Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän perheessä kuluu rahaa ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
21.03.2016 |

Kerro myös, kuinka monta hlöä perheeseen kuuluu.

Meillä kaksi asukkia, minä ja mies ja rahaa menee ruokaostoksiin noin 350e + ulkonasyömiset noin 50e/kk. Tuosta vois kyllä helposti pihistää satasenkin pois katsomalla tarkemmin mitä ostaa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-120e. Yksin asun ja lapsi joka toisen viikon luonani, jolloin tulee panostettua ruokaan enemmän. Yksin ollessa syödään halvalla. Mulla on ravintoetu, joten ei tarvi kotona paljoa syödä. Viikossa menee yksin ollessa about 20e. Lähinnä kahviin, maitoon ja johonkin roskaruokaan.

T. miess

22/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-120e. Yksin asun ja lapsi joka toisen viikon luonani, jolloin tulee panostettua ruokaan enemmän. Yksin ollessa syödään halvalla. Mulla on ravintoetu, joten ei tarvi kotona paljoa syödä. Viikossa menee yksin ollessa about 20e. Lähinnä kahviin, maitoon ja johonkin roskaruokaan.

T. miess

Mikä on ravintoetu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun poikaystävän kanssa, mutta meillä erilliset taloudet. Mulla yksin menee n. 250-300. Siihen sisältyy kaupasta ruuat+siivoustarvikkeet ym. perusostokset sekä ulkonasyömiset (joita ei ole kovin usein). Voisi mennä vähemmänkin, mutta rakastan ruuanlaittoa ja ostan usein erikoisempia aineksia. Sen lisäksi syön melko terveellisesti, joten mun keittiöstä ei löydy paahtoleipää, lenkkimakkaraa, jugurtteja ym, mutta kasviksia ja hedelmiä sekä tuoreita yrttejä pitää olla aina.

Vierailija
24/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-700 euroa, viime kuussa meni 650e. Kaksi aikuista, kolme lasta. Tuosa mukana myös vaipat, vessapaperit ym. Kaikki mitä voidaan, pyritään ostamaan kotimaisina tuotteina.

25/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500-700 euroa, viime kuussa meni 650e. Kaksi aikuista, kolme lasta. Tuosa mukana myös vaipat, vessapaperit ym. Kaikki mitä voidaan, pyritään ostamaan kotimaisina tuotteina.

Mitä ihmettä te oikein syötte, että pääsette noihin kuluihin? Minusta tuntuu että ihan sama mitä ostan kaupasta, niin 80-160e menee aina.

Vierailija
26/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun poikaystävän kanssa, mutta meillä erilliset taloudet. Mulla yksin menee n. 250-300. Siihen sisältyy kaupasta ruuat+siivoustarvikkeet ym. perusostokset sekä ulkonasyömiset (joita ei ole kovin usein). Voisi mennä vähemmänkin, mutta rakastan ruuanlaittoa ja ostan usein erikoisempia aineksia. Sen lisäksi syön melko terveellisesti, joten mun keittiöstä ei löydy paahtoleipää, lenkkimakkaraa, jugurtteja ym, mutta kasviksia ja hedelmiä sekä tuoreita yrttejä pitää olla aina.

Mitä epäterveellistä on jugurtissa? Etenkin maustamattomassa ja täysrasvaisessa luonnonjugurtissa? 

Vierailija
27/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein syötte, että pääsette noihin kuluihin? Minusta tuntuu että ihan sama mitä ostan kaupasta, niin 80-160e menee aina.

Teen aina perusostokset Lidlissä. To on tulossa tarjoukseen broilerin filepihvit hinta n. 8e/kg. En ostanu ttänään kun hinta oli n. 12e/kg. To ostan enemmän ja pakastan osan. Eli näin seuraan tarjouksia ja suunnittelen ostokset niiden mukaan, esim. 1kg porkkanaa maksaa Lidlissä 0,89e, paikallisessa S-marketissa 1,29e aika säästö kun meillä menee viikossa 2-3kg porkkanaa. Käytän niitä kasviksia ja vihanneksia jotka ovat juuri nyt edullisia. Teen ruuat itse, leivon leipää + sämpylöitä. Kaupan pullia ostamme harvoin, samoin mehuja. Keitän mehun itse marjoista.

28/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen aina perusostokset Lidlissä. To on tulossa tarjoukseen broilerin filepihvit hinta n. 8e/kg. En ostanu ttänään kun hinta oli n. 12e/kg. To ostan enemmän ja pakastan osan. Eli näin seuraan tarjouksia ja suunnittelen ostokset niiden mukaan, esim. 1kg porkkanaa maksaa Lidlissä 0,89e, paikallisessa S-marketissa 1,29e aika säästö kun meillä menee viikossa 2-3kg porkkanaa. Käytän niitä kasviksia ja vihanneksia jotka ovat juuri nyt edullisia. Teen ruuat itse, leivon leipää + sämpylöitä. Kaupan pullia ostamme harvoin, samoin mehuja. Keitän mehun itse marjoista.

Vaatii varmaan aika paljon järjestelemistä ja etukäteissuunnittelua? Meillä kukaan ei syö ns. normaalia perusruokaa; minä olen maitoallerginen, mies ja lapset eivät syö mitään lisäaineita eikä sokeria, eivätkä maitotuotteita. Kaikki pitää olla luomua. Pelkästään ruoan päättäminen on niin iso häsellys, etten jaksa enää ihmetellä mitä mikäkin maksaa. Kvinoaa, palkokasveja ja eri kaloja meillä menee paljon, samoin erilaisia kasviksia/hedelmiä/juureksia/marjoja meillä menee useita kiloja päivässä.  

Vierailija
29/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ruokaa tehdään usein vähintään pariksi päiväksi. Yleensä kerran viikossa on puuro/vellipäivä, joku pastaruoka, keitto,lihapullia tai vastaavaa ja lisukkeiksi salaattia. Iltapalalla leipää juustolla/leikkeleellä,puuroa,hedelmiä tai maustamatonta jogurttia. Lapset on vielä pieniä niin eivät syö kauheasti. Tosin vaippoihin menee kahdelle lapselle sitten senkin edestä. Ei osteta juurikaan eineksiä,sokerijogurtteja,muroja ym,mehuja tai limpparia.

Vierailija
30/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, n. 300e. Työpaikkalounaisiin n. 40e/kk eli osaksi eväillä mennään. Ulkonasyömisiin menee ehkä 80e/kk (oma osuus, syön enemmän ulkona kuin mies). Välillä tekee tiukkaa jos halutaan pysyä budjetissa. Lidlissä käydään pääasiassa ja täydennykset s-marketista tai k-kaupasta.

Vierailija
31/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ruokaa tehdään usein vähintään pariksi päiväksi. Yleensä kerran viikossa on puuro/vellipäivä, joku pastaruoka, keitto,lihapullia tai vastaavaa ja lisukkeiksi salaattia. Iltapalalla leipää juustolla/leikkeleellä,puuroa,hedelmiä tai maustamatonta jogurttia. Lapset on vielä pieniä niin eivät syö kauheasti. Tosin vaippoihin menee kahdelle lapselle sitten senkin edestä. Ei osteta juurikaan eineksiä,sokerijogurtteja,muroja ym,mehuja tai limpparia.

Ja olin tuo jolla menee 500-700e, tehdään ruokaostokset s-marketista, eikä osteta halvinta kuin harvoin.

Vierailija
32/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatii varmaan aika paljon järjestelemistä ja etukäteissuunnittelua? Meillä kukaan ei syö ns. normaalia perusruokaa; minä olen maitoallerginen, mies ja lapset eivät syö mitään lisäaineita eikä sokeria, eivätkä maitotuotteita. Kaikki pitää olla luomua. Pelkästään ruoan päättäminen on niin iso häsellys, etten jaksa enää ihmetellä mitä mikäkin maksaa. Kvinoaa, palkokasveja ja eri kaloja meillä menee paljon, samoin erilaisia kasviksia/hedelmiä/juureksia/marjoja meillä menee useita kiloja päivässä.  

Ei vaadi kun asian oppii. Meillä ei tarvitse olla luomua, kotimaisuus riittää. Maitotuotteet käyvät. Lisäaineita välttelemme eli syömme mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa. Meillä ei edes ole varaa syödä katsomatta hintoja.

Vierailija
33/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista, 350-500 euroa kuussa riippuen siitä, käykö vieraita. Sisältää kyllä viinit, kukkia, pesuaineita ym, mutta ei ulkona syömisiä.

Vierailija
34/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Meitä on 4 henkilöä, ei lemmikkejä. Rahaa ruokaan, pesuaineisiin, wc- ja talouspapereihin ym. menee kuukau.dessa 700-800 €. Muun kuin ruuan osuus tuosta on korkeintaan 100 €/kk.

Vierailija
35/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

750€, eikä yleensä meinaa riittää (tuossa vessapaperit ja pesuaineet mukana mutta niiden osuus pieni). Syömässä 3 henkeä arkisin, usein ruokavieraita viikonloppuisin.

Tosin nyt perjantaina tulossa iso porukka syömään ja rahaa mennyt (alko mukaan lukien) jo lähes 400€

Meillä on muuten sellainen systeemi, että vieraiden aiheuttamista lisäostoksista maksaa osan (n. Puolet) omistaan se, kumman vieraita on tulossa :D eli esim. Mun vanhemmat menee mun laskuun jne. Selkeitä yhteisiä kavereita ei juuri ole :D näin pysyy paremmin budjetissa, eikä esim. Mun tarvitse joutua maksumiehiksi miehen kaverien syömisistä :)

Vierailija
36/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 aikuista, n. 300e (tai £250 paikallista valuuttaa kayttaen). Tama sisaltaa siis vain ruoan, ei mitaan siivous- tai hygieniatarvikkeita.

En halua pihistella ruoasta kovin paljoa, koska yritamme syoda mahdollisimman terveellisesti, kaymme harvoin ulkona syomassa (taloudellisista syista) ja koska molemmat painamme pitkaa paivaa toissa, on toiden jalkeen ruoan valmistaminen (esim. vaikka tunnin kayttaminen ruoan valmistamiseen) aika stressaavaa. Tykkaan myos syoda monenlaisia ruokia, vaihtelu virkistaa.

Nipistan enemmin vaikka juuri ulkona syomisesta, take away kahvien ostamisesta, baarissa kaymisesta yms.

Vierailija
37/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

600 e ihmisten ruokiin 130e koirien ja kissojen ruokiin. 2 lasta, 2 aikuista, 2 koiraa, 6kissaa.

Vierailija
38/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

750€, eikä yleensä meinaa riittää (tuossa vessapaperit ja pesuaineet mukana mutta niiden osuus pieni). Syömässä 3 henkeä arkisin, usein ruokavieraita viikonloppuisin.

Tosin nyt perjantaina tulossa iso porukka syömään ja rahaa mennyt (alko mukaan lukien) jo lähes 400€

Meillä on muuten sellainen systeemi, että vieraiden aiheuttamista lisäostoksista maksaa osan (n. Puolet) omistaan se, kumman vieraita on tulossa :D eli esim. Mun vanhemmat menee mun laskuun jne. Selkeitä yhteisiä kavereita ei juuri ole :D näin pysyy paremmin budjetissa, eikä esim. Mun tarvitse joutua maksumiehiksi miehen kaverien syömisistä :)

No ei auta meidän tapauksessa:) Elämä, parisuhde, ystävät, koti, pankkitilit ja ruoka on ollut yhteistä jo 20v.

Vierailija
39/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä 2 aikuista ja 3 lasta, mutta usein täällä syö/kahvittelee myös miehen työntekijöitä. Noin 1000€/kk menee ruokakauppaan. Meillä juodaan valion maitoa ja syödään hyviä kotimaisia tuotteita, usein luomua, ei mitään halpiskamaa tai espanjassa muovipusseissa kasvatettuja tomaatteja...

Vierailija
40/40 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä on 2 aikuista ja kaksi pk-ikäistä lasta. Rahaa menee ruokakauppaan ruokaan, pesuaineisiin, vessapaperiin jne 400-500€ kuukaudessa. Asumme Norjassa.

Onko Norjassa ruoka halvempaa kuin Suomessa?

No, ei varsinaisesti. Jotkut jutut ovat halvempia, jotkut kalliimpia. Arvioisin, että hintataso on melko sama, kuin Suomessa - ehkä aavistuksen kalliimpaa on täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme