Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokeri aiheutti minulle flunssan! Muilla vastaavaa?

Vierailija
20.03.2016 |

Mitä tämä tällainen nyt on? Olen elänyt hyvin terveellisesti viimeisen kuukauden, eli en ole käyttänyt sokeria tai maitotuotteita yms. Olen myös käynyt jumppaamassa pari kertaa viikossa.

Nyt kuitenkin vietin vähän rennompaa viikonloppua, ja söinpä suklaatakin. Olen kamalassa flunssassa, enkä voi olla näkemättä yhteyttä asioiden välillä. Kun söin paljon herkkuja (siis päivittäin) oli minulla jatkuvasti flunssainen ja limainen olo.

Huomasin myös, että jos söin vähän sokeria, se ei vaikuttanut paljon mitään, mutta jo noin 200 grammaa saa aikaan tällaisen tilan.

Onko kellään muulla vastaavaa? Ja miten yästä ei ole tehty mitään tutkimusta/ihmisiä ei varoiteta? Olen siis lukenut parilta keskustelupalstalta, että sokeri aiheuttaa ihmisille oireita.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sanot, niin voin todeta, etten ole sairastanut koko talvena yhtään flunssaa ja olen ollut koko talven ilman sokeria. Tällä otannalla en ryhtyisi tekemään tieteellisiä päätöksiä, mutta mielenkiintoinen ajatus.

Vierailija
2/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin se on, sokeri on kauheaa myrkkyä. Tätä ei kuitenkaan kerrota julkisesti vaan päin vastoin kannustetaan sokerinsyöntiin. Näin saadaan pidettyä ihmiset sairaina = tottelevaisina ja hallitus voi päättää ja leikata mitä huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Flunssa on virustauti joka ei tartu sokerin välityksellä.

Vierailija
4/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet syönyt?

Vierailija
5/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet ap, lääkkeet!

Vierailija
6/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin eilen jättipizzan ja aamulla piti mennä vessaan paskalle. Vessa meni tukkoon lastista. Mihin voin valittaa?

Vierailija
7/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpo

Vierailija
8/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin ja voileipä

Sulla stressi sokerista ja stressi alentaa vastustuskykyä.

Vierailija
9/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urpo

Äläpä ignorantti huutele faktan esiintuojalle.

Vierailija
10/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän minä sitä tarkoittanutkaan, että suoraan sokerista mikään tarttuisi :D pikemminkin sitä, että sokeri saattaa alentaa vastustuskykyä tai aiheuttaa elimistöön sellaisen tilan, jossa flunssavirukset pääsevät helpommin elimistöön.

En ole mikään terveyshörhö myöskään sitten. Aloin vain pohtia tätä asiaa, kun olen sen itse henkilökohtaisesti huomannut.

Söin muuten suklaata.

Vierailija
11/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin syömättä jättäminen stressaa elimistöä, vaarallista.

Vierailija
12/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä söin ennnen elämäntaparemonttia paljon suklaata, karkkia, pullia, pikaruokia ja muuta höttöä. Flunssassa olin 0-1 krt/talvikausi. Nykyään en syö lainkaan suklaata, karkkia harvoin, pullan silloin tällöin ja muuta höttöä harvoin. Flunssassa olen edelleen 0-1 krt/talvikausi. 

Vierailija
13/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen huomannut, että jos on vähän nuhainen olo niin sokerin syönti muuttaa sen vakavaksi sairaudeksi. Ja onhan se nyt itsestäänselvää että koska sokeri on niin yksinkertainen energianlähde, pystyvät bakteerit käyttämään sitä ravinnonlähteenä.

Vierailija
14/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat yksilöllisiä juttuja. Ruoka vaikuttaa monella tapaa meihin.

Vierailija
15/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun omakohtainen kokemus: viikon sisään olen syönyt ainakin kilon karkkia.

MOT: sokeri ei aiheuttanut flunssaa, olen aivan terve. Ei oo ollut flunssaa koko talvena.

Vierailija
16/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin ja herätti iski infernaalinen flunssa ja saattoi olla influenssakin. Pitäisikö alkaa taas tupakoimaan kun tää tupakattomuus aiheuttaa sairauksia?

Vierailija
17/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen joka on vähänkään lukenut lehtiä ja kirjoja on varmasti kuullut myös, että sokeri on melkoinen myrkky. Foliohattu-huutelijat voitte vaikka googlettaa, jos yleissivistys ei ole vielä riittävä. :)

Vierailija
18/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta se on. Ei se kaikille tule mutta hyvin monille aivan kuten munkeista saa närästyksen ja frittiruuasta yleensäkin, kahvista näräsryksen, väkevästä valkosipulista vatsaväänteitä. Samalla tavalla tuo on tunnistettavissa. Tottakai ne jotka ei mitään oireita mistään saa ei tätä tunnista

Vierailija
19/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiä ae nyt ainakin aiheuttaa ja läski on rumaa.

Vierailija
20/37 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sokeri aiheuttaa vaan finnejä ja kilojen kertymistä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi