Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIRPOMISKETJU

Vierailija
20.03.2016 |

Kuinka monta virpojaa kävi ja mitä saivat palkaksi? Olivatko kivasti pukeutuneet?

Meillä on käynyt nyt 6 lasta, suklaamunia saivat ja kivasti olivat pukeutuneet. Hienosti koristellut oksat ja noita-asut kaikilla.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovikello soinut ehkä kymmenkunta kertaa, kaikille olen sanonut, että kiitos ei virpomista. Kaksi kertaa on vahdissa ollut äiti huutanut, että jos et anna palkkaa, niin miksi vi....a avaat oven.

No voi voi, on sun elämä vaikeaa.

Mitä vaikeaa on siinä, että olen säästänyt jo hyvinkin 30 e sillä, että en ota oksaa vastaan. Sillä rahalla saa busimatkat 2 vko ajaksi, kunnon kynsilakan,brunssiaamiaisen kahdelle, kuukauden puhelinlaskun maksuun jne. Miksi ihmeessä tehtäväni on tarjota suklaamunia lähiseudun lapsille vain siksi, että on keksitty "perinne" kerjätä vierailla ovilla.

Ei oo todellista!

Vierailija
22/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovikello soinut ehkä kymmenkunta kertaa, kaikille olen sanonut, että kiitos ei virpomista. Kaksi kertaa on vahdissa ollut äiti huutanut, että jos et anna palkkaa, niin miksi vi....a avaat oven.

Mitä vaikeaa on siinä, että olen säästänyt jo hyvinkin 30 e sillä, että en ota oksaa vastaan. Sillä rahalla saa busimatkat 2 vko ajaksi, kunnon kynsilakan,brunssiaamiaisen kahdelle, kuukauden puhelinlaskun maksuun jne. Miksi ihmeessä tehtäväni on tarjota suklaamunia lähiseudun lapsille vain siksi, että on keksitty "perinne" kerjätä vierailla ovilla.

Siis 30 euroa? Meidän lapsi on ollut ainakin hyvin tyytyväinen ihan sellaisesta pikku suklaamunasta jonka arvo on ehkä max. 5 centtiä. Pussi maksaa reilu 3 euroa ja siitä riittää isollekin joukolle lapsia. Ihan vinkkinä vaan jos tulevana vuosina haluaisit jotain antaa (et ihan kyllä siltä kuulostanut :D) mutta talous on tiukilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt, harmittaa :( ostin tosi paljon palkkoja.

Vierailija
24/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan ok sanoa että kiitos ei virpomista. Nuo huutelevat äidit ovat käyttäytyneet huonosti.

t. pienten virpojien äiti minäkin

Vierailija
25/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa on ovikello soinut virpomisasioissa. Toisella kerralla siellä oli suloinen pikkutyttö ja hän reippaasti toimitti asiansa.

Toisella kerralla oli kaksi lihavaa äitiä, toisella oli mustat kissakorvat päässä, sylilapsi ja ehkä viisivuotias tyttö. Tiellä näytti olevan rattaat täynnä virpomisoksia, olivat jättäneet rattaat portin ulkopuolelle. Siinä oli kyllä tuotteistettu virpomisperinne: lapsi oli niin pieni, että hän ei millään ole osannut tehdä kaikkia niitä oksia, puhumattakaan siitä että olisi jaksanut tehdä useita kymmeniä oksia. Mieli teki kieltää virpomasta, mutta ajattelin sitten, että ei ole lapsen vika jos äidit ovat idiootteja. Annoin palkaksi yhden patukan.

Meillä on lapset menneet virpomaan vasta kun itse ovat sen pystyneet hoitamaan. Nuorin tais olla 3v. ja vanhin jo koulussa ja piti nuorimmaisesta huolen. Porukalla ovat menneet tähän ihan lähistölle. Ei ole tarvinnut mun mennä vahtimaan. Minusta olis ollut aika noloa raahata sylilasta virpomaan, kyllä ne ehtii vähän isompinakin.

Vierailija
26/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ole käynyt yhtään! =(

Ison läjän pääsiäismuniakin tuli hankittua...

Mietin tossa että vien ne huomenna sitten töihin ja ilahdutan työkavereita, jotta niistä jotain iloa jollekkin olisi.

Vierailija
27/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet virpojat käyneet.Ensin naapurin söpö tyttö hienosti pukeutuneena ja myöhemmin kaksi pikkutyttöä, hekin hienosti laittautunut.Kauniit vitsat molemmilta sain ja palkaksi saivat suklaamunia ja suklaapupuja.Kulhossa vielä palkkioita odottaa, jos virpojia tulee.Minua ilahduttaa virpojat kovasti ja oikein odotan että ovikello soisi.

Vierailija
28/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tyttöparia on käynyt.

Antoivat vain yhdet oksat, jossa oli vain yksi höyhen ja pari kreppipaperin palaa. Annoin palkaksi lakupötköt.

Jätin pääsiäismunat odottamaan jos joku toisi vähän paremmin koristellut oksat.

Mä en kehtaa tehdä noin, kokisin olevani helvetin ahne jos kyyläisin oksia ja niiden perusteella jakaisin palkkion. Minusta siinä virpomisessa on kyse ihan muusta kuin siitä miten hienosti se virpomisoksa on koristeltu. Mä annan saman palkkion kaikille ja multa sais palkan vaikkei antais edes oksaa, riittää kun lurittelis sen lorun. Tosin ainahan niillä jonkinlainen oksa on, joskus hieno, joskus vähemmän hieno. Kaikki ne on kuitenkin maljakkoon päätyneet ja mieltä lämmittäneet. Enkä todellakaan halua kuin yhden oksan kultakin porukalta, niitä tulee tuollakin tavalla ihan tarpeeksi. Nytkin maljakko on täynnä oksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme