Klamydia ja raskautuminen
Hei! Saisiko täältä vertaistukea/tietoa/kannustusta?
Minulla todettiin klamydia noin 7 vuotta sitten, ei mitään hajua kuinka kauan tämä paska oli minussa ehtinyt muhia.
Exäni kanssa oltiin ilman ehkäisyä pari vuotta ilman raskautumista, nykyisen mieheni kanssa syksystä saakka ilman raskautumista.
Jotenkin haluan kuvitella, että en tullut exälleni raskaaksi koska niin ei vaan ollut tarkoitus. Nyt kuitenkin takaraivossa kaivelee, tuleekohan minusta koskaan äitiä?
Olen varannut ajan gynekologille. Mitä hän voi nähdä/tehdä? Aiemmin kun olen kysynyt näyttääkö kaikki normaalilta, vastaus on aina ollut "kaikki näyttää olevan kunnossa", eli eivät ainakaan ole nähneet mitään poikkeavaa.
Löytyykö tätä kautta ketään jolla mahdollisesti ollut klamydia pidemmän aikaa, mutta kuitenkin onnistunut tulla raskaaksi?
Kommentit (32)
Lähettää eteenpäin tutkimuksiin, esim.aukiolotutkimus kertoo paljon. Vaginaaliultralla nähdään vain tietyt asiat
Vierailija kirjoitti:
Turha itkeä kun paska on jo housussa.
Kiitos kannustavista sanoistasi. Ei ehkä kuitenkaan sellainen kommentti jota aloituksellani hain.
Vierailija kirjoitti:
Lähettää eteenpäin tutkimuksiin, esim.aukiolotutkimus kertoo paljon. Vaginaaliultralla nähdään vain tietyt asiat
Tarkoittaako aukiolotutkimus huuhtelua?
Itselläni todettiin sukupuolitautitestissä klamydia reilu parikymppisenä. En ole 100% varma, mutta luultavasti ehti olla oireettomana muutaman vuoden. Kyllä kadutti nuoruuden sähläilyt! Välillä hirvitti onko tehnyt tuhojaan ja aiheuttaako lapsettomuutta. Kuitenkin tulin reilu kolmekymppisenä raskaaksi heti kun annoimme sille mahdollisuuden. Eli älä vielä panikoi. Ei välttämättä ole aiheuttanut sinulle lapsettomuutta. Mutta valitettavasti on se toki mahdollista. Gynegologi tutkii ja sitten olet paremmin selvillä mikä tilanne.
Hoidettiinko tauti milloin? Vai ehditkö tartuttaa sen exällesi?
Vierailija kirjoitti:
Viesti jäi kesken. Koska jos harrastitte suojaamatonta seksiä kun et vielä tiennyt taudista, on mahdollista, että exäsi sai taudin myös eikä näin ollen voinut siittää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti jäi kesken. Koska jos harrastitte suojaamatonta seksiä kun et vielä tiennyt taudista, on mahdollista, että exäsi sai taudin myös eikä näin ollen voinut siittää lapsia.
Miten klamydia vaikuttaa miehen hedelmällisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten klamydia vaikuttaa miehen hedelmällisyyteen?
No onhan se mahdollista.
No ei vaikuta miehen hedelmällisyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne oli silloin se, että olimme exän kanssa olleet yli 3 vuotta yhdessä kun hakeuduin hoitoon pitkä aikaisten alavatsakipujen sekä jatkuvan vuodon takia. Testejen jälkeen ilmoitettiin, että klamydia positiivinen ja minun tulee ilmoittaa nimet niistä kenen kanssa olen harrastanut seksiä viimeisen kolmen vuoden aikana. Ei minulla ollut antaa muuta nimeä kuin se exä jonka kanssa seurustelin silloin. Hän kävi testeissä ja sai negatiivisen tuloksen. Siinäpä lääkäreiden kanssa ihmeteltiin, mutta meille todettiin että se ei aina tartu miehelle. Tiesin että en itse ollut kenenkään muun kanssa ja exä vakuutteli että ei hänkään. Yli 3 vuotta oli kuulemma kuitenkin liian pitkä aika kantaa klamydiaa oireettomana. Erosimme 2012 ja sain jälkeenpäin kuulla, että olihan hän pettänyt. Tyhmä sinisilmäinen minä.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni todettiin sukupuolitautitestissä klamydia reilu parikymppisenä. En ole 100% varma, mutta luultavasti ehti olla oireettomana muutaman vuoden. Kyllä kadutti nuoruuden sähläilyt! Välillä hirvitti onko tehnyt tuhojaan ja aiheuttaako lapsettomuutta. Kuitenkin tulin reilu kolmekymppisenä raskaaksi heti kun annoimme sille mahdollisuuden. Eli älä vielä panikoi. Ei välttämättä ole aiheuttanut sinulle lapsettomuutta. Mutta valitettavasti on se toki mahdollista. Gynegologi tutkii ja sitten olet paremmin selvillä mikä tilanne.
Kiitos! Tämä lämmitti :) tässä lähennellään 30 kovaa vauhtia itsekin ja haaveet lapsesta sen kun kasvavat. Keskiviikkona on aika gynelle ja toivottavasti saan vastauksia tai apua :)
Voi sinua.Valitettavasti nuo oireet kyllä viittaavat siihen,että paljon on voinut kiinnikkeitä muodostua.Voimia tutkimuksiin!
Onko täällä ketään joka olisi käynnyt varjoaine huuhtelussa?/tutkimuksissa? Oliko jo pelkästään siitä apua? Miten se ihan käytännössä tehdään?
Mielellään minäkin kuulisin lisää asiasta..
Itselläni klamydia oli kai kaksi kertaa tai sitten eka kuuri ei auttanut. Eli ehti olla jonkin aikaakin..
En ole vielä kokeillut raskautua, eli en tiedä olisiko se helppoa vai ei.
Mutta miten asiaa voidaan tutkia?
Vierailija kirjoitti:
Mielellään minäkin kuulisin lisää asiasta..
Itselläni klamydia oli kai kaksi kertaa tai sitten eka kuuri ei auttanut. Eli ehti olla jonkin aikaakin..
En ole vielä kokeillut raskautua, eli en tiedä olisiko se helppoa vai ei.
Mutta miten asiaa voidaan tutkia?
Tiedätkö ollenkaan kuinka kauan oli ollut? Mitä oireita sinulla oli?
Murheellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne oli silloin se, että olimme exän kanssa olleet yli 3 vuotta yhdessä kun hakeuduin hoitoon pitkä aikaisten alavatsakipujen sekä jatkuvan vuodon takia. Testejen jälkeen ilmoitettiin, että klamydia positiivinen ja minun tulee ilmoittaa nimet niistä kenen kanssa olen harrastanut seksiä viimeisen kolmen vuoden aikana. Ei minulla ollut antaa muuta nimeä kuin se exä jonka kanssa seurustelin silloin. Hän kävi testeissä ja sai negatiivisen tuloksen. Siinäpä lääkäreiden kanssa ihmeteltiin, mutta meille todettiin että se ei aina tartu miehelle. Tiesin että en itse ollut kenenkään muun kanssa ja exä vakuutteli että ei hänkään. Yli 3 vuotta oli kuulemma kuitenkin liian pitkä aika kantaa klamydiaa oireettomana. Erosimme 2012 ja sain jälkeenpäin kuulla, että olihan hän pettänyt. Tyhmä sinisilmäinen minä.
Siis tuo exä olisi ollut jonkinlainen oireeton tartuttaja? En oikein usko tuon olevan klamydian kohdalla mahdollista. Todennäköisesti exäsi on vaan sössinyt näytteenoton jotenkin ja kenties sairastaa klamydiaa vielä tänäkin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Murheellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuo exä olisi ollut jonkinlainen oireeton tartuttaja? En oikein usko tuon olevan klamydian kohdalla mahdollista. Todennäköisesti exäsi on vaan sössinyt näytteenoton jotenkin ja kenties sairastaa klamydiaa vielä tänäkin päivänä.
Niin meille silloin selitettiin... Söi kuitenkin kuurin hänkin ja kävi sitten vielä uudestaan kuurin jälkeen testeissä. Sössimisen sijaan, minusta on vaan tuntunut, että olisikohän jo hoidattanut itsensä. Sitähän ei minulle olisi kerrottu.
Murheellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murheellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meille silloin selitettiin... Söi kuitenkin kuurin hänkin ja kävi sitten vielä uudestaan kuurin jälkeen testeissä. Sössimisen sijaan, minusta on vaan tuntunut, että olisikohän jo hoidattanut itsensä. Sitähän ei minulle olisi kerrottu.
Voi toki olla noinkin. Onneksi kuitenkin söi lääkekuurin.
Turha itkeä kun paska on jo housussa.