Au pair -muistelot
Oletko ollut joskus menneisyydessa au pairina? Pidetaan lauantai-illan kunniaksi muistelot! Olisi kiva kuulla, missa olit au pairina, millaista oli ja jaitko kyseiseen maahan...
Ja ap aloittaa... Tulin Englantiin au pairiksi Lontoon lahella olevaan pikkukaupunkiin. Lapsia oli kaksi (5v ja 7-8v), joiden kanssa tulin ihan hyvin toimeen. Mutta: perheessa olikin itseasiassa kaikenlaista aikuisten draamaa! Minun tuloani edeltaneella viikolla perhe oli ollut lomalla ja aiti oli sitten kertonut isalle, etta hanella on itseasiassa poikaystava. Ja mina en tietenkaan tiennyt tasta kuviosta ennen kuin aiti paatti vieda minut tutustumaan paikalliseen yoelamaan (han oli siis vasta vahan paalle 30-vuotias silloin) ja muutaman drinkin jalkeen minulle kertoi asiasta. Ja lyhyesti lopputarina menee nain: poikaystava ja joskus myos isan uusi tyttoystava olivat joskus talossa yota (joskus jopa samana yona viikonloppuisin!!) ja perheen lapset myos, jotka tietysti alkoivat olla aika sekaisin tasta vekslaamisesta... Mina paatin, etten kesta enaa, pakkasin kamat ja lahdin suurkaupungin valoihin. 5kk au pairina oli minulle tarpeeksi.
Ja joo, edelleen olen Englannissa. :) Au pair ajoista on jo pitkasti yli 10 vuotta aikaa.
Huhuu?