hän itse järjestä juhliaan? Ylioppilasjuhlat perinteisesti järjestää vanhemmat, mutta en minä mitään maisterijuhlia lapsilleni ole järjestänyt.
Ammattikoulustakin valmistutaan.
Mutta aloittajalle: kahvitusta kummempaa tuskin tarvitsee järjestää. Olisiko sukulaisia, jotka voisi tuoda tarjottavia nyyttärimeiningillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi perheenjäsenen sairaalalaskuja ja lääkekuluja. ap
Jep näitähän ne aina on..... Mutta sen sijaan että kitiset täällä neuvoja, joiden tarkoituksena on kait kerjätä myötätuntoa ja perusteita, joilla sinun kuuluisi saada JOKU MUU MAKSAMAAN LAPSESI valmistujaisjuhla, voisit miettiä mitä itse voit tehdä. Myy tavaroita kirpparilla, aikaahan on vielä pari kuukautta. Ota pieni pankkilaina tai sitten se pikavippi, jos katsot etteivät rahasi riitä. Tosiaan, kyllä voit joutua ottamaan sen pikavipin, jos katsot että isot juhlat on järjestettävä. Se nyt vaan on niin, että ihan kaikkea ei kuitenkaan yhteiskuntakaan maksa. Ihmisten on pakko tehdä valintoja, jos eivät halua velkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistujaisjuhlat?
Mutta aloittajalle: kahvitusta kummempaa tuskin tarvitsee järjestää. Olisiko sukulaisia, jotka voisi tuoda tarjottavia nyyttärimeiningillä?
no tämähän ratkesi tällä kun selvisi että kyseessä on amiksesta valmistuva
amiksesta valmistumista tuskin tarvitsee juhlia joten jätä juhlat järjestämättä niin ei tarvitse ottaa pikavippiäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmistujaisjuhlat?
Siinä nyt ei mitään juhlimista ole, että on valmistunut elämämkoulusta.
^ Sinä kun olet noin viisas ja täydellinen niin mikset ole röissä vaan av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
^ Sinä kun olet noin viisas ja täydellinen niin mikset ole röissä vaan av-palstalla.
Etäpäivä
Miksei amiksesta valmistuva ansaitsisi juhlia?:) varmasti yhtä kovan työn tehnyt, kuin lukiolainenkin.
Miten olet ajatellut "vipin" maksaa takaisin?
Jos tähänkään asti ei ole mitään ekstraa jäänyt, niin miten sitten tulevaisuudessa?
Olet koko opiskeluajan tiennyt että lapsi valmistuu, ei kai se yllätys ollut.