Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VIRPOMISKETJU

Vierailija
20.03.2016 |

Kuinka monta virpojaa kävi ja mitä saivat palkaksi? Olivatko kivasti pukeutuneet?

Meillä on käynyt nyt 6 lasta, suklaamunia saivat ja kivasti olivat pukeutuneet. Hienosti koristellut oksat ja noita-asut kaikilla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko liikaa pyydetty jos sais paikkakunnankin?

Vierailija
2/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks kävi ja koska karkkia ei muistettu ostaa nii kaivettii säästöpossu esille ja annettii kolikoita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöparia on käynyt.

Antoivat vain yhdet oksat, jossa oli vain yksi höyhen ja pari kreppipaperin palaa. Annoin palkaksi lakupötköt.

Jätin pääsiäismunat odottamaan jos joku toisi vähän paremmin koristellut oksat.

Vierailija
4/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta myös! Unohtui.

Eli Tampere meillä.

Ap

Vierailija
5/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut vielä ketään. :( Ei ole tullut muutamana viime vuotenakaan, joten saa nähdä tuleeko tänäkään vuonna. Suklaamunia olen silti varuiksi ostanut. Näin siis Helsingissä.

Vierailija
6/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikello soinut ehkä kymmenkunta kertaa, kaikille olen sanonut, että kiitos ei virpomista. Kaksi kertaa on vahdissa ollut äiti huutanut, että jos et anna palkkaa, niin miksi vi....a avaat oven.

Vierailija
7/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on käynyt yksi! Jyväskylässä asun kaupunkialueella. Ostin kulhon täyteen suklaamunia ja toivoin virpojia, kun koristellut pajunkissat on koristeena niin nätit. Täytynee varmaan itse mennä ojaan rämpimään ja hakea ja koristella itse pajunkissansa. :-D

Vierailija
8/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tyttöparia on käynyt.

Antoivat vain yhdet oksat, jossa oli vain yksi höyhen ja pari kreppipaperin palaa. Annoin palkaksi lakupötköt.

Jätin pääsiäismunat odottamaan jos joku toisi vähän paremmin koristellut oksat.

Jämäkkä periaatteen ihminen. heh.

Vierailija
9/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kaksi supersöpöä pikkutyttöä, hienon oksan sain :') ennen ei ole käynyt virpojia vaikka joka vuosi heihin varaudun. Piristi päivää!

N23 Helsinki

Vierailija
10/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovikello soinut ehkä kymmenkunta kertaa, kaikille olen sanonut, että kiitos ei virpomista. Kaksi kertaa on vahdissa ollut äiti huutanut, että jos et anna palkkaa, niin miksi vi....a avaat oven.

No voi voi, on sun elämä vaikeaa.

Vierailija
11/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa on ovikello soinut virpomisasioissa. Toisella kerralla siellä oli suloinen pikkutyttö ja hän reippaasti toimitti asiansa.

Toisella kerralla oli kaksi lihavaa äitiä, toisella oli mustat kissakorvat päässä, sylilapsi ja ehkä viisivuotias tyttö. Tiellä näytti olevan rattaat täynnä virpomisoksia, olivat jättäneet rattaat portin ulkopuolelle. Siinä oli kyllä tuotteistettu virpomisperinne: lapsi oli niin pieni, että hän ei millään ole osannut tehdä kaikkia niitä oksia, puhumattakaan siitä että olisi jaksanut tehdä useita kymmeniä oksia. Mieli teki kieltää virpomasta, mutta ajattelin sitten, että ei ole lapsen vika jos äidit ovat idiootteja. Annoin palkaksi yhden patukan.

Vierailija
12/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi voi, on sun elämä vaikeaa.

Mitä vaikeaa on siinä, että olen säästänyt jo hyvinkin 30 e sillä, että en ota oksaa vastaan. Sillä rahalla saa busimatkat 2 vko ajaksi, kunnon kynsilakan,brunssiaamiaisen kahdelle, kuukauden puhelinlaskun maksuun jne. Miksi ihmeessä tehtäväni on tarjota suklaamunia lähiseudun lapsille vain siksi, että on keksitty "perinne" kerjätä vierailla ovilla.

Vierailija
13/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt virpojia :(

Vierailija
14/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lasta käynyt, 7 munaa annettu, 3 vitsaa saatu, eikä haittaa tämä miinukselle jääminen! Turku.

Vierailija
15/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lasteni ystävien kasvettua enää käynyt virpojia. Paitsi ne muutama, jotka olen pihalta käynyt pyytämässä, ettei jää kaikki herkut meidän syötäväksemme.

Äsken tuli kolme ehkä seitsemän vuoden ikäistä poikaa. Unohtui kysymys saako virpoa, mutta jokainen halusi antaa vitsan ja olivat kovin innoissaan ja täpinöissään. melkein heiltä jännityksessään unohtui lorun loppukin. Meille tuli teinipoikani kanssa heidän vierailustaan mukava ja vähän huvittunut olo.

Vierailija
16/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 virpojaa käynyt, 3 tuttua ja 2 tuntematonta.

Kaikki saivat kinderin ja jokaiselle joku omaan ikään sopiva "juttu" (pienet tehtäväkirjat, kynä+kumi yms).

Enemmänkin saa tulla, meillä kovasti pienet lapset odottavat että saavat ojentaa virpojille palkan.

Tämä siis Kirkkonummella.

Vierailija
17/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään.. Olen täällä suklaamunien kanssa odotellut :(

Helsinki.

Vierailija
18/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran on ovikello soinut. Spiderman ja pupu olivat virpomassa. Hienot oksat mukanaan. Ottivat itse korista yhdet isohkot suklaamunat. Kerrankin kun on varauduttu niin ei niitä näy. Täältä lähti yks 6 vuotias pikkunoita virpomaan. Ihan hienosti pukeutunut ja paljon panosti oksiinkin.

Vierailija
19/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole niin tarkka siitä kysyvätkö lapset saako virpoa. Jos avaan oven, se on jo lupa virpomiselle. Tosin meiltä näkee hyvin kuka on oven takana. Monia lapsia tilanne jännittääkin niin paljon, että osa asioista unohtuu. Haluaisin kyllä oksan kaikilta joille annak palkan, mutta en kehtaa niuhottaa siitä :D Itse olen lapsia ohjeistanut kyllä lupaa kysymään ja antamaan oksan palkkaa vastaan. Ei siis niin että virvotaan porukassa ja vain yksi antaa oksan.

Ap

Vierailija
20/28 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käynyt kaksi paria virpojia, kaikki poikia. Olin tosin aamupäivällä pari tuntia jumpassa, ja oletettavasti silloin on ovikello soinut, sillä ainakin ulkona näkyi paljon pikku noitia kävelemässä. Espoossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi