Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 23-v, vauvapainostus alkoi..

Vierailija
20.03.2016 |

Olin sukulaisen kihlajaisissa viikko sitten, ja siellä ne hoksasivat että parikymppinen, ei kumppania, ja jos aion 30-vnä äidiksi niin pitäisi alkaa etsiä miestä. Nyt viikon aikana on tullut muilta sukulaisilta sokkotreffiehdotuksia kohta kymmenen. Hyviä, lapsettomia miehiä siellä olisi tyrkyllä, ei siinä.. Mutta ei mulla ole aikaa eikä halua parisuhteeseen! Enkä tiedä onko minusta äidiksi noin muutenkaan. Tosi ikävää. Miettikää hei vähän..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri. Miettikää myös, ennen kuin suunne avaatte, te hyväntahtoiset sukulaissedät ja -tädit, että toisilla saattaa olla pitkä yritys takana ilman tulosta. Itse en halua asioitani kellekään kertoa, joten kyllä tulee viha ja paha mieli, kun tätä vauva-asiaa jankutetaan joka paikassa. Tekis mieli huutaa päin naamaa, että vuosi ollaan vauvaa yritetty, eikä olla saatu, että kyllä se ihan tarpeeks on mielessä ilman sinun typeriä vink vink-kyselyitäkin.

Keneltäkään ei pitäisi näitä kysellä, voi olla monella tapaa arka asia eikä siitä haluta puhua.

23 v. rouva

Vierailija
2/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi tungettelevaa käytöstä. Sukulaistinder..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot vaan niille, että MINÄ ilmoitan kyllä sitten kun asia on ajankohtainen.

Vierailija
4/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta asiaan muuten kantaa ihmettelen kyllä, että miksei sinusta olisi lapsen vanhemmaksi? Ei se ole mitään rakettitiedettä, ja onnistuu kyllä aika lailla kaikilta, jos ei sitten ole pahasti vammainen tai sairas tai vaikka narkkari. Lapsen hankintaan ei myöskään tarvita vakinaista työpaikkaa isoilla tuloilla, omakotitaloa lähiöstä ja autoa, vaikka moni niin luulee.

Vierailija
5/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25-v, mies 29. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja asuttu omistusasunnossa 2 vuotta. Arvaa paljon tulee vauvauteluja? Vituttaa ihan perkeleesti ihmisten uteliaisuus. Olen ihan liian nuori äidiksi, enkä edes välttämättä halua lapsia. Välillä toivon, että olisin kyvytön hankkimaan lapsia (ehkä olenkin) niin voisin laittaa utelijoille luun kurkkuun.

Vierailija
6/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ärsyttävää aikaa elämässä, kun alkaa nuo vauva utelut. Kyllä niitä lapsia osataan tehdä ilman painostustakin.

Vierailija
7/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Miettikää myös, ennen kuin suunne avaatte, te hyväntahtoiset sukulaissedät ja -tädit, että toisilla saattaa olla pitkä yritys takana ilman tulosta. Itse en halua asioitani kellekään kertoa, joten kyllä tulee viha ja paha mieli, kun tätä vauva-asiaa jankutetaan joka paikassa. Tekis mieli huutaa päin naamaa, että vuosi ollaan vauvaa yritetty, eikä olla saatu, että kyllä se ihan tarpeeks on mielessä ilman sinun typeriä vink vink-kyselyitäkin.

Keneltäkään ei pitäisi näitä kysellä, voi olla monella tapaa arka asia eikä siitä haluta puhua.

23 v. rouva

Juuri näin...

Lapsettomuus on yleistynyt tosi paljon.

Kemikaalit, saasteet, myrkyt...

Lapsettomia olisi vielä paljon enemmän, jos ei olisi hoitoja.

Itseänikin on tympinyt kyselyt ja joskus on suoranaista painostusta. Kuinka paljon onkaan katsottu, etteikö kumpu ala kasvaa, argh. Tuohon en oo kyllä kiinnittänyt juurikaan huomiota, mutta onhan sitä ollut, kun on kyseltykin ;(

Alkaa jo rauhoittumaan... olen n 41 ja m 45

aviossa 15 v. Miehellä ei ainakaan seiso tarpeeksi.

Eletään niinkuin annetaan. Ei olla hoitojakaan otettu.

Voi panostaa muuhun elämään ja töihin. Minulle ois tosi vaikea kestää, jos lastani kiusattaisiin tai hänellä ei olis kavereita.

No, ei oo sitten näitä murheita. Ei niin huonoa, jos ei jotain hyvääkin 😉

Vierailija
8/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 25-v, mies 29. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja asuttu omistusasunnossa 2 vuotta. Arvaa paljon tulee vauvauteluja? Vituttaa ihan perkeleesti ihmisten uteliaisuus. Olen ihan liian nuori äidiksi

Vasta noin 35-vuotias on riittävän aikuistunut ja vakiintunut ollakseen hyvä äiti. Tosin siinä vaiheessa lastenhankinnan kanssa onkin jo kiire, kun naisen reilun 30 vuoden hedelmällisestä ajasta on jäljellä parhaassa tapauksessakin vain 10 vuotta.

Vierailija
9/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin ärsyttävää aikaa elämässä, kun alkaa nuo vauva utelut. Kyllä niitä lapsia osataan tehdä ilman painostustakin.

Wau, olet asian ytimessä ;);)

Joo, mulla taitaa alkaa jo helpottamaan ;)

N 41 aviossa 15 v

Vierailija
10/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Minä olen niin kuin en kuulisi ollenkaan. N26

Vierailija
11/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 25-v, mies 29. Ollaan oltu 5 vuotta yhdessä ja asuttu omistusasunnossa 2 vuotta. Arvaa paljon tulee vauvauteluja? Vituttaa ihan perkeleesti ihmisten uteliaisuus. Olen ihan liian nuori äidiksi

Vasta noin 35-vuotias on riittävän aikuistunut ja vakiintunut ollakseen hyvä äiti. Tosin siinä vaiheessa lastenhankinnan kanssa onkin jo kiire, kun naisen reilun 30 vuoden hedelmällisestä ajasta on jäljellä parhaassa tapauksessakin vain 10 vuotta.

On kyllä ihan yksilöllistä missä iässä kukakin on "valmis". Oma äitini alkoi vanhemmaksi about tuossa iässä, mutta ei siitä kuitenkaan mitään tullut. Kypsyys on niin yksilöllistä. Masentavaa sinänsä mutta todellisuudessa monet eivät "aikuistu" koko elämänsä aikana.

Vierailija
12/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei oo koskaan kyselty että milloin vauva. Enkä ollut edes kiinnostunut alle 35 v. Biologinen klo alkoi hurjaa vauhtia tikittää ja vauva tuli muutamaa vuotta myöhemin. Aivan mahtavaa. 

Vierailija
13/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mutta en ole ikinä ymmärtänyt, jos joku sanoo olevansa sinkku siksi, ettei ole aikaa seurustelulle. Täh? Siis millä tavalla aikaa? Eihän kumppanin kanssa tarvitse olla 24/7. Vai tarkoitetaanko tällä sitä, ettei kumppanin etsimiseen tai treffeillä käymiseen halua/voi käyttää aikaa? Jättääkö joku oikeasti seurustelematta jonkun jalat-alta-tyypin kanssa esim. vaativan työn vuoksi? Voisko joku selittää?

Kysyn tätä ihan vilpittömästi, jokainen tekee elemässään mitä lystää ja jos ei halua seurustella, se on ihan ok! Kiinnostaa vain.

Vierailija
14/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta en ole ikinä ymmärtänyt, jos joku sanoo olevansa sinkku siksi, ettei ole aikaa seurustelulle. Täh? Siis millä tavalla aikaa? Eihän kumppanin kanssa tarvitse olla 24/7. Vai tarkoitetaanko tällä sitä, ettei kumppanin etsimiseen tai treffeillä käymiseen halua/voi käyttää aikaa? Jättääkö joku oikeasti seurustelematta jonkun jalat-alta-tyypin kanssa esim. vaativan työn vuoksi? Voisko joku selittää?

Kysyn tätä ihan vilpittömästi, jokainen tekee elemässään mitä lystää ja jos ei halua seurustella, se on ihan ok! Kiinnostaa vain.

Kun opiskelee, käy töissä ja hoitaa samaan aikaan vanhoja sosiaalisia suhteita + varaa aikaa itselle niin introverttinä ei nappaa enää tutustua uusiin miehiin tällaisessa elämäntilanteessa. Ekstroverteilta varmasti onnistuu ja helposti.

Jos haluaisi löytää kumppanin tulisi siihen varata aikaa ja voimavaroja erikseen, tarkoittaen joko viihteellä käymistä/tinderiä/muuta, mikä vie aikaa aina muulta. Minä ainakin olen niin mukavuudenhaluinen, että jos viikossa on kaksi vapaata iltaa niin mieluiten varaisin ne kummatkin itselleni kuin lähden tuntemattoman miehen kanssa kahville. Ehkä eri juttu jos tapaa luonnollisemmin miehen jossain niin aikaa on helpompi järjestää.

Vierailija
15/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ns. perseillyt elämäni kohtuullisen hyvin. Ei rikasta miestä, ei omistusasuntoa, ei töitä, ei säästöjä. Sukulaiset ei varmasti edes halua minun saavan lapsia tässä tilanteessa. Kukaan ei ikinä ole kysellyt asiasta paitsi äitini, mutta hänkin lähinnä pelkää minun tulevan raskaaksi vahingossa ja muistuttaa aina, ettei vielä kannata hankkia lapsia. T. N28 vakituisessa parisuhteessa

Vierailija
16/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä sekuntilla kun viimeisin määräaikainen työsuhde loppui, loppuivat myös utelut. Ilmeisesti ajattelivat että lapsi työttömälle olisi suurempi tragedia kuin lapsettomuus. 

Vierailija
17/17 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytän 29, ja sanon kaikille, että en pidä lapsista. Se on valhe, mutta saa kaikki sopivan tolaltaan. En ole koskaan halunnut lapsia, pelkkä ajatus raskaana olosta esimerkiksi, saa aikaan fyysisen oksettavan olon. Tekisin abortin heti, jos olisin raskaana, repisin sen vaikka omin käsin ulos. Tuntuu samalta, kun sisällä kasvaisi joku mätänevä syöpä.

Ehkä pitäisi sanoa nuo asiat myös, jos joku ei pelkästä "en pidä lapsista" lauseesta luovuta.