Haluatko miljonääriksi? -ohjelmassa täysi tampio juuri nyt!
Hän ei tiennyt, kuka on kirjoittanut Seitsemän veljestä. Oli pakko sammuttaa telkkari, ettei tyypin sivistymättömyys tarttuisi minuun ruudun läpi. Miten tällaiset ihmiset selviävät arkielämässä? Kaikkein raastavinta on, että tämä pösilö saa rahaa, selviytyy kysymyksestä toiseen oljenkorsilla ja onnekkailla arvauksilla. Sitä vastoin me, jotka olemme lukeneet Kafkaa, Wildeä ja Tolstoita ala-asteesta lähtien, kuunnelleet koulussa ja painaneet päähämme jokaisen vuosiluvun ja planeetan nimen - me katselemme telkkaria epäuskonsekaisen hämmennyksen vallassa.
Kommentit (40)
Oli kyllä ihan huippu! Kolme kysymystä, tasapainoelin/korva, Seitsemän veljestä/Aleksis Kivi ja japanilainen runo/haiku. Päälle sit vielä se Krista Kosonen, joka on todella ollut esillä ton Kätilön johdosta.
Mutta jätkähän sanoi ettei ole eläessään lukenut yhtään kirjaa. Se selittää jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Älypuhelimen vika. Jos kisassa olisi kysytty, onko se oljenkorret vai oljenkorjet, olisin vastannut oikein.
Eli älypuhelimen automaattikorjaus, joka on tehty sanakirja kädessä, on väärässä. Huono tekosyy.
Menepäs Nea leikkimään Merjan kanssa
Ehkä sellainen saa helpompia kysymyksiä, joka on/esittää tyhmää. Se, joka kertoi harrastavansa tietovisailua, sai heti alkuun vaikeampia kysymyksiä.
fgvh kirjoitti:
Mä aina pelkään, että tällainen yleistyy, että normaalijärkiset kirjansa lukeneet vähentyvät ja tällaiset tyhjäpäät lisääntyvät ja täyttävät maapallon omalla luokattoman yksinkertaisella tietämättömyydellään. Lohduttaudun aina ajatuksella, että typerysten määrä on vakio - ehkä jokaisessa sukupolvessa on tietyn verran idiotismia.
Silti naiset pariutuu mieluiten tyhmien öykkäreiden, kuin älykkömiesten kanssa. Kas, onpa kumma, että älykkyys tutkitusti vähenee.
Ei pystynyt katsomaan. Menin makkariin ja laitoin oven kiinni. Mies nauroi itsensä läkähdyksiin sohvalla ja julisti tämän olevan parasta viihdettä ikinä.
Luulen myös että kannattaa teeskennellä idioottia saadakseen helpommat kysymykset. Fiksummille on tullut vaikeammat.
Vierailija kirjoitti:
fgvh kirjoitti:
Mä aina pelkään, että tällainen yleistyy, että normaalijärkiset kirjansa lukeneet vähentyvät ja tällaiset tyhjäpäät lisääntyvät ja täyttävät maapallon omalla luokattoman yksinkertaisella tietämättömyydellään. Lohduttaudun aina ajatuksella, että typerysten määrä on vakio - ehkä jokaisessa sukupolvessa on tietyn verran idiotismia.
Silti naiset pariutuu mieluiten tyhmien öykkäreiden, kuin älykkömiesten kanssa. Kas, onpa kumma, että älykkyys tutkitusti vähenee.
Höpö höpö. Nainen pariutuu paksun rahapussin kanssa.
Miksi noita vastauksia pitää edes venyttää kun lähes kaikki muut tietää jo vastauksen. Menee hukkaan ohjelma-aikaa ja ehtis tulla joku osaavampi tilalle.
Minä en sieltä fiksuimmasta päästä ole, siksi tää ohjelma on niin ihanan yleissivistävä :) Mutta täytyy ihmetellä että missä tuo jätkä on kouluaikana ollut. Aleksis Kivi, tasapainoelin ja haiku. Meillä ala-asteella noista oli todella laajat infot, esitelmät yms, eli on ollu pakko jäädä mieleen.
