Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaminen synnytyksen jälkeen, apuja!

Vierailija
20.03.2016 |

Nyt kehiin hyviä laihdutus keinoja! Synnytyksesta alkaa olemaan kohta 2kk ja haavat alkavat tuntua sen verran parantuneilta, että voi alkaa karistamaan kiloja pois. Synnärille jäi 10kg, kotona kuitenkin tullut sen jälkeen n.3kg lisää. Kaiken kaikkiaan raskauden aikana tuli 20kg, joten pudotettavaa on 13kg. Ennen raskautta oli n.3-5kg ylipainoa, joten ei niidenkään pudottaminen mitään haittaa :D

Voiko vatsalihaksia vielä alkaa tekemään vai mikä se raja oli kun suositeltiin vasta alkaa niitä tekemään? Imetyksen olen lopettanut eri syistä, joten siitä ei ole mitään hyötyä nyt. Entäs lenkkeily, vaunuilu? Ja toki kuuntelen mielelläni myös kaiken maailman kiinteytys neuvot jos niitä on :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa odottaa lääkärin tai neuvolatädin lupaa tähän. jälkitarkastuksen yhteydessä voi kysäistä jos ei suoraan lääkäri sano.

ja mie ite ruukasin vauvan ollessa aivan pieni nii iha tanssia kotosalla lempimusiikin tahtiin ja vaunuilla paljon. 

Vierailija
2/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt jo jälkitarkastuksessa? Lääkäriltä varmasti saat hyvät neuvot laihdutuksen aloittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaappa inwell.fi

Vierailija
4/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odottaa ainakin jälkitarkastukseen ja keskustella siellä tarkemmin. Jos se taas on jo mennyt, kysy neuvolassa ensi käynnillä.

Vatsalihasten kanssa kannattaa ottaa rauhassa ja tunnustella, milloin ne ovat palautuneet yhteen (eli välissä ei ole yli sormen mentävää rakoa suunnilleen).

Vierailija
5/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastus oli ja meni, muttei puhunut mitään asiasta. Luulin ettei kuulukaan :D No, pitääpä kai neuvolasta kysellä. Se on jo ensi viikolla, muttei kyllä huvittaisi siellä kysyä, kun on sama täti kuin raskaus aikana, eikä hän ole kovin kannustava tässä asiassa. Raskausaikanakin vihjaili, kuinka olen jo nyt hirveän lihava, vaikka olin viimeisilläni raskaana ja kuinka hirveän lihava tulen olemaan synnytyksen jälkeen. Se ei todellakaan tee hyvää entisen anorektikon itsetunnolle! Mutta kai se on pakko :)

Ap

Vierailija
6/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihdutukseen kenenkään lupia tarvi. Kai käyt vaunulenkeillä? Reipas vauhti päälle niin kyllä hiki tulee pintaan. Terveellistä kevyttä ruokaa. Vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä vielä.

Vierailija
8/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo inwell.fi on loistava! 20 euroa kuukaudessa ja saat henkilökohtaista apua ja "valmennusta". Mulla on synnytyksestä 4 viikkoa ja oon 2 viikkoa sitten aloittanu siellä raskaudesta palautumisjumpat. Tosi helppoa ja hyvää liikuntaa (lantionpohja- ja syvien vatsalihasten treeniä pääasiassa alkuvaiheessa). Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
9/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan vaunulenkit on hyviä, reipasta kävelyä vaihtelevassa maastossa ylä- ja alamäkineen. Itselle ne olivat lähes pakollisen tuntuisia, kun vauva nukkui parhaiten liikkuvissa vaunuissa - ja heräsi jos pysähdyin, joten tuli käveltyä päivittäin vähintään pari tuntia.

Ja jos sinulla on kantoreppu, laita vauva siihen ja tee jotain kotijumppaliikkeitä (google varmaan pullollaan niitä). Olisinpa itse aikanaan tajunnut tehdä niin myös, samainen vauva kun saattoi kiljua naama punaisena kaikkialla muualla kuin sylissä (kantoreppu oli kova sana) tai niissä pirun liikkuvissa vaunuissa.

Itse tosin olin alipainoinen synnytyksen jälkeen joten en edes ajatellut kuntoilua, jälkiviisaana helppo miettiä :D

Vierailija
10/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihdutukseen kenenkään lupia tarvi. Kai käyt vaunulenkeillä? Reipas vauhti päälle niin kyllä hiki tulee pintaan. Terveellistä kevyttä ruokaa. Vatsalihasliikkeitä ei kannata tehdä vielä.

periaatteessa tarvii synnytyksen jälkeen luvan. koska haavan pitää antaa parantua rauhassa tai saattaa tulla ongelmia jos harrastaa liian raskasta liikuntaa. kevyt kävely on ok eikä rasita liikaa mut kovi rankkoja treenejä pitää odottaa siihe asti et haavat on parantunu

Vierailija
11/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt siitä asti kun synnytyksestä oli 2viikkoa joka päivä, aina kelien salliessa. Kovalla tuulella en ole viitsinyt mennä lasta vilustuttamaan ja silloin olen myös jättänyt menemättä, kun on tullut räntää tai kun loskaa oli jossakin kohtaa nilkkaan asti niin ei meinannut päästä eteenpäin.

Ap

Vierailija
12/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo inwell.fi on loistava! 20 euroa kuukaudessa ja saat henkilökohtaista apua ja "valmennusta". Mulla on synnytyksestä 4 viikkoa ja oon 2 viikkoa sitten aloittanu siellä raskaudesta palautumisjumpat. Tosi helppoa ja hyvää liikuntaa (lantionpohja- ja syvien vatsalihasten treeniä pääasiassa alkuvaiheessa). Suosittelen kokeilemaan!

Vaikuttaa kyllä aika kiinnostavalta, sen verran mitä olen nyt sitä ehtinyt tutkimaan :)

Ap

Vierailija
13/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön nyt vielä se, että aloin istumaan varovaisesti vasta viikko-kaksi sitten, jos sillä nyt jotakin väliä on :D

Ap

Vierailija
14/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

periaatteessa tarvii synnytyksen jälkeen luvan. koska haavan pitää antaa parantua rauhassa tai saattaa tulla ongelmia jos harrastaa liian raskasta liikuntaa. kevyt kävely on ok eikä rasita liikaa mut kovi rankkoja treenejä pitää odottaa siihe asti et haavat on parantunu

Tämä on tilanne varmaankin sektion osalta? Osa naisista saa vain pieniä haavoja alapäähän synnytyksestä, joten parantuminen on yleensä paljon nopeampaa kuin sektiosta.

En tiedä mikä oli Ap:n synnytystapa ja kuinka pahat vauriot tuli. Jokainen aloittaa urheilun oman vointinsa mukaisesti.

Vierailija
15/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin alateitse mutta aika pahasti repesin ja parantumisessa meni aikaa, mukana oli myös hoitovirhe tikkauksessa, joka kuitenkin huomattiin korjata jo silloin, kun se tehtiin heti synnytyksen jälkeen. Mutta otan vieläkin mielelläni neuvoja vastaan! :)

Ap

Vierailija
16/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laihdutukseen tarvita lupaa. Liikunta on eri juttu.

Vierailija
17/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/25 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/25 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin ketjua ja huomasin, että täällä oli ollut puhetta inWellistä. Oon tykännyt tuosta raskaudesta palautumispolusta, vaikka aloitin sen vasta kun lääkäri sen kirjaimellisesti lupasi. Tänään on vielä voimassa kampanja, kaks viikkoa saa kokeilla ilmaiseksi.

Jos meette tän linkin kautta, niin saan kokeilijoista vähän lisää treeniaikaa, mutta suosittelen kyllä ihan vilpittömästi. :)

https://www.inwell.fi/kaveri/?ref=laurih

Vierailija
20/25 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Täytyypä testata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä