kiva harrastus AIKUISELLE
Kertokaa teidän kivoista harrastuksista. Haluaisin aloittaa uuden harrastuksen. Sellaisen, josta voisi oikeasti innostua. Nyt etsin jotain muuta kuin tyyliin kuntosali, jumppa, lenkkeily yms. osastoa. Miekkailu voisi houkutella. Tuleeko muita ideoita mieleen?
Kommentit (81)
Maalaus, vesiväreillä tai sekoittelemalla tekniikoita. Kunhan pensseli pysyy kädessä, niin siitä se lähtee!
Mainostan omia harrastuksiani: lenkkeily/retkeily ympäri vuoden (metsässä kävellen, kuntoradalla hölkäten tai sauvakävellen), melonta kesällä ja hiihto talvella. Sisälajeina kirjojen lukeminen ja ruuanlaitto sekä leipominen. Parasta on se, ettei ole mitenkään aikaansidottuja nuo harrastukset ja kotoa pääsee hyvin kaikkeen muualle paitsi melomaan kun ei asuta rannalla. Mut jos liittyy seuraan niin saa usein säilyttää oman aluksensa seuran varastolla rannassa.
Keilailu on hyvä harrastus joka sopii kaikille iästä ja sukupuolesta riippumatta..
Keilailu, tanssiminen, lavis, karaoke, frisbeegolf, retkeily, patikointi, sudokut, leipominen, penkkiurheilu.. itse myös haluaisin harrastaa sulkapalloa, melontaa, kalastusta, pilkillä käyntiä, moottorikelkkailua ja matkailua, mutta en yksin..
Poiden pyöritys tai vannetanssi! Fyysistä tekniikkaa ja aivoja harjoittavaa, myös tanssillista puolta mahdollista yhdistää pyörittelyyn. Ei välttämättä vaadi urheilullisuutta kuitenkaan, mutta tekee hyvää koordinaatiolle. Tekee vaikutuksen varmasti katsojiin ja oppimiseen jää koukkuun. Pitäjänmäen aseman vieressä hyvät opet!
Vierailija kirjoitti:
Partio, aikuisenakin voi aloittaa! Kaivataan paljon toimintaan vetäjiä, ruuantekijöitä, remppaajia..
Mutta eihän tuossa ole mainittu mitään partiotouhua. Tai kun sanotaan, että partion voi aloittaa aikuisena olettaisin, että silloin opittaisiin niitä partiotaitoja eikä vaan toimita ohjaajana. Vähän kuin sanoisi, että ala harrastamaan viulun soittoa ja sitten pääsetkin järjestämään jotain viuluretkiä lapsille. Ei ihan sitä mitä ajattelin.
Aikuisten muodostelmaluistelu, jos luistelutaitoja löytyy.
Naurujooga!! Hauskaa ja terveellistä. :)
Ainakin itse tykkään pelata airsoftia pmksoftin peleissä. Uusille pelaajille on pyssyt tarjolla lainaan ja peliporukka on mukavan rento. Ei tarvitse edes talvisin hangessä rämpiä, kun on sisäkenttä.
Minä aloitin suunnistuksen muutama vuosi sitten. Suosittelen.
Metallin etsintä ja aarteen etsintä
Vanhojen tuolien entisöinti.
Villapuseroiden kutominen plus päähineet ja huivit... Kaikki koko perheelle!
Ompele jotain - vaikka kietaisuhame niiden päivien varalle kun et enää mahdu nykyisiin. Ainakin musta ja sitten voit tehdä näitä useampia. Kaavatkin voisit aikaansaada ihan itse.
Piirtäminen - ei maksa mitään kuin kasan A4 paperia ja lyijykyniä ja sitä voi harrastaa muksujen kanssa ja se voi levitä laajemmaksi kuvataideharrastukseksi.
Opettele soittamaan pianoa tai kitaraa ja rupea harrastamaan laulua ja siis opettelemaan kivoja biisejä.
Kirjoita omaelämänkerta viiden vuoden jaksoissa ja pidä tästä lähtien päiväkirjaa. Kirjoita enkuksi niin ylläpidät kielitaitoa ja ehkä jopa kehityt. Kirjoita kaunolla - on tärkeää ja sen voit liittää tuohon piirustusharrastukseen.
Laita mahdollisimman halpoja, mutta hyviä ruoka- ja leivonnaisreseptiä ja tee niistä kaunolla keittokirja jossa myös itse ottamiasi kuvia.
Seuraa jotain sarjaa... Tosi hyvä on ollut Milanon naisten paratiisi. Kivoja vaatteita, autoja sun muuta aikojen takaa ja ihmissuhteita sun muuta joita voisi olla oikeassakin elämässä.
Riittääkö nämä? Tule vierailemaan mun blogiin,
Nimimerkki: paintersgallery.blogspot.com
P.S. Kirjoitin näin paljon kun en just nyt saa yhtään mitään aikaiseksi ja olisi niin paljon mitä vois tehdä... siis voisi, mutta kun ei niin ei...
Kilpacheerleadingiä aikuisten alkeisryhmässä.
Taiji! Vähän niin kuin joogan ja kamppailulajien yhdistelmä, yhdistää mielen rauhoittumista haastavaan liikekoordinaatioon ja kyllä tunneilla myös hikoilee, paljon staattisia asentoja. Itse tykkään paljon enemmän kuin joogasta, sillä taijissa ollaan pystyasennossa ja se on jotenkin mielenkiintoisampaa. Sehän on siis kamppailulaji, mutta käytännössä monissa seuroissa ei tehdä välttämättä ollenkaan kamppailusovellutuksia vaan opetellaan vaan liikesarjaa. Edistyessä voi opetella myös miekka- tai viuhkamuotoa.
Vapaaehtoistyö esim. vanhusten parissa. Voi käydä vaikka vanhainkodissa lukemassa kirjaa, runoja tai vain juttelemassa hetken. Ei tarvitse koulutusta ja on todella antoisaa itselle, vanhukselle sekä hoitajillekin. Lapsetkin voisi viedä mukana, tai koiran (sinullahan ei siis ollut, mutta jos muilla on), useimmat vanhukset ovat todella innoissaan pikkuisista ja hauvoista.