Mutta ihmeen pitkälle se loppupäässä meni ilman oljenkorsia :D
Huom, tää on oikeesti viihdeohjelma! Ei nykyään enää voi vaatia kirjasivistystä nettisukupolvelta, jota ei vois vähempää kiinnostaa mikään historiassa oleva eli viittä vuotta kauempi.
Minulla keitti viimeistään silloin, kun tämä tampio esitteli äitinsä "hölmöksi äidiksi" (!) kilauta kaverille -kohdassa. Toivoin kyllä kuulleeni väärin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla keitti viimeistään silloin, kun tämä tampio esitteli äitinsä "hölmöksi äidiksi" (!) kilauta kaverille -kohdassa. Toivoin kyllä kuulleeni väärin.
Oli äidin ja pojan välistä huumoria jonka sinä ulkopuolisena olet tuomitsemassa, vai.
Eihän se tampio tiennyt myöskään missä ihmisessä sijaitsee tasapainoelin. Ei myöskään tiennyt Hynysestä mitään. Jätkä sai ainakin kolme todella helppoa kysymystä joita ei tiennyt, käytti niihin oljenkortensa ja sitten lopetti. 5000€ siitä esityksestä oli kyllä liikaa! Lisäksi haukkui Äitiään kahteen otteeseen julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin koomista, miten kaltaisesti ihmiset tuomitsevat toiset yhden kysymyksen perusteella. Kilpailija on kuitenkin studiossa ja koko tilanne on jännittävyydessään varmasti omiaan vaikeuttamaan vastausten miettimistä. Ainahan se on helppo niin pätevänä kotisohvalta huudella, kuinka joku muu on idiootti.
Ja jos seitsemän veljeksen kirjoittajan tietäminen korreloi mielestäsi jotenkin "elämässä selviytymiseen", suosittelen miettimään uudestaan ja/tai olemaan erittäin kiitollinen siitä, että elämäsi on niin helppoa, että suurimmat murheesi ovat vuosiluvut ja kirjaillisuus.
Kuinka nolo ja katkera täytyy olla, että tulee foorumille haukkumaan kilpailijaa idiootiksi? Ja miksi? Koska hän on päässyt television kilpailuohjelmaan "saamaan rahaa". Millä tavalla se on sun kotona kiukuttelevalta elitistitakalistolta pois, jos joku muu kilpailee visailuohjelmassa?
Sinne voi hakea kaikki. Jos et ole edes hakenut, niin lopeta tuo lapsellinen uikutus.
Ei yksi vaan kolme helppoa kysymystä joista kaksi erittäin helppoja. Tasapainoelin, Aleksis Kivi täytyy jokaisen tietää. Myös haiku on varsin helppo. Kyllä se tyhmyyteen viittaa kun ei tuollaisia tiedä.
Av-mammojen mittarilla tuollainen "tietämättömyys" on merkki sivistymättömän typeryksen.
Pärjään oikein hyvin tuollaisessa, mutta pidän silti itseäni typeryksenä. Olen yleistiedon kymi, mutta silti typerys, koska en osaa mielestäni riittävästi yhdistellä asioista jotakin uutta.
Mammojen taso ilmentyykin juuri tuollaisena haukkumisena.
Florense Nihtingaale, mies vai nainen? Coco on suklaa, Chanel on kanava.
Vierailija kirjoitti:
fgvh kirjoitti:
Ei se älykkyyskään kompensoi, jos on riittävän paska luonne.
Vierailija kirjoitti:
Olisit itse osallistunut kisaan, niin nähtäisiin, kuinka paljon sinulta löytyy yleissivistystä.
do you even lift bro?
Eli älypuhelimen automaattikorjaus, joka on tehty sanakirja kädessä, on väärässä. Huono tekosyy.