Turussa virpojia liikkeellä ÄIDIN kanssa!
Hieman kyllä ihmetyttää, miksi äidin pitää olla noin 7-vuotiaan virpojan esiliinana, kun vieläpä tutussa ja rauhallisessa lähiympäristössä virvotaan? Miksi tämänikäiset lapset saavat yleensä olla ilman vanhempia ulkona, ajella pyörällä ym., mutta virpomaan pitää äidin ängetä mukaan?
Naurettavaa.
Kommentit (28)
Ahneudella ei mitään rajaa.
Tarvitaan jo äiti kantaan karkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä taustoja. Älä tuomitse.
Siis kyse ei ollut vain yhdestä virpojasta vaan kaikki näkemäni alakouluikäiset tallustelivat äidin kanssa.
ap.
Onko alueesi sellainen, jolle on muuttanut paljon näitä joiden nimeä ei saa mainita? Täällä vanhemmat saattavat lapsiaan nykyään kaikkialle turvallisuussyistä. Ja aivan taatusti, siis jos ylipäänsä päästää lapsensa virpomaan tiettyihin kerrostaloihin, siellä pitää olla joku aikuinen mukana.
Jos turvapaikanhakijoita tarkoitat, niin täällä ei ole yhtäkään. Asutaan eräällä Turun arvostetuimmalla alueella. Kerrostaloja ei ylipäänsä montaa ole ja niidenkään asukkaita ei tarvitse pelätä.
ap.
Onko Turussa arvostettuja alueita? En tiennytkään. Ja miten kaikki muuten aina sattuvat asumaan arvostetulla alueella... 😄
Kyllä niitä varmaan Turussakin on ja jotkut asuu sellaisilla, vaikka se vantaalaisesta lähiöstä käsin voikin tuntua uskomattomalta.
Vantaa? Lähiö? Mitä ne on? Asun alueella, jossa harvoin taloja myynnissä, talojen hintahaarukka millin molemmin puolin. Sitä kutsuisin arvostetuksi, en jotain kälyistä okt-aluetta.
Joku ehkä arvostaa millin kämppää, joku taas arvostaa vähän edullisempaa
Kylhän ne äipät lähtee sen takia mukaan että saa katella mies tarjonnan jos onnistais
Vierailija kirjoitti:
On hiukan eri kun lapsi arkena tulee itse koulusta kotiin tai menee kaverin luo. Kuin mennä soittamaan tuntemattomien ovikelloja. Tästä syystä varmaan lapsilla mukana vanhemmat.
No niinpä. Nyt vähän järkeä päähän kauhistelijat. Ja jos virpojat niin kamalasti ärsyttää, voi laittaa sievän lapun oveensa "ei virpomista, kiitos". Oma poika ei ole koskaan ollut halukas/kiinnostunut virpomisesta, mutta jos olisi ollut, niin taatusti olisin kiertänyt mukana. Minusta oikeastaan 9-10 vuotiaat, jotka olisivat tarpeeksi vanhoja virpomaan omin päin, ovat jo vähän liian vanhoja koko virpomistouhuun, kyllä se on ihan pienten ja 1-2-luokkalaisten juttu.
Meidän kaikilla virpojilla oli joko vanhempi 12-13v sisarus tai vanhempi mukana. Minusta ihan mukavaa, olivat vähän kuin kuoronjohtajia, jos kiitos oli unohtua pieni katse riitti ja iloinen kiitos tuli.
Itse olin mukana kun ekaluokkalainen lapseni ja hänen ystävänsä kävivät virpomassa. Lähinaapurit he kävivät keskenään mutta sukulaisten ja luokkakaverien luona kävimme yhdessä. Lapset eivät vielä liiku liikenteessä ilman aikuista. Ovella he tietenkin hoitivat virpomisen keskenään ja jäin itse kauemmaksi odottelemaan. Tämä siis Helsingissä ja arvostetulla alueella kuten kaikkien muidenkin kommentoijien asuinalueet;)
Voi näitä kommentteja taas...
Mutta itse ap:n aloitukseen olisin kertonut oman vastaavan ajantuskuvioni, joka edelleen saa nolostumisen punan nousemaan kasvoilleni. Ihmettelin ystävälleni eräässä tilaisuudessa miten outo eräs perhe on. Äiti nyhjää isojen alakoululaisten lasten kanssa leikkimässä metrin päässä lapsista. Koko perhe lähes yhden neliön alalla. Olisin voinut vajota häpeästä maan alle, kun ystäväni kertoi lasten joutuneen erään läheisen pahasti hyväksikäyttämäksi ja asia oli vasta tullut ilmi.
Annetaan siis kaikkien perheiden hoitaa se virpominen ihan just niin kuin itse haluaa. Tuskin ap:n tapauksessa tästä on kyse, mutta joku syy äidin mukanaoloon on ollut ja se heille suotakoon.
Minäpä taas asun arvostetussa vantaalaisessa lähiössä : )