Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan vaihtanut autonrenkaita?

Vierailija
19.03.2016 |

Niin! Osaisitko vaihtaa, jos kesken matkanteon rengas puhkeaisi ja vararengas odottaisi takaluukussa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan vaihtaa. Eri asia on lähteekö pulttipyssyllä kiinni laitetut pultit käsin vääntämällä irti.

Lähtee, jos on tarpeeksi pitkä varsi mukana.

Minulla on ollut metrin pituinen varavarsi autossani sen jälkeen, kun jouduin renkaanvaihtohommiin maantiellä muutama vuosi sitten. Auton omiin varusteisiin kuuluvalla vaaksan mittaisella tikulla ei tehnyt yhtään mitään. Varavarsi käy myös lyömäaseesta tarpeen tullen.

Nro 7

Vierailija
22/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, tosin kunto on vähän semmoinen etten mielelläni vaihtele. Mulla on kyllä julmettu putki aina peräkontissa että jatkovartta saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hanki paineilmalla toimivaa pulttipyssyä, napsahdus ja siuhahdus kuuluu ja se on sillä ok. Joskus on tarvittu ristikkoavainta kampeamiseen.

Vierailija
24/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä opettele. Ammattilaiset on sitä varten. En korjaile muutenkaan mitään koneita itse.

Rengasasentaja tienpäälle tilattuna on useamman sadan euron hintainen!

Senpä takia käytän mieluummin päätäni kuin käsiäni. On varaa tilata apuvoimia, jos kerran elämässä sattuu rengas puhkeamaan tien päällä.

Vierailija
25/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette hanki paineilmalla toimivaa pulttipyssyä, napsahdus ja siuhahdus kuuluu ja se on sillä ok. Joskus on tarvittu ristikkoavainta kampeamiseen.

Aika monet renkaat vaihdattaa kunnollisen pulttipyssyn hinnalla.

Vierailija
26/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulttipyssy??? Sillähän tainnutetaan teuraseläimiä... Onko nyt sama vehe kyseessä?

Vierailija
27/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulttipyssy??? Sillähän tainnutetaan teuraseläimiä... Onko nyt sama vehe kyseessä?

Monen myyjän sivuilla näkyy olevan samoja työkaluja pulttipyssyn ja mutterinvääntimen nimellä.

Vierailija
28/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä osais. Mutta ei mulla oo autoakaan vaikka kortti onkin.

-N21

Vierailija
29/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyautoissako ei olisi vararengasta? Ainakin minun 4v vanhan auton takaluukusta se löytyy.

Vierailija
30/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan autooni renkaat kahdesti vuodessa. Ja vararengas on takakontissa omassa luukussaan ja sinne sisältyy myös autoon kuuluvat työkalut. Jos omistaa auton, on syytä osata edes perusasiat, aina ei ole ketään auttamassa. Näin minulle kotona aikoinaan opetettu, ei isä eikä äiti mulle vaihtanut, kerran isä näytti mallin.

Vierailija
31/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Eikä minulla ole siihen tarvittavia koneitakaan. Rengaskiike tekee sen, kun ostan uudet renkaat.

Renkaiden vaihdossa ei tarvitse yhtäkään konetta.

Vierailija
32/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan osaisin jos tiukka paikka tulisi, sen verran monta kertaa olen vierestä katsellut kun ammattilainen on vaihtanut. Mutta mieluummin maksan siitä että joku muu tekee sen.

Vierailija
33/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaan irrottaminen tien päällä ilman erikoistyökaluja on käytännössä mahdotonta. Renkaan täyttäminen ilman tehokompressoria on mahdotonta. Eli eiei

En kutsuisi tunkkia ja kiintoavainta erikoistyökaluiksi. Löytyvät jokaisesta autosta eikä kompressoria renkaanvaihdossa tarvita.

Vierailija
34/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaisen tubeless-renkaan vaihtaminen kotikonstein on lähes mahdotonta. Eli en osaisi/pystyisi vaihtamaan.

Varapyörän tietysti osaisin vaihtaa. Tosin en pidä sen mukanapitämistä tarpeellisena. Spray ja kompura on kyllä mukana.

Nostat tunkilla ilmaan, avaat pultit ja vaihdat renkaat, ei siis mahdotonta edes sinulle.

Vierailija
35/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama taitaa tarkoittaa renkaan vaihtamista vanteelle.

Vierailija
36/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa kumitkin vanteelle, toki rengaskoneella.

Vierailija
37/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autossa edes vararengasta.

Jos ei paikkapullo riittäisi niin hinausauton soittaisin.

Vierailija
38/38 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu mie ite pyysin miestä opettaa mulle renkaan vaihdon et pärjäisin yksinki jos rengas hajoaa välille. hän vielä löi mulle kätee surkeimmat työkalut mitkä löysi ja niillä piti pärjätä. lopputulos oli se et mies totes et kyllä mie sillä kotiin tai rengasliikkeeseen asti pääsisin mut ei pidemmäs mun taidoilla kannattais lähteä :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi