ostatteko kahvipavut ja jauhatte itse?
Mikä ero siinä sitten on jauhettuun? Entä pavut? Lidlin papupussit onko kokemuksia?
Kommentit (25)
Kyllä. Käytämme Lidlin 100% arabica papuja (punainen pussi). On todella hyvää. Myös reissuilta tuodaan kahvia papuina. Jotenkin tuntuu että vastajauhetussa se aromi vaan on parempi.
Jep, meillä nyt semmoinen keitin, että jauhaa pavuista ja keittää kupin kerrallaan, mutta aiemminkin, kun keitin pannukahvia, aika usein jauhoin pavuista sähkökäyttöisellä myllyllä. Tuore jauhettu kahvi on maukkaampaa. Me emme ole tykästyneet Lidlin papuihin, kokeilleet olemme, meistä paras on ollut Meiran Cafe Arome Hieno papukahvi. Mutta makukysymys =)
En, mutta ostan 250 g pakkauksia jotka jauhetaan silloin kun ne ostan.
Ostan Lidlin kilon pussin papuja, tumma paahto. Pidän siitä ihan riittävästi. Menoja pitää tarkkailla ja tuo kahvi on edullista. Juon kahvini aina espresso + kuuma maito sekoituksena. Hyvää on.
Jauhan itse, se on mukavaa ja helppoa ja rakastan vastajauhetun kahvin tuoksua. Ostan papuja myös Lidlistä, koska ovat edullisia. Joskus ostan tyyriimpiä suoraan paahtimoiden liikkeistä. Hyvää ja aromikasta kahvia tulee kyllä Lidlinkin pavuista.
Vastajauhetussa on enemmän antioksidantteja.
Joo. Siirrytttiin jauhamaan itse pari vuotta sitten. En ole katunut. Pavut Lillistä.
Meidän jura jauhaa ja tekee espresson samssa laitteessa. Pavut milloin mistäkin.
Kuten kolmonen, eli kahvikone jauhaa nykyisin, ennen usein jauhoin itse. Lidlin kahvi on ok, matkoilta tuodaan myös. Paljon hyviä papuja löytyy tältäkin, mutta aika hintavia. Myös netistä saa tilattua edullisemmin.
Meillä on kahvimylly ja välillä jauhetaan. Ei kyllä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kolmonen, eli kahvikone jauhaa nykyisin, ennen usein jauhoin itse. Lidlin kahvi on ok, matkoilta tuodaan myös. Paljon hyviä papuja löytyy tältäkin, mutta aika hintavia. Myös netistä saa tilattua edullisemmin.
Siis täältäkin = Suomesta...
No nyt on ihan pakko mennä pyöräyttämään itselleen kupponen.
Vierailija kirjoitti:
Millaisista nettiosoitteista voisi tilata?
Esim Verkkokaupasta saa kahvipapuja aika edullisesti.
Kahvipapujen osto kertoo korkeasta status asemasta
Vierailija kirjoitti:
Onko se jotenkin halvempaa?
Ei ole halpaa, mutta oikeasta pakasta ostettuna kohtuuhintaista. Kyse on aromista...
kyllä tälläkin on kokeiltu lidlin, ikean ynnä spesiaali kahvikauppojen pavut. ihan ok mutta uusi maailma aukeni vasta kun rupesi itse paahtamaan vihreistä pavuista. tuoreus on tässä se pointti. paahdettu kahvi oli se sitten jauhettuna tai papuina pitäisi käyttää viikon sisällä paahtamisesta. sinänsä kokonaiset pavut ei tuo juuri lisäarvoa
Silloin tällöin, kahvimylly on, sellainen halpis Butler.
En.