Jahas. Virpominen ja Halloween on mennyt aika monella lapsella sekaisin.
Meillä on käynyt Elsa-prinsessa, sammakko, muumio, Hulk, joku supersankari ja joku yleisprinsessa. Ei ainuttakaan pääsiäisnoitaa.
Mitä eroa on Halloweenillä ja virpomisella? Siis ei mitään. Mennään ovelta ovelle ja kerjätään karkkia. Nyt virpojilla sentään on niitä vitsoja mukana ja loruttelevat jotain, mutta eipä varmaan sekään perinne enää kauaa kestä. Kohta on Suomessa kaksi Halloweeniä.
Kommentit (45)
Aika pölkkypäitä vanhemmat jos laittaa sammakot ja muumiot virpomaan :D Kissat, puput ym.pääsiäiseen liittyvät hahmot luulisi riittävän jos ei noita halua olla.
Meillä on käynyt upeita noitia, velhoja, pääsiäispupuja ja yksi Reagan. Rekvisiitta on ollut kohdallaan. Oksat ovat olleet selvästi itse tehtyjä, niissä on nähty vaivaa. Kunnon lorut on opeteltu ja käytös on ollut ensiluokkaisen kaunista. Ihan mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Eikö lasten ilo oo se juttu tässä hommassa? :)
Eipä perinteillä mitään väliä ole. Vaihdetaan joulupukki samantein pääsiäispupuksi. Mitä väliä? Eikö lasten ilo oo se juttu tässä hommassa?
Oikeasti? Missä noin ääliöitä vanhempia on? Kyllä täällä palmusunnuntai on edelleen ihan oma juttunsa, ei tule mitään hämähäkkimiehiä tms. sentään ovelle...
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Missä noin ääliöitä vanhempia on? Kyllä täällä palmusunnuntai on edelleen ihan oma juttunsa, ei tule mitään hämähäkkimiehiä tms. sentään ovelle...
Helsingissä.
ap
Joo, lapsia en syyllistäis, se on vanhempien tehtävä kertoa mikä kuuluu pääsiäiseen ja mikä ei. Tuossa ei ole mitään järkeä että mennään jossain vappuasussa virpomaan.
Pikkuveli aikanaan pukeutui hämähäkkimieheksi, kun minä olin noita. TOivottavasti kukaan ei pahoittanut tästä mieltään.
Meilläkin on käynyt star wars hahmoja :) Mutta ei kyllä haittaa yhtään, minusta oli vaan somaa. Kaikki on tervetulleita.
Jaa meillä on ihan noidat köyneet ovella. Ja yks itseaskarreltu iso muna. Oli muuten hieno :) Ei mua kyl henkilökohtaisesti haittais vaikka yks Elsakin virpois. Erikoista se ois mut mitäs siinä.
Valkoroskaväki ei kunnioita mitään perinteitä. Surullista että tämäkin tapahtuma on näköjään onnistuttu pilaamaan.
Trullin asu on vielä niin helppo (joku äidin hame ylle ja huivi päähän) ettei oikein voi edes vedota siihen ettei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Pikkuveli aikanaan pukeutui hämähäkkimieheksi, kun minä olin noita. TOivottavasti kukaan ei pahoittanut tästä mieltään.
Ei se varmaan pikkuveljen syy ollut mutta mitä teidän vanhemmat oikein ajatteli? Perinteillä ei mitään väliä?
Siis tää on ihan hirveetä.
Jollakin on kivaa ja vielä mielikuvitustakin. Ei tämmöistä pidä hyväksyä.
Talouslama ja kaikki. Ei silloin saa nauraa eikä pukeutua hassusti.
Vierailija kirjoitti:
Vesittyykö lapsen ilo siitä jos kertoo että starwars-hahmot yms. on ok vappuna ja halloweeninakin mutta pääsiäiseen kuuluu toisenlaiset hahmot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä perinteillä mitään väliä ole. Vaihdetaan joulupukki samantein pääsiäispupuksi. Mitä väliä? Eikö lasten ilo oo se juttu tässä hommassa?
Juuri näin. Ihmeen kireällä on mammojen nuttura, kun ottaa huomioon, että koko tämä palmusunnuntaina palkkion edestä virpominen on noin 30 vuotta nuori yhdistelmä karjalaisten virpomisperinnettä ja pohjanmaalaista trullaamista.
Oikeasti, älkää niuhottako. Lasten hupia se on, ei mikään kirkollinen sakramentti.
Vierailija kirjoitti:
Siis tää on ihan hirveetä.
Jollakin on kivaa ja vielä mielikuvitustakin. Ei tämmöistä pidä hyväksyä.
Talouslama ja kaikki. Ei silloin saa nauraa eikä pukeutua hassusti.
Vappu on muutaman viikon päästä. Nyt on pääsiäinen. Onko oikeasti järkeä sekoittaa kaikki juhlat keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Trullin asu on vielä niin helppo (joku äidin hame ylle ja huivi päähän) ettei oikein voi edes vedota siihen ettei sellaista ole.
Oletko miettinyt. miten nykyäiti pukeutuu? Ei meillä ole yhtäkään noidalle sopivaa hametta ellei lapsi sitten halua ottaa jotain mustista kapeista kynähameistani. Huivitkaan ei ole ruudullisia tms. Tuskin tuubihuivi olisi se juttu?
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on suorittaa hampaat irvessä ja verenmaku suussa.
Sitten kaikki pönötetään oikein urakalla.
;)
Onhan jo koko virpomisperinne mennyt sekaisin, ei virpojalla ennen ollut trullivaatteita. mitä väliä