Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen varma että lähivuosina tulee tutkimus jossa on yksi iso syy masennukseen

Vierailija
20.03.2016 |

sekä muuhun pahoinvointiin. Syylliseksi tullaan toteamaan keskustelupalstat. Ihmiset, jotka viettävät eniten aikaa keskustelupalstoilla, voivat pahemmin kuin ne, jotka eivät vietä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kesällä jättää keskustelupalstat kokonaan ja käyttää niitä korkeintaan jos on ihan pakko kysyä apua johonkin juttuun tai jos kaipaan piirini ulkopuolista seuraa johonkin tapahtumaan. Sen sijaan alan viettää aikaa oikeiden ihmisten kanssa. Saa nähdä mitä seuraa!

Vierailija
2/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuin jo ennen nettiä. Mitäs siihen sanot? Mutta eihän nämä palstat häävejä ole, hyvin tarkkaan saa valita, minkä ketjun avaa ja sielläkin tulee käsittämättömiä yllätyksiä vastaan, negatiivisia siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Masennusta on aina ollut. Ei ole mikään tämän päivän ongelma

Harvalle kyllä on hyväksi keskustelupalstat. Tai mikään ruutuaika

Vierailija
4/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ei koskaan johdu vain ulkopuolisista tekijöistä vaan aina eniten henkilöstä itsestään. Kuinka paljon on geneettistä/biologista taustan syyt on varmaan vielä tieteellisesti todistamatta mutta samoissa olosuhteissa toinen masentuu ja toinen ei. Keskustelupalstojen vaikutukseen osa pystyy suodattamaan ja käsittelemään lukemaaansa, osa jostain syystä ei. Mahdoton työympäristö ei aiheuta työuupumusta, sen aiheuttaa yksilön kyvyttömyys käsitellä työn kuormitusta niin ettei mieli sairastu.

Vierailija
5/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis unohdin sen oleellisen, lisääntyneeseen masennukseen. Yksinäisyys myös, mutta netti on se, mikä aiheuttaa paljon yksinäisyyttä ja saamattomuutta. Ainakin itse huomaan viettäneeni netissä paljon aikaa, jää hommia tekemättä ja harmittaa. Olen paremmalla tuulella, kun pysyn poissa. Huomaan myös lapsistani, että kun ovat harrastuksissa ja koneelta pois, ovat paremman tuulisia. 

Vierailija
6/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tehtiin töitä, ei ehditty masentua

Vierailija
7/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisten miesten itsemurhatilastot ovat aina olleet maailman kärkeä. Vetivät muuten hirteen itsensä herkemmin jo viime vuosisadan alussa kuin miehet

muissa Euroopan maissa.

Vierailija
8/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelupalstat ovat puhdasta viihdettä. En ota kovinkaan vakavasti. Joskus jonkun elämän kohtalo pysähdyttää, toisinaan ihmetyttää.

Vierailija
9/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran on tutkittukin että netissä oleminen oli tutkimuksen mukaan masentavinta toimintaa kun verrattiin erilaisia aktiviteetteja. Ehkä tästä löytyy jotain googlaamalla. Uutinen oli jossain iltalehdessä parisen vuotta sitten.

Vierailija
10/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt masennusta aiheuta, mutta ei myöskään kyllä paranna. Kyllä täällä masennus voi pahentua, sen verran pitää ilkeilijöiden ja trollien tietää.

Vierailija
11/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että keskustelupalstat olisivat lisäämässä masennusta. Anonyymit ihmiset keskustelevat milloin mistäkin, välillä kerrotaan hyvin henkilökohtaisia asioita tai kysytään neuvoja tosi kipeisiin asioihin.

Joku facebook saattaa olla paljon pahempi masennuksen aiheuttaja. Huomaa, että ihmiset, joita on luullut ystävikseen sopivat keskenään yhteisiä menoja ja vielä kiittelevät toisiaan mukavasta tapahtumasta tai että omat kirjoitukset jätetään täysin huomiotta, huomaa olevansa pelkkää ilmaa.

Vierailija
12/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jokaisella täysjärkisellä ihmisellä on muutakin elämää kuin netti? Ja jokaisen netin omaavalla pitäisi olla kyky ymmärtää jos hän ei pysty ottamaan mm. tällaisten keskustelupalstojen juttuja rennosti vaan pulttaa joka ikisestä vastakommentista. Jos mielensä pahoittaa joka ikisestä asiasta, niin vika on muualla kuin keskustelupalstalla ihan taatusti.

Vierailija
13/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some kokonaisuudessaan. Pitää osata käyttää tätä. Itse olen oppinut vasta monen vuoden kokemuksen kautta. Voi niitä ensimmäisiä aikoja, kun facebookin ryhmissä riideltiin. Siinä todella meni päivä pilalle kiehuessa ja keksiessä nasevia vastauksia LOL Ne oli isoja ryhmiä, eli vaikka oltiin omalla nimellä ja naamalla, oli siellä paljon toisilleen tuntemattomia ihmisiä.

Sittemmin on tajunnut, että kirjallinen viestintä on ihan eri juttu kuin suullinen, paljon tiiviimpää ja tehokkaampaa, ja kun siihen yhdistää nimettömyyden, ollaankin sitten sellaisilla vesillä, että on pakko käyttää suodatinta, kun ei tietenkään kukaan kohdista kommenttiaan sinuun henkilökohtaisesti, koska ei edes tiedä, kuka ja minkälainen ihminen olet.

Tämä on kommunikointia ja viihdettä ja välillä kannattaa pitää taukoa. Tauon tarpeen tietää siitä, että alkaa jotenkin ärsyttää :-)

Vierailija
14/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla jäätelönmyynti lisä hukkumisia - ajattelua nyt? Totta kai täällä roikkunee enemmän masentuneita kuin kivoissa trendikahviloissa, mutta ei tämä palsta heistä masentuneita alunperin tehnyt?

Vierailija
15/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni masennus on vähentynyt sen jälkeen kun löysin tämän palstan. Ennen olin myös turhautunut vaan enpä enää. Olen yksinäinen eikä minulla siis ole yhtään ystävää joten täällä ollessani pääsen vuorovaikutukseen ihmisten kanssa. Se sopii minulle sillä vaikka haluankin olla toisinaan ihmisten seurassa, haluan pitää heihin tietyn etäisyyden. Tämä palsta on siihen mahtava!

Vierailija
16/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Researchers found striking evidence that some users have developed a compulsive internet habit, whereby they replace real-life social interaction with online chat rooms and social networking sites. The results suggest that this type of addictive surfing can have a serious impact on mental health.

http://m.phys.org/news/2010-02-excessive-internet-linked-depression.html

Vierailija
17/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstoilla käydään välillä hyvääkin keskustelua.

Onko teillä AV.n lisäksi ehdottaa muita vastaavia ilmaisia keskustelupalstoja? En ole oikein löytänyt (en kyllä kovasti etsinytkään). suomi24 on huono.

Vierailija
18/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Researchers found striking evidence that some users have developed a compulsive internet habit, whereby they replace real-life social interaction with online chat rooms and social networking sites. The results suggest that this type of addictive surfing can have a serious impact on mental health.

http://m.phys.org/news/2010-02-excessive-internet-linked-depression.html

Key word: some users. Aina on joitakuita, joilla menee överiksi, valitettavasti.

Vierailija
19/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni masennus on vähentynyt sen jälkeen kun löysin tämän palstan. Ennen olin myös turhautunut vaan enpä enää. Olen yksinäinen eikä minulla siis ole yhtään ystävää joten täällä ollessani pääsen vuorovaikutukseen ihmisten kanssa. Se sopii minulle sillä vaikka haluankin olla toisinaan ihmisten seurassa, haluan pitää heihin tietyn etäisyyden. Tämä palsta on siihen mahtava!

Sama.

Vierailija
20/23 |
20.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli töitä joita pystyi tekemään masentuneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi